Ik heb al 3 maand een Ubiquiti netwerk. De Unifi UCG Ultra gateway staat in bridge mode met mijn internet box. Vandaag kwam er een technieker langs bij ons omdat onze TV box v7 en pickx streams elke 2 seconden blokkeren. Na een half uur veranderd tv kijken meer in een diavoorstelling van 1 frame per 10 seconden. Dit probleem doet zich voor sinds een beschadigde kabel op een werf in de buurt 2 dagen geleden. De technieker die vandaag langskwam keek naar mijn netwerk alsof hij een Merlin raketmotor van SpaceX moest herstellen. Moeilijk is het nochtans niet: Internet box - Unifi UCG Ultra gateway - unifi switch 1 - unifi switch 2 (poe) - unifi switch 3 - tv box v7. Hij heeft de ubiquiti installatie per test met een lange kabel even ertussenuit gehaald en rechtstreeks aan de internet box gehangen. "Voila, zo werkt het, dan kan en mag ik u niet verderhelpen, want onze apparatuur werkt". Daar sta je dan als klant. In de steek gelaten omdat je systeem te modern is. Ik kan toch moeilijk altijd al mijn binnendeuren laten openstaan van mijn netwerkkast tot mijn salon en zo even 15m overbruggen. En hoe veilig is deze oplossing voor ern systeem in bridged mode? Ik had al een vlan speciaal voor proximus tv met alle relevante firewall poorten open en igmp settings actief, maar dit bied geen oplossing. Ik las hier al dat instellingen op ubiquiti aparatuur een bekend probleem zijn maar lees nergens een oplossing. Hebben jullie ook techniekers die hier wel verstand van hebben?
Vraag
tv hapert met internet in bridge mode via ubiquiti netwerk
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.