Skip to main content

Beste,

Sinds enkele weken ondervindt de hele straat/wijk hinder bij warm weer. Telkens na de middag tot richting 20 uur valt het internet en tv uit en ondervindt ook de vaste lijn hinder. Voor enkele minuten vallen deze diensten uit, waarna alles actief terug komt. Na enkele minuten (soms een kwartier) herhaalt zich dit non-stop tot in de avond. Dit is erg vervelend. We vermoeden dat dit in de verdeelkast de spanning afslaat door te grote warmte/hitte doordat de zon er pal op schijnt. Van zodra dit even is afgekoeld (door het uitvallen en verbreken van de verbindingen), slaat alles terug aan en werkt alles terug als vanouds. Het heeft ook niets te maken met de binneninstallaties (modem,...). 

 

Bij het bellen naar de technische dienst krijg ik eerst het bandje over een incident te horen tijdens de dag, dus het systeem weet normaal dat er een probleem is al enkele weken. ‘s Avonds gaat het bandje weg en krijg ik de boodschap om de modem te herstarten. Dit is helaas geen structurele oplossing. Gelukkig koelt het ‘s avonds af doordat de zon zakt, maar dit is niet ideaal. Uiteindelijk heb ik een medewerker kunnen spreken van de technische dienst die ons vermoeden over de verdeelkast in straat bevestigde. Zij gingen een technieker sturen (uiteraard gratis aangezien het probleem bij Proximus ligt). 

 

Er kwam al een technieker langs die een storing ontdekte net onder straat. Afgelopen vrijdag en maandag heeft al een technische ploeg een kortsluiting op de lijn ontdekt en verholpen. We dachten dat hiermee alles was opgelost. Maar helaas bleek dit niet de oorzaak te zijn. Opnieuw deed zich gisteren hetzelfde meermaals voor aangezien het opnieuw warm weer was. Het vermoeden dat het in de verdeelkast ligt werd opnieuw bevestigd door de technische dienst. Het is natuurlijk goed dat het stroomverlies op de lijn opgelost is en zij hebben goed werk gedaan (dit mag ook aangehaald worden). Vandaag en morgen is het (helaas) echter opnieuw heet weer. Dit zal ook niet de laatste keer zijn dit jaar vermoedelijk.

 

Graag het probleem of de oorzaak in de verdeelkast nakijken zo snel mogelijk (bij voorkeur vandaag nog) voor een structurele oplossing zodat we met een gerust hart ook bij warm weer kunnen genieten van de diensten. Alvast bedankt.

Ter info: gisteren is alles 17 keer uitgevallen.


Reageer