Vraag

Surfen via tv

  • 6 November 2021
  • 3 reacties
  • 209 Bekeken

Als ik op mijn tv kies voor 'Apps' (in plaats van bijvoorbeeld Live TV of Mijn video's) en ik start een app (bijv. de Sporza-app), dan krijg ik soms de melding dat deze dienst/website enkel toegankelijk is voor gebruikers in België. Ik surf nochtans gewoon van thuis, zij het in dit geval niet via mijn pc of smartphone, maar rechtstreeks op de tv via de Proximus decoder. Hoe komt dit, en is dit op te lossen?


3 reacties

ik veronderstel dat je bedoelt dat je surft op je smart TV via internet verbonden via wifi met de bbox ofwel verbonden via een utp netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op je  bbox.

Of is het via de apps die je kiest op een V7 android decoder

Krijg je die melding ook via PC/laptop of ander toestel ook?

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
☎️📞 0800 22 800 (gratis) voor hulp via helpdesk kan dan wel nog.

Klopt. Smart tv verbonden via wifi met bbox.

Standaard staan er via het Proximus menu enkele apps geïnstalleerd (o.a. Youtube). Via Google Play Store heb ik er nog enkele bijgezet (Puffin TV Browser, VTM go, VRTNU, Sporza, ...), maar die laatste geven vaak de melding dat de inhoud alleen beschikbaar is in België, terwijl ik toch echt in België ben ;-)

Als ik Whatismyip.com oproep op mijn tv, krijg ik als resultaat dat mijn IP-locatie in Cupertino, California, USA is?!

Op mijn pc en smartphone is het geen probleem, en kan ik de streams ook casten naar mijn tv, maar het zou toch ook moeten kunnen zonder mijn pc of smartphone te gebruiken?

heb je in je smart TV dan de mogelijkheid om locatie in te stellen of aan te zetten?.

Reageer