Beste,
Onlangs hebben de Proximus techniekers onze woning aangesloten op het fibernetwerk in onze straat en daarbij ook onze vorige modem (Proximus B-BoxV3) vervangen door de nieuwe Proximus B-BoxV4.
PROBLEEM:
Onze internetaansluiting werkt perfect, maar sinds de installatie van fiber wilt mijn Tado Internet Bridge niet meer connecteren met de B-BoxV4 → Het wit Router lichtje blijft pinken, wat betekent dat de ethernet link gedetecteerd is en dat de Tado Internetbridge wacht op DHCP IP-adres toekenning van de router. Van zodra het IP-adres succesvol is toegewezen zal de ‘Router’ LED constant gaan branden, wat helaas niet het geval is.
PERSOONLIJKE ANALYSE:
Ik heb ondertussen een aantal tests gedaan, waardoor ik vrijwel zeker weet dat het probleem niet bij mijn Tado Internet Bridge ligt (vandaar ook de reden waarom ik het hier post):
- Mijn Tado Internet Bridge werkte perfect met mijn vorige Proximus B-BoxV3 modem
- Mijn Tado Internet Bridge werkt wel perfect met de modem van Telenet (versie CH8568LG)
- Mijn Tado Internet Brdige werkt niet meer sinds de installatie van mijn nieuwe Proximus B-BoxV4 modem
Ik heb ondertussen ook een 100/10 Mbit/s netwerk switch gekocht omdat Tado enkel 10Mbit/s half duplex ethernet snelheden ondersteunt en blijkbaar veel Fiber modems dit niet meer ondersteunen (is dat zo voor de Proximus B-BoxV4?).
Ter info: dit is hoe mijn Tado Internet Bridge communiceert met mijn andere Tado apparaten (Smart Thermostat en Smart Radiators).
Kan iemand mij verder helpen (want vervelend met de winter voor de deur...)?
Mvg,
Frederik