Skip to main content

Ik merk nadat ik Slimme Wifi heb geactiveerd de stabiliteit achteruit gaat van de wifi. Meermaals herstart deze heb ik de indruk. Is plots 5 Mghz weg, verliest een toestel zijn wifi connectie. Kan ik iets nakijken. Als ik me aanmeld als User op de modem zie ik niet echt problemen of kan ik geen logs nakijken ivm wifi. Ik heb niet de indruk dat de gewone internetconnectie wegvalt. Immers op kabel connectie zie ik geen problemen, ook niet op decoders. Ik heb bijkomend een wifibooster staan van Proximus om draadloos signaal/TV in slaapkamer in orde te krijgen en tevens het wifibereik boven te verbeteren. In de app op mijn smartphone komt ‘Proximus Home Optimizer’ komt de suggestie op kanaal aan te passen maar dat werkt niet. Ik zou niet geconnecteerd zijn op de modem B-Box3. Iemand ideeën uitgezonderd van herstart model even, want deed ik al meerdere malen.

@janssst je wifi.5.0 is niet weg alleen heeft die nu de zelfde naam (SSID) als voor wifi.2.4 namelijk wifi-2.4-xxx

je moet wel je toestellen die vroeger op wifi-5.0-xxx verbinding maakten nu kiezen voor wifi-2.4-xxx want er wordt nu maar één wifinaam uitgezonden voor beide wifi banden op 2.4 en 5.0 GHz (One SSID)

Wifi booster wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
dan best wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem

zie ook hebt u problemen met je wifi booster (heropstarten resetten synchroniseren):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

moest je blijven problemen ondervinden met slimme wifi (One SSID) kun je die uitzetten 

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je altijd terug inschakelen later indien je dit terug wenst.


Middag Martin, dank voor je snelle reactie. Resync WifiBooster al gedaan in een poging het op te lossen, niet dus. Het is zowel op de booster als op de b-box3 wifi dat ik merk dat onverklaarbaar de 2.4 of de 5 soms wegvalt en precies herstart. One-SSID staat idd aan, deze terug disablen lijkt me geen optie want had hetzelfde eigenlijk ook voor daarvoor maar minder in frequentie, of merkte ik toch minder. Had het dan soms ook dat 5 even weg was of omgekeerd. Dat merkte ik dan op de smartphone of mac, deed een switch naar het andere en plots alles terug werkende. Hoe open ik een echte support call naar Proximus zonder te moeten bellen? Ik vind die knop niet. Misschien is er iets mis met de b-box?

 


Heb je de Bbox zelf al even gereset? 15 seconden het reset gaatje indrukken. Dit kan een 20 minuten duren alvorens dit toestel terug opgestart is. 


Mmmm. Dat hebben we nog niet geprobeerd. Maar gaat dit een effectieve factory reset doen maw instellingen zoals naam van SSID terug richting 'niet' slimme wifi zetten? In ieder geval dank voor de tip!


@janssst als je zelf instellingen ingevoerd hebt via de interface van de bbox (http://192.168.1.1) dan moet je deze na reset weer invoeren en anders blijft alle default staan zelfs al moest smart wifi (=One ssid) terug uit staan dan kun je die zelf weer activeren zoals reeds uitgelegd hierboven en wat ik hieronder terug kopier:

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je altijd terug inschakelen later indien je dit terug wenst.

NB: ik heb wegens problemen met bepaalde toestellen mijn smart wifi uitgezet en zelf na reset blijft die bij mij uitstaan dus het omgekeerde veronderstel ik ook. enfin je hebt de methode nu toch om dit uit of aan te zetten.

BBOX Restten > klik hier

 


komt ook door android 10 en andere nieuwe updates waar de box nog niet is voor geupdate ik verlies 30keer oer dag de wifi voor een paar seconden dan gaat hij naar data en soms 1min later terug naar wifi en het viel op dat ik dat kreeg vanaf de nieuwe wifi verbinding van Proximus en android 10 er ook was . heb daar mijn gelijk gehaald bij Proximus en dat er degelijk problemen zijn ivm de nieuwe android en de verbinding . en we nog even zullen moeten wachten voor dit is opgelost .


er zijn wel af en toe meldingen van problemen met smartwifi, ik heb er zelf ook maar bij mij niet i.v.m. android 10


Reageer