Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster


ik stelde reeds meermaals de vraag via de chat functie om mij de retoursticker door te mailen voor het retourneren van een decoder en modem. Ik ontving hier geen reactie op. kan u mij deze per mail bezorgen? Deze is ook niet te vinden op myproximus.


321 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@wittemans De Android TV Decoder (V7) is officieel nog in testfase. In bepaalde gevallen kan deze wel al toegekend worden. Dan moet je wel aan enkele voorwaarden voldoen. Helaas kom jij niet in aanmerking omdat je nog een oud pack hebt. Deze is niet compatibel met de Android TV Decoder (V7). Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

Het  Epic combo full pack is ook compatible met de V7 dacht ik toch, nee?

Reputatie 7
Badge +3

Het  Epic combo full pack is ook compatible met de V7 dacht ik toch, nee?


Dat klopt inderdaad.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1
Badge +1

Beste iedereen

Ik heb vandaag een nieuwe decoder ontvangen en moet uiteraard de oude terugsturen. 

Zelf veronderstel ik dat het dan ook gaat om decoder + afstandsbediening + netstroomkabel, is dit nog steeds correct, of gaat het echt enkel om de decoder? Ik vraag dit omdat er op het papier stond: enkel decoder geen kabels of accessoires, maar vond dit niet overdreven duidelijk (ik meen mij te herinneren dat het vroeger was zoals ik het hierboven vermeld heb?)

Met vriendelijke groeten

normaal bij een omruiling moet je enkel de decoder en netadapter terugsturen.

Reputatie 1
Badge +1

Hartelijk welbedankt voor het snelle antwoord Martin! Dit zal ik zo doen!

Afstandsbediening gaat naar containerpark :wink:

Met vriendelijke groeten

@klok  het is toch geen V4 decoder die je moet terugsturen want deze moet je zelfs niet terugsturen,.

Anders moet je gewoon afwachten wat iemand van het proximus forumteam dit even natrekt over welke decoder het gaat want ik kan dit niet natrekken.

Reputatie 1

Als je geen nieuwe afstandsbediening kreeg moet je de oude niet terugsturen uiteraard. Als je switch naar de android denk ik dan de afstandsbediening wel ook mee terug moet (want die kan je niet meer gebruiken). Goed dat je het vraagt, besef plots dat ik het zelf ook nog allemaal moet terugzenden :)

Als het om een ruildecoder gaat die je gekregen hebt dan zit er normaal gezien geen afstandsbediening bij omdat ze ervan uitgaan dat je reeds een afstandsbediening hebt en je deze dus bijhoudt om de ruildecoder te kunnen bedienen en om die reden moet je die natuurlijk niet terugsturen.

Het is zelfs zo dat er soms een ruil gebeurd naar een nieuwe recentere decoder waardoor de klant dan apart nog eens de afstandsbediening moeten laten ruilen omdat de oude remote niet de zelfde functionaliteit heeft dan de oude remote, als je zelf de beslissing neemt van de remote terug te sturen kan je ook het probleem hebben dat je dan achteraf moet melden dat er bij de ruildecoder geen remote bijzat en je de oude teruggestuurd hebt.

Maar nogmaals, dit kan alleen iemand die van proximus zelf is, uitmaken of die remote moet terug gestuurd worden.

Reputatie 1
Badge +1

Ok, ik zal dus de afstandsbediening er wél bijsteken want het gaat hem over de switch van een v5 decoder naar een v7 decoder.

Ik zal dus decoder + netadapter + afstandsbediening terugsturen.

Bedankt voor jullie hulp! :grinning:

@klok In dit geval heb je inderdaad de oude toch niet meer nodig, want in een v7 decoder gaan ze wel de remote erbij steken bij een ruil veronderstel ik en niet zoals bij een ruil van oudere versies van decoders waar de afstandsbediening er niet bij zit !

Ik ontvang graag ook een nieuw label.

Ook met adres graag op het label. Zodat ik het kan opsturen vanuit Nederland

Alvast bedankt 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat de Proximus-retourticketten u enkel toelaten het betrokken toestel in een Bpost-kantoor/punt af te geven

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

 

@thomaszie Maandag komt pas komt iemand die van proximus zelf is, terug langs hier op het forum en kunnen zij u deze officiële info geven of dit enigszins mogelijk is vanuit Nederland.

Indien het eventueel om een bbox2 moest gaan dan moet je die niet terugsturen vanaf bbox3 wel; net zoals je geen v4 decoder meer moet terugsturen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen maandag.

@Martin @M_016 

bedankt voor de reactie.

ik ben niet in staat om het pakket op te sturen vanuit België. 

het lijkt me enigszins normaal dat dit mogelijk moet zijn, vanuit een ander land.

ook met de huidige reisadviezen, is het niet verstanding. 

ik ben nu woonachtig in een risico gebied. 

graag hoor ik een oplossing. 
 

 

@thomaszie Gewoon de voorgestelde mogelijkheden afwachten van de proximus forummedewerkers morgen als ze je post hier doornemen.

Reputatie 7
Badge +3

@klok Ja best alles meezenden. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@thomaszie Kan u het klantnummer aanvullen in uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

@Joel M is nu verwerkt

Reputatie 7
Badge +3

@thomaszie Zie info privébericht.Groetjes,Joel

@Joel M dank voor de reactie. 

Reputatie 1
Badge +1

Dag iedereen

Ik heb het nog eens voor de zekerheid nagevraagd aan @Charlotte.D en zij heeft mij verduidelijkt dat afstandsbedieningen nooit meegezonden moeten worden. (Is dus laatste keer dat ik ze meegestuurd heb) @Martin was dus volledig correct!

Met vriendelijke groeten

klok

@klok Bedankt voor de feedback 👍

Reputatie 2

Beste,

 

ik heb een nieuwe decoder ontvangen en ik zou graag mijn oude decoder terugsturen naar Proximus.

Jammer genoeg heb ik geen retourlabel voor bpost ontvangen.

Zou u mij zo’n label willen bezorgen aub?

Proximus medewerkers kunnen die terug opsturen als ze hier de draad opnemen.

ook eens kijken in de spamfolder.

NB: indien het een omruil van een oude V4 decoder zou betreffen dan moet die niet meer teruggestuurd worden en bestemd voor het recyclage park.

Reageer