Vraag

Switch naar fiber ABO

  • 22 March 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

In februari 2023 heeft men in onze straat de vooraanleg gedaan en is de blauwe glasvezelkabel bij me binnen gelegd (kastje Fiberklaar).

Na meer dan een jaar - en talloze contacten met klantendienst die me telkens een ander verhaal vertelden - ben ik nog steeds niet kunnen switchen naar een Fiber abonnement. 

En vandaag krijg ik het antwoord dat mijn adres als GPON 701 niet Home Terminated in het systeem staat en de ganse straat een brownfield is. Je moet het maar snappen…

Maar dus na meer dan een jaar heb ik nog altijd geen Fiber abo en zeggen ze bij de klantendienst “je moet geduld hebben”...en ik wil best geduld hebben maar er zijn grenzen. 

 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@KimBalazs  een opzoeking op internet wat brownfield betekend heb ik gevonden dat dit een gebied is dat nog op VDSL aansluiting zit, de home terminated is een fiber gebied.

er zijn al veel gebieden waar alles tot binnen ligt maar er nog geen aansluiting is omdat er nog geen hoofd aansluiting ligt in de wijken, zolang die er niet is kan men niemand aansluiten, dan is het idd wachten, hoe lang dit duurt kan niemand zeggen, kan maanden duren of paar weken, je zal dus nog moeten wachten.

Inderdaad zelfs als de aansluitdoos (kastje) van Fiberklaar reeds in je gebouw klaar staat, dan moet Fiberklaar aan Proximus nog eerst doorgegeven dat dit adres helemaal klaar is. 
Zolang deze definitieve Go voor je adres kan Proximus je niet meer info geven tot de definitieve aansluiting mogelijk is en wordt je dan gecontacteerd. Je kan eventueel dan wel bij fiberklaar om meer info vragen.

Gewoon te bijkomende info: Ontdek onze fiberplannen in je stad of gemeente (fiberklaar.be)

 

Reageer