Skip to main content
Vraag

ultra fiber wifi snelheid

• February 12, 2026
  • 10 reacties
  • 32 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een ultra fiber abbo maar de max wifi snelheid is 350 mbps op mijn wifi 7 toestel in mijn woonkamer een 5 tal meter van mijn router.Zelfs als ik meet op een wifi 6 tablet op 1m van de router is dit het maximum

Op mijn mega fiber had ik soms al 450 mbps dus vraag ik me af wat er verkeerd is

10 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@ksinn meet je met de utp kabel op je pc en haal je dan hogere snelheden??

je toestel moet ook deze hoge wifi snelheden aankunnen en op 5Ghz staan voor de hogere snelheden, 

daar de modem beide opties als 1 neemt kan het zijn dat je op de lagere snelheid zit te meten via wifi.

het is zogezegd een slimme modem dat steeds de snelste verbinding kiest, maar in praktijk gaat dit soms mis, 

probeer anders eens beide wifi kanalen te scheiden door 2 verschillende inlogs te maken, je kan maar proberen, kan zijn dat dit niet lukt.

Martin
  • February 12, 2026

probeer anders eens beide wifi kanalen te scheiden door 2 verschillende inlogs te maken, je kan maar proberen, kan zijn dat dit niet lukt.

@Master-magic  Bij mijn weten kan je One SSID(wifi 2.4 + wifi 5.0 ) niet meer scheiden (mogelijks wel nog op een bbox3) 

• Auteur
  • Apprentice
  • February 12, 2026

Met de utp kabel die zelfs maar cat5e is haal ik 2400mbps laptop heeft een 2.5gbps netwerk kaart

Martin
  • February 12, 2026

@ksinn 

Proximus moderatoren kunnen dit natrekken of ook alles correct staat aan hun kant.

• Zorg er intussen voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat de Proximus moderatoren niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
    In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende relevante informatie aanvullen indien je dit wenst.
    De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 12, 2026

Profiel bijgewerkt

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 12, 2026

@ksinn 

Ik heb je aansluiting uitgemeten, de kwaliteit van het signaal is goed.

Heb je zowel de Fibermodem (ONT) als de Internetbox al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • February 12, 2026

Ok bedankt, eens alles herstart, zelfde snelheid...

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 12, 2026

@ksinn 

Ik heb de config. opnieuw opgebouwd.

Kan je zowel de Fibermodem (ONT) als de Internetbox nog eens opnieuw herstarten?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • February 12, 2026

Gedaan, maar ik heb nu 3x gemeten en haal nog maar 35mbps nu...

• Auteur
  • Apprentice
  • February 12, 2026

Wifi valt zelfs volledig weg ook al toont hij max verbinding...