Skip to main content
Vraag

Too many connections from your host

• March 13, 2026
  • 3 reacties
  • 29 Bekeken

wdbacker

@Proximus postmaster

Sinds een tijdje zie ik op onze mailserver dat verstuurde e-mails naar Proximus domeinen tijdelijk deferred staan met als tijdelijke fout:

DATE & TIME MAIL FROM MAIL TO HOST HOST IP REASON  
Mar 13 10:36:54

support@paradisio-online.be

<hidden>@skynet.be mx.glb.proximus.be 195.238.22.25 host mx.glb.proximus.be[195.238.22.25] refused to talk to me: 421 #4.4.5 Too many connections from your host.

Onze mailserver is correct geconfigureerd met SPF, DKIM en DMARC records.

Wij versturen regelmatig transactionele e-mails (bestellingen van onze klanten op onze websites) naar onze klanten met Proximus e-mailadressen maar ik vermoed dat er bij Proximus een standaardlimiet actief is op het maximum aantal verstuurde e-mails vanuit onze mailserver of onze maildomeinen.

Hoe kan ik jullie postmaster contacteren om onze verzendlimiet aan te passen zodat uitgestuurde e-mails naar onze klanten met bevestigingen van hun bestelling niet op “deferred” komen?

Via e-mail bezorg ik u graag alle nodige technische info.

Dank bij voorbaat!

3 reacties

Martin
  • March 13, 2026

@wdbacker 

Zorg er intussen voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat de PX moderatoren, als ze straks hier zouden langskomen, niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

wdbacker
  • Auteur
  • Apprentice
  • March 13, 2026

@Martin bedankt voor de tips!

@moderatoren Ik heb mijn profiel bijgewerkt met bijkomende gegevens i.v.m. dit topic.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • March 13, 2026

@wdbacker We gaan de trafiek onderzoeken zodat we kunnen kijken of we de flow kunnen verbeteren, 

Voorlopig kan je deze regels reeds hanteren:

Max. Messages Per Connection: 10

Max. Recipients Per Message:100

Max. Concurrent Connections from a Single IP: 2