Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster

  • 15 January 2021
  • 44 reacties
  • 3069 Bekeken

Betreft: 

Klantennummer

1359614

Ik heb op 13/01 de wifi booster binnen geleverd via de officiële weg, de bPost. Ik ben echter vergeten de kabel mee te geven. Hoe kan ik deze nu achterna zenden. Heb mijn barcode van verzending niet meer.

Hopelijk kan iemand me helpen. Hartelijk dank, vriendelijke groeten. René

 

 
 

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Olav M  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Modem en decoder dien je in te leveren bij Bpost via het retourlabel dat je per mail ontvangt bij de opzeg of omruiling ervan. Mocht je deze niet hebben ontvangen (check spam), kijk ik het graag verder voor je na. Vul je dan even je klantnummer in bij de profielgegevens?

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

FYI → Vind je dichtsbijzijnde Proximus Shop

Waar kan ik mijn oude modem en decoder inleveren. Omgeving waasland temse

Reputatie 7
Badge +3

@Werner 1752 Graag gedaan.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Werner 1752 Ik heb juist het nodige ingeleid in de systemen  zodat u via mail het nodige retourlabel gaat ontvangen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Intussen ontvangen, bedankt.

Reputatie 1

Da's waar!

(4) Het is ergerlijk dat proximus niet per mail bereikbaar is.

Maar wel hier en je wordt er bovenop nog vlug geholpen ook :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

@Werner 1752 Ik heb juist het nodige ingeleid in de systemen  zodat u via mail het nodige retourlabel gaat ontvangen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 1

(1) Het is een zwarte bbox 3

(2) de mail zit NIET in de spam

(3) Het is net omdat niemand mij retourlabels heeft gestuurd dat ik hier een bericht plaats

(4) Het is ergerlijk dat proximus niet per mail bereikbaar is.

Reputatie 7
Badge +3

@PeterWF  Je gaat vandaag nog een e-mail ontvangen waarin de omruiling van de decoder wordt bevestigd en in bijlage zal je ook het retourlabel terugvinden waarmee je de oude decoder gratis kunt terugsturen via Bpost. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@PeterWF Antonella heeft een dossier 47619342 op haar naam aangemaakt en gaat het nakijken en dan ook zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

 

TUI: Als je oude bbox nog zo’n witte bbox2 was dan moet die niet meer terug gestuurd worden, indien het om een zwarte bbox3 gaat dan kan iemand van het prox team je de retourlabels terug opsturen, best ook eens kijken of die mail niet in je spam/junk mail terecht gekomen is.

Reputatie 1

Twee weken geleden is een technicus van Proximus onze modem komen vervangen, omdat het internet voortdurend uitviel. Naar tevredenheid overigens, want het probleem lijkt van de baan. Hij had echter gezegd dat we per post een label zouden ontvangen om de oude modem terug te sturen. We zijn twee weken verder en het ding ligt hier nog altijd stof te vergaren. Kunnen jullie eens nakijken hoe ik de modem moet terugsturen?

Dag Antonella,

bedankt voor je antwoord. Ik heb de gegevens van mijn mama toegevoegd in deze account. Heb je hiermee voldoende info om een nieuw afhaalmoment te regelen?

met vriendelijke groeten,
Peter

Reputatie 7
Badge +3

@PeterWF Ik heb je vraag verplaatst naar een bestaand topic hierover. Kan je jouw profiel aanvullen met de klantgegevens van je mama? Dan kijk ik dit graag verder na.

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

Groetjes,
Antonella

Tijdens telefonisch contact op 080022800 werd een defecte harde schijf vastgesteld in de decoder van mijn bejaarde moeder. Op zaterdag zou een nieuwe decoder geleverd worden door B-Post. Na het gesprek kreeg ik een sms met de bevestiging van de levering en met de melding dat B-post later de oude decoder zou komen ophalen.

