Al vele jaren zijn we ‘bij Proximus’ we hebben al een en ander meegemaakt.
algemene info : M=radioamateur (en dus best technisch)
R= Ingenieus electronice (dus heel knowlegable)
S = Specilist IT bij een andere firma
We weten dus waar we het over hebben.
Sinds we verhuisd zijn uit Oostende naar het platteland Torhout :
- is er altijd ruis op de telefoon en nooit een deftig gesprek
- is er geen ontvangst in huis van met mobiele data
- ….
Sinds een week valt alles continu uit.
Zowel de TV als we iets kijken als internet als je met je thuiswerk in een meeting zit op teams.
Er is DUS iets aan de hand.
Bellen naar 080022800 ‘s morgens.
De mevrouw zegt dat ik haar moet helpen en de router. (uiteraard hadden we dat zelf ook al een paar keer gedaan)
Bij het uitzetten valt de verbinding weg, want ze is de lijn aan het testen. Denk dat ze wel zal b ellen. Niets.
Dus terug bellen naar 080022800.
Vriendelijke meneer, concludeert dat de lijn niet syncronoseert.
Hij zal wat testen doen en terug bellen.
Niets gehoord, er belt een mevrou w terug, die vraagt wat er mis is.
DERDE KEER GOEDE KEER ?
Heel het verhaal opnieuw.
Ze zal toch ook even moeten testen.
Ze wil een technieker sturen om binnen de bedrading te testen.
ik zeg dat dat niet nodig is ER IS IN HUIS NIETS VERANDERD AAN DE OPSTELLING DIE AL 3 JAAR hetzelfde is. Er is niets bijgeomen/afgebroken/verplaatst binnenshuis. Dus een technieker daarvoor sturen is verloren moeite voor beide.
Ze gaat vragen om een nieuwe modem. Blijf aan de lijn.
Ik hang 10 minuten en 48 seconden in de wacht.
OPGEHANGEN.
Zo gaat dat.
Als een serieuze technieker dit leest :
Check uw database op vandaag, tussen 08:00 en 12:55 naar het nummer
050518xx6
Wie weet helpt het hier eets te schrijven ??
Een commercieele geste zou fijn zijn.

