Update: vandaag geen problemen ondervonden na het plaatsen van de b-box3 in ethernet wan ter vervanging van de internet box.
Ook voordat de internet box was geplaatst hadden we een stabiele oplossing gedurende 1 jaar met de b-box3 in DSL. Dit geeft een zeer sterke aanleiding dat de problemen teweeg gebracht worden door software problemen van de internet box.
Verontrustend dat jullie zo een slechte kwaliteit verkopen aan betalende klanten. Wij willen in ieder geval geen klant zijn die de issues mee wil oplossen, we hebben al genoeg miserie gehad met Proximus in het verleden.
Dit gezegd zijnde willen wij niet verder met de huidige implementatie, de b-box3 is zo echt een bottleneck in ons netwerk en is erg oude technologie, Wi-Fi 5 met zeer beperkte functionaliteiten en erg beperkte Wi-Fi coverage.
Wat stellen jullie voor om dit op te lossen?
Update: ons netwerk is nog steeds stabiel vandaag. Zelfs de Ezviz cs-cv206 verbind nu terug. Dewelke we gebruiken als babymonitor trouwens.
Graag een reactie op bovenstaande.
OnePlus Nord 2 5G, Google Chromecast (3e Generatie) zijn de andere clients FYI.
Update: dag 3 en ons netwerk werkt nog steeds prima.
Helaas nog geen reactie.
Update: dag 4 en ons netwerk werkt nog steeds prima.
Graag reactie.
Als ik het goed begrijp werkt het nog altijd goed met een bbox3 veronderstel ik toch.
Met de bbox4 stond je dan wel op single VLAN20 /DHCP want de bbox3 werkt met triple VLAN over PPPoE
{VLAN 10 (Internet)/ VLAN20 / VLAN 30 (IpTV) }.
Dag Martin,
Bedankt voor uw reactie en het meedenken.
De installatie is gebeurt door een Proximus technieker dus ik ga er vanuit dat de switch van BBox3 naar BBox4 goed geconfigureerd werd.
Ik zie niet hoe de VLAN config al de problemen verklaard, zeker niet voor vaste clients die niet verplaatst worden.
zijn je apparaten op DHCP ingesteld want met vast IP of adres reservatie, idien je dit vroeger moest gebruikt hebben, is de IP range niet de zelfde voor de bbx4 als voor de BB3.
Natuurlijk als het een tijdje wel goed gewerkt heeft als de technieker de instellingen gedaan heeft dan kan dit ook de reden niet zijn
Deze DHCPv4 netwerk settings heeft de technieker inderdaad 1 op 1 overgenomen. Grootste kans dat het software problemen betreffen. Zijn er bij uw weten soortgelijke problemen bekend op dit forum?
@ParticulierUitVosselaar Deze problemen zijn geen algemeen voorkomende problemen en hebben niet met de software van de modem te maken.
Nu de B-box3 terug met je lijn verbonden is kan ik niet uitmeten of er eventueel problemen zijn met je wifi-signaal met die modem. Normaalgezien zou de verbinding wel beter moeten zijn vermits de Internetbox beschikt over Wifi 6 (tov Wifi 34 en 5 voor de B-box3).
Deze modem gebruikt ook wel WPA3 wachtwoord beveiliging (tov WPA2 op B-box3), wat voor een betere bescherming tegen hackers zorgt, maar niet alle toestellen kunnen hier goed mee om. dit kan eventueel een oorzaak zijn van de problemen met sommige toestellen.
Er is nog een extra toestel verbonden tussen je modem en je toestellen. Is dat een switch ? Kan je eens testen zonder die switch ertussen ? Als dat niet helpt, kan je misschien best telefonische ondersteuning vragen voor nazicht (080022800) zodat we dit onmiddellijk kunnen nakijken. Op het forum is er altijd wat vertraging.
@HadewychT welke redenen ziet u om software problemen uit te sluiten?
Wij hebben weinig zin om hier weer uren aan te spenderen, in het verleden al enorm veel tijd en energie in jullie oplossing moeten steken. Zeker omdat de meeste problemen niet onmiddelijk te reproduceren vallen. Hoe gaan jullie vervolgens met telefonische ondersteuning dit debuggen, dat is slechts een momentopname. Kunnen jullie geen logfiles raadplegen of activeren?
@ParticulierUitVosselaar Als het een algemeen probleem van de software zou zijn, zouden we hierover veel meer dezelfde klachten over ontvangen en dat is niet het geval. Vandaar dat ik het ergens anders ga zoeken.
Wij kunnen zeker logs opvragen van je modem als deze aangesloten is, maar daarop zie ik geen problemen zoals eerder al gezegd. Ik vermoed dus dat het probleem zich op de wifi bevindt, vandaar mijn vragen naar extra info.
@HadewychT bedankt voor uw reactie.
Ons netwerk werkt nog steeds probleemloos vandaag met de b-box3. Wij constateren dat wanneer we de b-box3 vervangen door de b-box4 we een waslijst aan issues ervaren.
Zoals eerder aangegeven wensen we hier geen verder onderzoek op te verrichten. Eventueel kunnen we de modem terugsturen zodat jullie dit zelf kunnen reproduceren in jullie lab.
Graag een klantvriendelijke oplossing, gelet op al de problemen die we al hebben mogen ondervinden met Proximus lijkt me dit wil opportuun.
Als jullie een retail router adviseren en bezorgen kan dit mogelijks ook een werkbare oplossing bieden dewelke ik wel eens wil uittesten, graag een stabiele oplossing met minimum Wi-Fi6.
@ParticulierUitVosselaar We willen dit zeker verder uitzoeken, maar dit gaat niet zonder de extra info die ik hierboven al vroeg (zoals welke toestellen hinder ondervinden en of ze wifi6-compatibel zijn,...).
Als je geen problemen hebt met de B-box 3 denk ik dat we het best even zo laten vermits je zelf aangeeft er geen verder onderzoek op te willen verrichten.
Het is niet altijd makkelijk om zoiets te simuleren in het labo vermits we dan dezelfde toestellen moeten verbinden en de invloed van de omstandigheden in je huis anders zijn dan in ons labo.
@HadewychT nogmaals bedankt voor uw reactie.
Ondanks de inspanningen die ik lever om tot een oplossing te komen is het zeer teleurstellend om wederom wandelen gestuurd te worden.
Indien u de moeite had gedaan om dit ticket door te nemen zou u gezien hebben dat ik de clients die hinder ondervinden met de B-box4 reeds heb doorgegeven.
Bijkomende info is dat wij nog twee extra routers in huis hebben op Wi-Fi6 met WPA2-PSK security settings waarbij de clients geen problemen vertonen. De Ezviz cs-cv206, OnePlus Nord 2 5G en Google Chromecast (3e Generatie) ondervinden dus duidelijk problemen met jullie router.
Zou ik in contact gebracht kunnen worden met een manager bij Proximus? Want de problemen die wij al ondervonden hebben met Proximus zijn echt wel ongezien. (ref. posts op dit forum)