Op zaterdag geen B-post gezien. De nieuwe decoder werd op maandag geleverd. En een paar uur later was B-post er terug om de oude op te halen. Ik had tijdens die paar uurtjes nog niet de mogelijkheid om de installatie te doen (ik was trouwens aan het werk) en mijn moeder heeft dan ook de oude decoder niet meegegeven. Met als reactie van de B-post koerier: “dan zal je die zelf moeten terugbrengen”…..

Kunnen jullie zorgen voor een nieuw ophaalmoment door B-post?

 

met vriendelijke groeten

retourlabel ontvangen. bedankt

het blijft onduidelijk waarom dit zo’n soep blijft bij proximus.

Soit, ik stuur de modem terug en hoop dat alles dan afgehandeld is zonder dat ik er nog een faktuur voor krijg.

Reputatie 7
Badge +3

@walter1961  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Er was inderdaad nog geen retourlabel aangemaakt voor de modem. Ik zorg ervoor dat je deze vandaag nog via e-mail ontvangt. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella

nee, is recentere bbox3.

Ik wacht dus verder af..

Als nog zo’n oude witte bbox2 modem is dan moet die niet teruggestuurd worden, in het ander geval kan straks iemand van het prox forumteam die hier langskomt de retourlabels opsturen.

 

na diverse problemen eerst een nieuwe modem (bbox) ontvangen ZONDER verdere documenten, nadien tv decoder MET retourdocumenten. Problemen zijn nu schijnbaar van de baan , tv decoder is netjes via Bpost geretourneerd . De modem (bbox) geeft me wat kopzorgen; klantendienst zegt : gewoon in doos naar bpost doen zonder doc; bpost weet wat er moet gebeuren…  Andere medewerker : wachten op retourdocumenten …. andere medewerker :je zal documenten ontvangen zodra teruggezonden tv-decoder ontvangen is door proximus …

Euhhhhh… 

nergens iets te vinden , niet in spam niet in myproximus ,etc.

Laat ik dat ding niet best gewoon op zolder staan???

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Astrid.s deze apparatuur moet terug naar ons magazijn en staat los van het stockbeheer in onze Shops, hier kun je ook geen decoder of modem gaan ophalen.  Je kunt een gratis kartonnen doos uit de supermarkt gebruiken, als alles er maar in past. Ook de retourzending is gratis, als je het juiste label gebruikt.  Deze herinneringen worden automatisch verzonden, dit kunnen we niet manueel aanpassen. Wacht niet te lang met terugzenden, om een extra aanrekening te vermijden. Groetjes, Heidi

FYI:  Een tijd geleden kon je alleen apparatuur binnenbrengen bij een opzeg dus als het geen retour tgv een omruiling was maar dit is onlangs ook veranderd blijkbaar dus ook niet meer bij opzeg, het zou dus kunnen kunnen als je probeert om het toch via een Prox shop het te laten retourneren ze het weigeren en je het toch nog moet via Bpost terugsturen, dan verspeel je nog meer tijd….

Een gewone gesloten doos is voldoende met de decoder en zijn netsnoer/voedingsadapter.

NB: Iemand die van Proximus zelf is komt pas maandag terug hier langs op het forum.

Beste, 

Bedankt voor je berichtje.

Dus het moet teruggestuurd worden? Ondanks dat ik dit kan binnen brengen in een proximus shop? Vanwaar het eigenlijk allemaal komt? En waar er toestellen  worden gebracht en opgehaald?

Doet het er toe in wat voor een doos dit zit? Ik ben NIET vanplan om nog maar 1 cent uit te geven aan jullie bedrijf. 

Ik zal dit dan ook doen van zodra IK tijd heb. Helaas zijn er mensen die nog wel moeten werken.

Is het ook mogelijk de herinnering niet meer elk uur van de dag te versturen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Astrid.

Reputatie 7
Badge +3

@Astrid.s  Ik heb je vraag verplaatst naar een bestaand topic hierover. Indien je niet over de mogelijkheid beschikt om het label uit te printen, mag je zeker even langskomen in een Proximus shop waar deze voor jou uitgeprint kunnen worden zodat je deze alsnog kan inleveren via Bpost. Groetjes, Antonella

Reageer