Vraag

Time Machine

  • 19 April 2024
  • 10 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou mijn externe schijf op de TV Box willen aansluiten om via Wifi Time Machine backups te maken is dat mogelijk, ik denk wel dat er hiervoor een USB poort  moet zijn.


10 reacties

Ter info:

voor de bbox3 is dit via de usb poort vooraan en/of achteraan.

Maar met de bbox4 heb ik geen ervaring aangezien ik met een bbox3 werk.

Reputatie 4
Badge +2

Tthx Martin,  het betreft de Internetbox en geen bBox, ik vind hier geen  USB poort. Wie weet een oplossing ?

Bedankt voor jullie interesse

kun je die time machine dan niet via utp kabel aansluiten op je internet box

Reputatie 4
Badge +2

Losse harde schijf heeft geen utp aansluiting, heeft een vaste kabel met vader UsB stekker.

Eigenlijk zou je dan zoiets moeten hebben → Ethernet adapter

zie ook → Een harde schijf met USB-aansluiting delen via je netwerk met behulp van AirPort-configuratieprogramma op de Mac - Apple Support (BE)

Reputatie 4
Badge +2

Martin, resultaat met losse HD is hetzelfde, Airport is ook met USB aansluiting.

@Hans_018 ,

Maar als je op een →  “usb to ethernet” adapter je losse harde schijf met zijn usb op de usb van die adapter zou aansluiten en de ethernet kant van de adapter met utp op je lokaal netwerk (internet box) zou aansluiten veronderstel ik toch dat dit zou kunnen werken om zo via je lokaal net werk je harde schijf te bereiken. Mss zijn er die al ervaring hebben met zo’n adapter om een HDD aan te sluiten en je meer bevestiging kunnen geven of dit zo op die manier mogelijk is.

Verder geef ik je nog wat info mee die ik gevonden heb:

Externe harde usb schijf in het netwerk - FANtv.nl

Deel USB-drives via het netwerk—(net-usb.com)

Reputatie 4
Badge +2

Martin, ik vind alleen USB naar ethernet en niet omgekeerd.

Oei heb ik het dan verkeerd begrepen ik dacht je losse harde schijf ene op USB was ?

dus ik dacht aan dit:

HDD-USB<<====>>USB-Adapter-Ethernet/UTP<<======>>Internet-Box

Hopelijk kan iemand anders je dan hiermee verder helpen die al zoiets praktisch heeft gerealiseerd.

Reputatie 4
Badge +2

Je had het goed begrepen, de HD heeft een USB vader stekker. 

Al de ethernet adapters die ik gevonden heb zijn allemaal USB vader naar ethernet moeder, dus precies het omgekeerde  van wat ik nodig heb.

Martin, in ieder geval bedankt voor je hulp!!!

Reageer