Beantwoord

Tool om snelheden internet te meten

  • 28 April 2024
  • 10 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 687 reacties

In Factcheckers was sprake dat er een tool kortelings beschikbaar zou komen om de internetsnelheden per adres te kennen , de maximale , gemiddelde en minimum snelheid.

Dit zoals gezegd specifiek op adres niveau.

Iemand weet of dit al beschikbaar is en waar het te vinden is ?

 

ro

icon

Beste antwoord door Mutlie 28 April 2024, 16:53

Bekijk origineel

10 reacties

Of/wanneer die tool er komt weet ik niet, maar deze specifieke Proximus pagina is toch ergens vergelijkbaar

@Ro 

Dat was meer voor de providers zoals bv TN denk ik waar die mogelijkheid nog niet bestond en alleen de speedtest zoals die ook bij PX mogelijk is ( http://proximus.be/speedtest) voorhanden is  ,want voor PX bestaat die mogelijkheid/tool al lang zoals de link die Mutlie al gegeven heeft.

Reputatie 5
Badge +1

@Mutlie 

@Martin 

beide bedankt voor de info. 
 

ro

Reputatie 7
Badge +4

Fyi 

Je internetsnelheid (telenet.be)

Deze info beantwoordt mijns inziens aan de door het BIPT jaren geleden geformuleerde eis inzake voorafgaande info aan de klant (minimum sn elheid, maximum snelheid & “normale” snelheid t.t.z. deze die meestal/het overgrote deel van de tijd gehaald wordt

Wel dient u eerst een keuze te maken tussen de aangeboden abonnementen (op basis van info voorhanden op de Telenet website of door ze achtereenvolgens aan te klikken) 

 

Toegegeven de snelheid wordt best gemeten met enkel 1 toestel rechtstreeks met ethernetkabel aangesloten op de modem en met origine en bestemming op het netwerk van de betrokken provider (Proximus, Telenet, Voo)

 

De uitzending van Factcheckers was mijn inziens ook niet heel duidelijk wat ze bedoelden!

Dat vind ik ook.
Anderzijds is de pagina van Proximus ook niet geheel duidelijk en het resultaat is ook verschillend voor iedereen. Voor mij (en dus iedereen?) klopt de “gemiddelde” snelheid waar zoveel % van de lijnen over beschikt.
En daar sta je dan, zoals de factcheckers.
Bij Telenet zou ik qua snelheid er enorm op vooruitgaan zie ik nu, zelfs het goedkoopste abonnement is meer dan dubbel zo snel :O
 

Zij hebben inderdaad het voordeel gehad van op recentere coaxkabels hun signalen te kunnen versturen die beter geschikt zijn voor hogere frequenties dan die verouderde koperdraadjes die eigenlijk voor spraak voorzien waren!

Ik heb die uitzending van Factcheckers ook gezien en ik viel gelijk van mijn stoel! Incompetentie troef! het kleinste kind moet weten (of zou toch moeten weten) dat internet snelheid meten via wifi compleet tijdverlies is en dan, een router in de kelder? werkelijk? en een kabelverbinding voor 1Gb zonder specificatie van het soort kabel? Compleet bagger uitzending!  Kansloze prutsers!

Dat vind ik ook.
Anderzijds is de pagina van Proximus ook niet geheel duidelijk en het resultaat is ook verschillend voor iedereen. Voor mij (en dus iedereen?) klopt de “gemiddelde” snelheid waar zoveel % van de lijnen over beschikt.
En daar sta je dan, zoals de factcheckers.
Bij Telenet zou ik qua snelheid er enorm op vooruitgaan zie ik nu, zelfs het goedkoopste abonnement is meer dan dubbel zo snel :O
 

Ja in theorie dan toch! Mijn zoon heeft al jaren problemen met Telenet en het enige dat ze dan doen is een “nieuwe” modem opsturen en trek je plan. De locale wifi valt gewoon soms seconden tot minuten lang stil, ongeacht de Netgear wifi extender! Bagger! En ik kan nog een eind doorgaan … 

De uitzending van Factcheckers was mijn inziens ook niet heel duidelijk wat ze bedoelden!

Compleet incompetente bagger! Als men de pretentie heeft om “facts te checken” doe het dan met enige competentie anders heeft de kijker er geen bal aan! Zoals nu het geval was. En natuurlijk komen providers zich witwassen! Wat had men gedacht? Dat ze door het stof gingen gaan? 😏

Reageer