Heb sinds jaren een account bij skynet.be (fc...@skynet.be), met daarop twee aliassen gedefiniëerd. In windows mail heb ik twee accounts voor elk van die aliassen. Manueel synchroniseren vanuit windows mail lukt voor de ene alias, maar niet voor de andere. Krijg steeds de melding : alias...@skynet.be is niet beschikbaar. Probeer al weken uit te vogelen waarom die die melding geeft dat die alias niet beschikbaar is. Als iemand weet waar die melding van komt, laat me weten aub !
Bijkomend nog de vraag waarom die manuele synchronisatie met de ene alias waarmee het nog wel lukt tot voor een week of zo op enkele seconden klaar was, nu duurt die synchronisatie minutenlang. Ik heb niks veranderd, hoe komt dat ?
En dan ook nog volgende vraag : met mijn GSM kan ik mails versturen vanuit België, maar verleden week in Frankrijk, onmogelijk, al mijn mails bleven in mijn outbox steken op mijn GSM, honderd keer gesynchronseerd, mails waren niet buiten te krijgen via mijn GSM. Heb met PC op webmail moeten inloggen om mails verstuurd te krijgen. Maar in België werkt het wel vanop mijn GSM.
Heb echt te veel miserie de laatste tijd met Proximus, is allemaal te ingewikkeld, al die dingen die soms werken, dan weer niet meer, werken wel in BelgIë , niet in Frankrijk, allemaal veel te ingewikkeld voor een simpele gebruiker van wat simpele e-mails. Stabiliteit aub !
Voor wat het waard is, ik heb 2 maanden lang synchronisatie problemen ondervonden met mijn mails die na enige tijd (minuten) spoorloos verdwenen. Ettelijke formulieren ingevuld, tot 4 x maal toe de technische dienst om een oplossing gevraagd, resultaat niets, en terwijl dit bij bij Proximus een gekend probleem is. Heb dan ten einde raad zelf geëxperimenteerd en Gmail ( waar alles werkte, en reeds + 10 jaar op mijn pc stond en er geen enkel probleem was met mijn andere mail programma’s) uit Windows 10 verwijdert, en wat blijkt, alle binnengekomen mails blijven zoals voorheen netjes zitten zowel in Proximus mail als mijn ander mail programma Thunderbird, tot op het ogenblik dat ik ze zelf verwijder natuurlijk. Enig probleem is dat ik op mijn toestellen die op Android werken mijn Google account opnieuw heb moeten installeren.
je werkte mss met POP zodat die mails van de server afgehaald werden en ook verwijderd werden ?
Hallo Martin,
Vooraleer ik Gmail uit Windows 10 heb verwijderd heb in de instellingen gecontroleerd, en in Gmail stond er voor binnenkomende mail zowel POP3 als IMAP aangevinkt, bij Thunderbird & Proximus mail daarentegen werk(te) ik enkel met een IMAP account. Die synchronisatie heeft jarenlang perfect gewerkt tot de jaarwisseling dan verdwenen al mijn binnengekomen mails na enkele tijd spoorloos van de IMAP server.
Groetjes
Andre_0157, bedankt voor je reactie, maar bij mij ‘verdwijnen’ er geen mails. Ik kan gewoon niet synchroniseren vanuit één van mijn alias-mailadressen, ik krijg steeds de melding : XXX@skynet.be is niet beschikbaar als ik vanuit die XXX@skynet.be wil synchronseren (die XXX@skynet.be is de alias van mij vrouw). Synchroniseren vanuit mijn eigen alias lukt (voorlopig) nog wel. Kan iemand mij zeggen wat die melding” XXX@skynet.be is niet beschikbaar” van komt ?
Ondertussen ook volgende geconstateerd: als ik vanuit Proximus Webmail mails stuur, duurt ongeveer een uur voor die opgepikt worden. Als ik een mail stuur, zet ik mezelf altijd in cc, duurt nu meer dan een uur voor die cc binnenkomt in mijn mailbox. Vroeger was die altijd binnen de minuut binnen. Heb hiervoor naar tech support gebeld,ze gaan me terugbellen. Ben ik de enige met dat probleem? Kan aan mij liggen hoor, ik ben een simpele e-mail user, geen tech background.
Mij lijkt het duidelijk, wat elk zijn probleem ook moge weze, dat sinds het in gebruik nemen van een nieuwe interface door Proximus enkele maanden terug, er een aantal problemen met mail ontstaan zijn waar men blijkbaar geen vat op krijgt.
Heb sinds jaren een account bij skynet.be (fc...@skynet.be), met daarop twee aliassen gedefiniëerd. In windows mail heb ik twee accounts voor elk van die aliassen. Manueel synchroniseren vanuit windows mail lukt voor de ene alias, maar niet voor de andere. Krijg steeds de melding : alias...@skynet.be is niet beschikbaar. Probeer al weken uit te vogelen waarom die die melding geeft dat die alias niet beschikbaar is. Als iemand weet waar die melding van komt, laat me weten aub !
Even reageren op dit bericht.
Kan het zijn dat het wachtwoord niet (meer) correct is?
Dag
Inderdaad best dat een proximus forummedewerker dit ook doorgeeft aan de geschikte dienst van zodra iemand van hen hier de draad opneemt.
Het is even geleden dat ik de foutmelding heb gekregen.
Toen ik nog in dienst was (met pensioen) volgde ik mijn (dringende) werk mail thuis op op mijn thuis PC en via Windows Mail. Ik meen dat ik de foutmelding dan zag nadat ik op mijn werk PC en dus werkmail mijn wachtwoord verplicht had gewijzigd (wat regelmatig werd verplicht).
Misschien dat er ook een andere fout aan diezelfde melding vast hangt, maar een bevestiging dat de zelfde inloggegevens ook werken in webmail is zeker geen garantie dat er qua wachtwoord geen typfout gemaakt is of een (on)gewilde wijziging is gebeurd.
Ter info: die fout werd hier door anderen ook al gemeld een tijdje geleden en zelfs wachtwoord opnieuw instellen gaf geen oplossing, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Mss met (veel) vertraging zoals dit regelmatig nog voorvalt.
waren de mails alsnog toegekomen (met vertraging)?
Geert
Op zich heeft het wel niet zo heel veel zin om voor beide aliassen een account in te stellen in je mailprogramma vermits ze allebei gekoppeld zijn aan dezelfde mailbox. De mails van je vrouw zullen dus ook binnenkomen op jouw account. Als je een mail verstuurt, kan je in de nieuwe mail instellen door welke alias hij verzonden moet worden bij ‘Van’ of ‘From’
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.