ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
herinitialiseren via de browser doet de instellingen weg.
het forwarden van udp poorten werkt nu wel, maar ik krijg mijn verbinding toch niet goed klaar,
ik weet (nog) niet of het aan mijn instellingen ligt, of dat er toch nog fouten zitten in het forwarden.
meer testwerk nodig.
Je hebt ook nog de firewall. Normaal gezien wanneer je correcte port forwarding regels hebt ingesteld en de firewall staat op medium of high dan zou dit moeten lukken. Anders zou je ook nog firewall regels kunnen aanmaken. Je kan ook het IP adres van je VOIP selecteren bij DMZ host.
of high dan zou dit moeten lukken
Daar heb ik toch wel problemen mee gehad maar op Medium nog niet.
Ik heb hetzelfde probleem : Not a single UDP packet gets forwarded - TCP no problems
Configuration in BBOX3 interface : Configurations for UDP and TCP accepted and visible
Port forwarding :
Tried high and low UDP ports (5, 989, … 1988-1995, 12345, 23456, 45678, ...) not a single UDP packet is sent to the network.
Firewall settings on Modem : NONE configured
Firewall settings via Proximus account : LOW
Reboot doesn’t change anything. Configured forwarded TCP and UDP ports are visible.
Over to a Proximus expert because it seems there is still no solution provided.
FYI: Wat hier wel al door anderen gemeld werd is dat er met sommige bbox3 types problemen zijn als je een poort range ingeeft en werkt alleen als je die per regel ingeeft!
Ik gebruik steeds een 1 on 1 regel, nooit ranges.
hebben jullie enig idee wanneer er een antwoord komt op de UDP port forwarding problematiek?
FYI: nu zal het zeker maar pas maandag zijn aangezien niemand van Prox zelf, hier langskomt in het weekend
PS: Anders eventueel ondertussen eens je licht opsteken/de vraag stellen op het http://userbase.be forum mss krijg je daar al de oplossing.
Zowel TCP als UDP portmappings zouden moeten werken met volgende info.
Werkwijze:
Werkt perfect. Als er iets niet werkt, dan gebruik je misschien gereserveerde poorten. Je kan dan best eens een andere poort gebruiken voor extern.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.