Beste,
Sinds ongeveer middernacht werken een heleboel sites en de bijhorende apps plots niet meer. Vooral Belgische sites maar ook een groot aantal buitenlandse blijken als ik ze intyp niet meer te werken.
Ofwel verschijnt er een time-out melding ofwel verschijnt er een error fout van een DNS probe die mislukt is. Opvallend de meeste apps verbonden aan de niet-werkende sites, werken ook niet meer op de wifi connectie die ik n huis voor mijn smartphone gebruik.
Bijvoorbeeld: ik krijg via geen enkele browser een connectie met NMBS.BE op mijn desktop Op mijn smartphone Samsung met android die via een range extender ook in huis met de WiFi is verbonden kan ik de app van de NMBS ook niet openen. De desktop PC is via kabel met de bbox3 verbonden. Maar de Wifi via de extender geeft dus ook geen toegang.
De site van HLN.be is via de verschillende browsers wel toegankelijk. En ook de app op mijn Samsung smartphone naar HLN werkt perfect onder WiFi extender. Idem voor de VRTNWS.BE website op mijn desktop en de app via de extender op mijn android.
Wanneer ik op mijn smartphone de connectie naar de Wifi (via de extender) uitschakel, en via het mobiel 5G netwerk ga, dan werken alle apps en website wel. Dus dan kan ik NMBS.BE wel bekijken en opent de app ook en verwerkt data.
Vraag is: is dit een storing in bepaalde domeinnamen? Of storing in domeinserver(s)? Het herstarten van de bbox3 leverde alvast niets op. Via internet/Wifi zijn bepaalde sites/apps niet toegankelijk. Maar als ik op smartphone wifi uitschakel en naar 5G mobiel switch, dan zijn ze wel toegankelijk …..
Denk dat het probleem rond 23u is begonnen. Maar geen idee of ik dit zelf kan oplossen of moet wachten tot het zichzelf oplost?