Vraag

Statisch IP address toevoegen in BBOX 3 modem is niet mogelijk

  • 12 October 2018
  • 10 reacties
  • 3700 Bekeken

Graag zou ik op de BBOX 3 onder d DHCP instellingen een 'statisch' ip address toevoegen om ervoor te zorgen dat de router steeds hetzelfde ip address geeft aan een toestel in mijn lokaal netwerk. Ik heb deze optie gevonden in de settings van deze router; maar telkens ik een IP address wil linken aan het fysiek MAC address van het toestel krijg ik deze melding 'Please check the inputs entered' en kan ik mijn instellingen dus niet bewaren. Is dit geen bug in de firmware van de BBOX 3?

Software Version
17.1.09.1B

Hardware Version
B

De groeten,

10 reacties

met de bbox van technicolor werd dit probleem hier nog gemeld en de proximus medewerkers kunnen je hier wel verder over inlichten of dit probleem opgelost is.
Maar je kunt voorlopig een vast ip in het toestel zelf instellen buiten de DHCP pool bv van de bbox bv: 192.168.1.100

louter ter bijkomende info: Add static address
Een vast ip address instellen op het toestel zou ik echt willen vermijden aangezien het over meerdere toestellen gaat die ik centraal wil kunnen beheren. De proximus medewerkers hebben me dan naar dit forum verwezen. Wa is de meest efficiënte manier om de status van deze know issue te weten te komen? Kan ik de firmware upgraden om na te gaan of dit nog steeds een issue is?
Het simpelste zou zijn als er iemand met een bbox van technicolor die deze ervaring heeft van statisch IP adressen toe te kennen zo mededelen of het lukt met deze bbox en wat voor softw. versie er op staat. Ook zou je eens je licht kunnen opsteken (eventueel daar ook je vraag stellen) op het bevriend userbase.be/forum waar er ook veel leden met ervaring in deze materie zitten.
Langs de andere kant moeten ze bij Proximus zelf toch bij de bevoegde dienst kunne opvragen of dit een gekende bug is en of dit met een bepaalde software voorvalt …..
ook de bbox even heropstarten of desnoods resetten zou mss kunnen helpen …

PS: ik heb zo het vermoeden dat die softw versie (die destiny gamers problemen moet oplossen) die je hebt er iets zou kunnen mee te maken hebben !!!
Reputatie 7
Badge +6
Lucienne, er zijn geen gekende problemen met fix IP op dat type b-box, noch met de FW versie.
Wat ik wel opmerk is dat je IP's gebruikt boven de range 192.168.1.63. Deze wordt gereserveerd voor digitale TV, al heb je TV of niet. 🙂

Kan je eens proberen met IP's lager dan 62? Dit zou geen problemen mogen geven. Houd ons maar op de hoogte!
Goed gezien ThomasP, ik had dit niet opgemerkt en dacht dat TS statische adressen wilde toekennen in de DHCP Ipv4 Internet pool.
Je kunt inderdaad geen statische IP adressen toekennen aan je toestellen in de DHCP Ipv4 TV pool.

Zit met hetzelfde probleem als Lucienne.  Ik probeer op basis van een MAC address een vast ip adres in te voegen (binnen de range van 2-63 en nog niet toegekend aan een ander toestel ) en krijg telkens de boodschap “please check the inputs entered”.

 

bbox al eens eerst herstart of zelfs eerst eens resetten.

verschillende keren

 

 

kan van het type bbox3 / hardware versie SW versie afhangen die je hebt want met de bbox3v+/HW1.0/SW8c.514A heb ik geen probleem hiermee

Als de Prox medewerkers hier de draad opnemen kunnen ze u hierbij verder helpen.

 

b-box3

SW version 18.3.16.2A

HW version A

 

 

Reageer