Vraag

Upload snelheid lijkt capped op 120mbit

  • 28 March 2024
  • 9 reacties
  • 150 Bekeken

Ik heb mega fiber 500/500. Downloadsnelheid is in orde maar de uploadsnelheid is maar 103mbit volgens speedtests (proximus speedtest, ookla of google, allemaal geven ze hetzelfde resultaat), 120mbit volgens windows task manager. Wifi of PC rechtstreeks verbonden met router met (verschillende) cat6 kabels geeft identiek hetzelfde resultaat dus heb het idee dat er een 120mbit cap staat als upload op mijn verbinding.

 

Is het mogelijk dat jullie een speedtest kunnen doen om dit te verifiëren?

 

Heb dit probleem al +7 maand, (vanaf ik klant ben geworden), heb in die tijd meerdere keren alles reboot/10 minuten uit de stekker getrokken maar dat loste het niet op.

 

Alvast bedankt


9 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb de snelheid instellingen nog eens laten resetten dat ze zeker juist staan. Wanneer u de mogelijkheid heeft, zou u de modem eens kunnen herstarten en opnieuw testen om te zien of er iets veranderd is?

Heb net de modem herstart maar krijg hetzelfde resultaat.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@dockside Ik zie dat je alleen gebruik maakt van het 2.4 GHz signaal van de wifi. Is hier een rede voor? Want dit kan ervoor zorgen dat uw upload er niet volledig door komt. Ook de test via de Lan kabel is dit rechtstreeks een Lan op de modem of zit deze achter een switch?

Gebruik men wifi amper, enkel af en toe op smartphone/laptop. Al mijn belangrijke apparaten (zoals PC) zijn verbonden met kabel.

Zowel wifi als rechtstreeks verbonden met cat6 (of cat5e heb meerdere kabels getest) geeft altijd hetzelfde resultaat, 103Mbps upload. Download is altijd +400Mbps via wifi, +470Mbps via kabel.

met rechtstreeks bedoel ik zonder switch, normaal gebruik ik een switch maar zelfs rechtstreeks in de modem krijg ik hetzelfde resultaat.

Reputatie 6
Badge +2

Heb net de modem herstart maar krijg hetzelfde resultaat.

 

 

Je bedoelt waarschijnlijk dat je de "internet box" hebt herstart?

Dat is niet de modem, maar de router!

De modem is de ONT (fibermodem).

Had beide herstart. Heb ze dan ook beide +-10 minuten zonder stroom gezet maar dat loste het ook niet op.

Ik weet niet of het zou helpen door de fibermodem te resetten.

Heb ik in het verleden al eens geprobeerd maar heb het daarnet nog eens gedaan, geen verandering spijtig genoeg. 

Reageer