Vraag

tv box android

  • 11 March 2024
  • 12 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Sinds enkele weken hebben wij problemen met de android tv box.

Bij het bekijken van een programma van een vorige periode (bijv. gisteren) loopt het programma goed tot op een zeker ogenblik en dan blijft alles hangen (scherm bevriest)

Een ander probleem is dat we een programma herbekijken terwijl dit nog loopt (bijv 20 min later), het op een zeker ogenblik stopt en verspringt naar “live”

Sommige programma’s (bijv van gisteren) blijven gewoon draaien en starten niet. Na een tijdje krijgen we “oeps er liep iets mis”

Is er iets mis met onze android tv box?

grt


12 reacties

Je kan al proberen door eens de toestellen te herstarten zoals bbox, decoder…. in deze volgorde

→ herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reputatie 1
Badge

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat alle toestellen constant moeten herstart worden?

Zijn de toestellen die Proximus levert dan zo onstabiel bij minste update dat er problemen zijn?

 

 

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat alle toestellen constant moeten herstart worden?

Zijn de toestellen die Proximus levert dan zo onstabiel bij minste update dat er problemen zijn?

@C Ocker

Dit is uiteraard de bedoeling niet maar als je met een probleem zit en je wil ondertussen de zaak in orde krijgen in afwachting dat een PX moderator reageert op je topic al proberen om het op één of andere manier in terug in orde te krijgen, door toestellen te herstarten of zelfs te resetten en dan heb je alles geprobeerd die je zelf alleen maar kan doen, en als het zo niet opgelost is zal het wachten zijn tot een PX moderator je kan hierbij helpen

Reputatie 1

Sinds een jaar ook in bezit van een Android tv box en ook tal van "storingen" van allerlei aard ervaren, die we totaal niet hadden met onze vorige decoder, enorm irriterend. 

@Andre_0157 ,

Moest je al lange tijd de bbox niet gereset hebben zou je dit al eens kunnen doen, zet best je decoder(s) eerst volledig stroomloos vooraleer je de bbox reset en terug opzetten pas als de bbox volledig opgestart is en je terug kunt surfen.

Als dit geen oplossing geeft en je decoder is niet rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox verbonden rechtstreeks dan zou je indien mogelijk eens een tijd kunnen testen door de decoder voorlopig met een lange utp  kabel kunnen verbinden om vast te stellen of het dan wel in orde is.

De PX  moderatoren kunnen ook je lijn eens natrekken of er fouten vast te stellen zijn.

Hallo, ook wij hebben sinds we overgeschakeld zijn naar giga fiber met haperende tv beelden. Ook al verschillende techniekers gezien en verschillende internet box+ en decoders v7 gekregen.Graag hulp aub.

Hallo, ook wij hebben sinds we overgeschakeld zijn naar giga fiber met haperende tv beelden. Ook al verschillende techniekers gezien en verschillende internet box+ en decoders v7 gekregen.Graag hulp aub.

@PX Moderatoren 
robbert8772 heeft zijn probleem gepost in bovenstaand bericht en idem in de twee onderstaande! 

Reputatie 7
Badge +4

@C Ocker @Andre_0157 Ik heb een reset van de lijnkaart aangevraagd. 

@robbe8772 Ik heb al geantwoord op je andere post. Gelieve problemen maar in 1 post te melden om het overzichtelijk te houden. 

Reputatie 1
Badge

Helaas nog steeds dezelfde problemen zoals boven beschreven. Reset lijnkaar heeft dus niet geholpen.

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Nog steeds hetzelfde probleem. Scherm bevriest bij het kijken naar het einde van een uitzending. Dit is al maanden en er wordt bij Proximus niets aangedaan.

Je kan enkel nog opnieuw opstarten 

Reputatie 1

Nu een jaar in gebruik, ondanks de raad van Martin de b-box gereset nog steeds problemen die regelmatig de kop op steken. Deze morgen pas, bij het betreden van de living de tv stond te spelen en dit zonder enige tussenkomst van ons (reeds meerdere keren) de synchronisatie van beeld en geluid klopt niet (bijna dagelijks) bij het opstarten van de tv geluid maar geen beeld ( sporadisch, maar toch) en zo kan ik nog een tijdje verder doorbomen, en ja het is een,een draadloze verbinding ,maar met onze vorige decoder (v5 denk ik) hadden we die ongemakken niet en konden in tegenstelling met heden zorgeloos kijken. 

 

Reputatie 1
Badge

We zijn nu 2 maanden verder en nog steeds blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Wat opgevallen is dat dit meestal na 22u00 gebeurd. Is er een probleem met de lijn na 22u00? Constant bij het bekijken van een programma in “uitgesteld (later)” springt de uitzending altijd naar ”live” tijdens het kijken.

Heeft nog iemand dit probleem? Tot op heden heb ik geen oplossing gekregen van Proximus.

Reageer