Vraag

Truk om klantvriendelijk door Proximus behandeld te worden

  • 30 June 2021
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Sinds meer dan een week is mijn internet snelheid (die ik al jaren zonder probleem bereik) gedaald van 34Mbit/s downstream /5.7 Mbit/s upstream naar 20Mbit/s downstream /1.7 Mbit/s upstream

 

Ik heb daarvoor verschillende malen met de klantendienst gebeld (080014888), maar die mensen :

  • zeggen dat mijn verlaagde snelheid normaal is, soms zelfs zonder mijn klantennummer en referenties te hebben gevraagd
  • kunnen of willen niet zeggen wat er aan de hand is
  • kunnen of willen niet zeggen wanneer er een oplossing komt
  • zeggen dat een andere dienst het probleem oplost en ze daarom geen info hebben
  • willen niet doorverbinden naar de bevoegde dienst
  • willen niet vragen aan de bevoegde dienst wat de status van mijn probleem is

Eenmaal heb ik een zeer hulpvaardigde dame aan de lijn gehad, maar dat was een duidelijke uitzondering na recent en jaren contact met de Proximus klantendienst

Mijn vraag : heeft iemand een truk om klantvriendelijk door Proximus behandeld te worden?

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Pbar 

Mijn vraag : heeft iemand een truk om klantvriendelijk door Proximus behandeld te worden?

Neen maar mogelijks kunnen de Proximus-medewerkers op dit forum u beter/duidelijker inlichten  

 

In afwachting van een reactie van een Proximus-medewerker misschien ondertussen de minimale gegarandeerde snelheid op uw adres controleren

Speedtest internet connectie | Proximus

 

Mogelijks heeft de DLM (Dynamic Line Management system) tijdelijk uw snelheid van X teruggebracht naar Y (met Y groter dan of gelijk aan de minimum gegarandeerde snelheid) omwille van storingen op/in de lokale distributiekabel waarin uw koperpaar zich bevindt)

 

Indien u een Bbox van het type Sagem beschikt kunt u zelf ondertussen de situatie van uw lijn meer in detail visualiseren (als user met het user password voorhanden op uw Bbox

bv cfr

Snellere internetverbinding? | Proximus Forum

 

P.S. Ik ga ervan uit dat de snelheid gemeten werd met 1 PC/laptop aangesloten op de Bbox in utp/ethernet-kabel (en andere toestellen uit)

@Pbar het is inderdaad zo dat je snelheid boven je basis snelheid = →  “max gegarandeerde snelheid” niet altijd kan behouden blijven dat wordt door een automatisch meetsysteem bepaald dat er voor moet zorgen dat uw en andere lijnen die in de zelfde distributiekabel zitten, stabiel blijven en daarom wordt je lijnsnelheid soms terug verlaagd. 
Alleen iemand van @Proximus zelf kan natrekken wat er juist aan de hand is en wart de reden hiervoor is, dus best afwachten op het verdict van iemand van Proximus zelf.

zie ook de uitleg → Conditions_internetpolicy

Reputatie 6
Badge +3

Van wat ik kan natesten vermoed ik dat @M_016 de nagel op de kop heeft geslagen.

U heeft een 25 mb profiel toegekend staan en activatie van DLM heeft uw snelheid omhoog gehaald. 

Ik ben het nodige gedaan om het DLM proces opnieuw te starten.

 

Bedankt, mijn upload snelheid is nu 3.7 Mbit/s geworden en mijn download snelheid 26 Mbit/s.

Dat is echter nog steeds minder van wat ik al jaren gewoon was (5.7Mbit/s upload en 34 Mbit/s download).

5.7 Mbit/s was comfortabel voor mijn overnacht cloud backup van ongeveer 8 Gbyte. 3.7 Mbit/s is eigenlijk net te weinig om ‘s morgens klaar te zijn voor het werk. 

Van de Proximus klantondersteuning heb ik al meer dan een week niets meer gehoord (ticketnr. 60136326)

Reageer