Skip to main content

Beste,

 

In de loop van september is er een technieker langsgeweest welke de netwerkkaart in de straat heeft vervangen. Ons profiel ging terug van 85 naar 100 waarvoor dank. Er was toen niets mis met de binnenkabeling volgens de technieker. Het laatste aansluitpunt tussen modem en muur heeft hij weliswaar niet getest. Echter hebben we nog steeds dagelijks 1 à 2 lijnonderbrekingen waarbij de bbox3 zich reset. 

Heb de modem intussen eens gereset in afwachting.

Is er een storing op de lijn die u kan waarnemen? Dient de bbox3 vervangen te worden (is 1-2 jaar oud)?

We hebben ook regelmatig haperingen op het beeld met de nieuwe V7 decoder, maar dit lijkt een recurrent probleem bij meerdere gebruikers...

Mvg,

@Andrea_018 De Proximus medewerkers kunnen best morgen, als ze hier terug langskomen, je lijn eens controleren op onderbrekingen / fouten 

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen  (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen en zij eventueel kunnen beslissen wat er juist moet gebeuren bvb bbox omruilen of beter nog eens een technicus sturen.

NB: waarschijnlijk heb je als het probleem voorval ook geen DSL lampje meer dat continue blijft oplichten op je bbox en dit kan door ergens slechte contacten tussen de verbinding van je bbox naar de DSL splitter / aansluitdoos respectievelijk TF2007 / NTP2007 of natuurlijk ergen verderop zitten richting proximus.


Het DSL lampje valt inderdaad ook weg, de bbox3 reboot als het ware.

Mogelijks ligt het toch aan het punt waar de bbox het telefooncontact de muur ingaat. 

Meeste gegevens zijn ingevuld dus ik wacht op een antwoord van Proximus.

Dank!


Dag Andrea

 

Ik zie dat de modem al werd herstart. Kan je deze even resetten? Dit is 15 seconden het reset gaatje ingedrukt houden. 
Dit kan een 20 minuten duren. 


Gedaan!


Nu maar afwachten of dit iets opgelost heeft.


Voorlopig miraculeus nog geen onderbrekingen...


het zou inderdaad wel kunnen dat het hiermee opgelost is, laat ons hopen van wel :relaxed:


Reageer