Skip to main content

Stopzetting Cloud-optie Vanaf 1 december 2025 zal de Cloud-optie verdwijnen

  • August 5, 2025
  • 8 reacties
  • 1313 Bekeken

Martin

Vanaf 1 december 2025 zal de Cloud-optie verdwijnen.
Je gids voor Cloud → “Einde van Proximus Cloud-Wat je moet weten” | Proximus
Cloud online internet opslagruimte PXM
Gelieve uw gegevens en/of foto's over te zetten naar de lokale drive van uw computer of een andere bestaande Cloud toepassing.
Wacht niet om actie te nemen om zo gegevensverlies te vermijden.
Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
Niet tevreden? U kunt op elk ogenblik uw internet abonnement gratis opzeggen op
 www.proximus.be/opzeggen of via de klantendienst.

https://pwa.proximuscloud.be/web/home & https://www.proximuscloud.be 

Melding via SMS:
Zoals vermeld op uw factuur van augustus 2025, herinneren we u eraan dat de Cloud-optie zal verdwijnen vanaf 1 december 2025. Gelieve uw gegevens en/of foto's over te zetten naar de lokale drive van uw computer of een andere bestaande Cloud toepassing voor deze datum. Wacht niet om actie te nemen om zo gegevensverlies te vermijden. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

________________________________________________

 

Hier vind je de uitleg: → Je gids voor Cloud “Einde van Proximus Cloud-Wat je moet weten” | Proximus

Daar vind je de volgende opties :
 

waar je klikt op: “Einde van Proximus Cloud-Wat je moet weten”

waar je dan verder uitleg krijgt wat je kunt doen.

 

8 reacties

  • Apprentice
  • November 13, 2025

Beste,

Ik ondervindt hetzelfde probleem als “ @mandarine61”. Als ik inlog op de cloud-website krijg ik ook dezelfde melding : kijk op je proximus account of je gemachtigd bent voor deze optie, zoniet neem contact op met klantendienst en vermeld foutcode 2055. Ik weet dat mijn cloud behoorlijk wat foto’s en video’s bevat en zou deze graag nog willen downloaden voor het einde van deze maand. Ik geraak momenteel dus niet op mijn cloudtoepassing Wat nu ? Dank bij voorbaat, mvg,


Martin
  • Auteur
  • November 13, 2025

Ter bijkomende verduidelijking het probleem van “ @mandarine61” werd gesteld op het ander forum:

Hallo

Ik weet niet of ik foto's in de cloud heb staan. Ik heb de applicatie voor pc Windows gedownload.

Ik heb mijn producten gecontroleerd op mijn proximus en de cloud staat daar goed aangegeven.

Omdat ik wil inloggen, krijg ik de volgende melding: Gelieve op MyProximus na te gaan of u in aanmerking komt voor dit product en het te activeren. Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan ook contact op met de klantenservice met foutcode 2055.

Kunt u mij vertellen of ik in aanmerking kom en hoe ik het product kan activeren, als het niet is geactiveerd. Wat betekent foutcode 2055?

Bij voorbaat dank ik u voor het antwoord dat u mij zult geven.

_____________________________________________________________

Hallo ​@delawi 

U kunt uw vraag rechtstreeks stellen op het Nederlandse forum : 

https://www.proximus.be/nl/id_personal/particulieren.html


Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • November 14, 2025

Dat heeft toch niks te zien met de mails/mappen die bewaard worden in Webmail mag ik hopen?


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • November 14, 2025

@Patrick48 dit heeft inderdaad niets te maken met webmail (mails en/of mappen)


Martin
  • Auteur
  • November 14, 2025

Mails en cloud zijn verschillende toepassingen en servers.

Wat je wel ontvangt via mail is als je (nieuw) cloud account aanmaakt is een bevestigingsmail zodra je account geactiveerd is.
Je MyProximus-login en wachtwoord worden gebruikt om verbinding te maken met Cloud.


Martin
  • Auteur
  • November 16, 2025

@delawi 

Als je probleem nog altijd niet opgelost is kan je ook via deze weg het probleem aankaarten

→ Neem contact met ons omtrent problemen met Cloud | Proximus

NB: Cookies wissen in je browser kan ook de oplossing zijn.


Joery79
  • November 18, 2025

De Cloud-optie heb ik al geruime tijd niet meer. Ze wordt niet weergegeven in de Proximus-app, op de website of op mijn factuur. Ik heb deze optie eigenlijk nooit gebruikt, dus dat is geen probleem. Ik maak gebruik van OneDrive, dat is inbegrepen in mijn Office-abonnement en biedt 1 TB opslagruimte.


Martin
  • Auteur
  • November 18, 2025

idem hier, ik gebruik al jaren lang Microsoft Onedrive (je hebt er zelfs geen office abonnement voor nodig) en google drive.

Dienst Gratis opslagruimte
Microsoft OneDrive 5 GB
Google Drive 15 GB
Beide diensten bieden betaalde upgrades voor gebruikers die meer opslagruimte nodig hebben.