Vraag

SPF record

  • 28 April 2021
  • 5 reacties
  • 1629 Bekeken

Goedendag ,

Ik ben een prive persoon met internet aansluiting van U en gebruik daardoor als uitgaande e'mail server  ( SMTP ) deze van u : namelijk  relay.skynet .be

 

Ik stel echter vast dat de laatste tijd meer en meer van mijn mails die ik verstuurt naar verschillende mail adressen aankomt als SPAM bij de ontvanger .

Dit was voorheen nooit het geval ..

Als ik via een mail tester  een test mail verstuurt bekom ik hetvolgende :

v=spf1" "a" "mx" "ip4:185.182.59.29" "a:spf.spamexperts.axc.nl" "a:mailrelay105.isp.belgacom.be" "a:mailrelay102.isp.belgacom.be" "-all

We hebben een SPF record op je server gevonden, maar het is nog altijd niet gepropageerd.

on7yk.eu: No applicable sender policy available

Blijkbaar mankeert er toch iets in mijn SPF record  of is er wat foutief ingesteld .

 

Graag uw antwoord .

 


5 reacties

Ter info geef ik je al mee wat hier vroeger nog gepost werd:

proximus.be Lookup - SPF-Record

support.smtp2go.com/Prevent-emails-going-into-spam-folders
- Controleren van je SPF record van je domain naam via :
http://mxtoolbox.com/    (bv. spf:proximus.be  of spf:skynet.be ....)
- je kan uw op je e-mail een paar testen laten lopen via:
http://www.isnotspam.com/
 

* Bij e-mails die in spamfolder terecht komen kun je bv.
aan de afzender vragen, als die een domeinnaam heeft, om een
DKIM-record (nl.wikipedia/DomainKeys_Identified_Mail)
en een SPF-record (nl.wikipedia/Sender_Policy_Framework)
te gebruiken bij het versturen van hun mails.
* NB:  In de headers van die mails kun je al nagaan
of dergelijk record al dan niet aanwezig is.

Bedankt voor uw antwoord   Martin ,

 

Echter ,

Zoals je reeds kon zien in mijn vraag heb ik al een aantal testen uitgevoerd via verschillende mailtester en deze geven allen hetzelfde antwoord.

 

nl : 1 : mijn spf record is  nog niet gepropageerd.

       2 : mijn domeinnaam geeft via de tester   :  No applicable sender policy available

 

Het is zo dat sporadisch mijn mails in de spam box toekomen bij mensen waar ik al jaren mails naar verstuur en waar deze altijd zijn toegekomen in hun inbox .

 

Zelf kan ik niet aan deze SPF record iets wijzigen daar deze bij proximus wordt beheerd .

 

Kan er iemand dit nakijken ?

 

Gr . André

 

 

 

Ik ervaar identiek hetzelfde probleem voor mails die vanuit ons kantoor naar klanten gestuurd worden. 
ik heb hiervoor al meer dan twee maanden geleden gemaild naar dnsmaster@proximus.be , je krijgt dan een mail dat ze snel met je contact zullen nemen maar dat gebeurt niet. Heb de mail al twee keer in herinnering gebracht maar ik krijg daar geen reactie op!!

 

En fait ils ne vous répondent pas parce qu'ils ne savent pas ce que vous désirez … ils ne connaissent pas la configuration qu’il faut mettre dans le record SPF
De mon coté j’ai fait des recherches et j’ai plusieurs informations qu’e j’ai glané ci et là mais je ne peux pas confirmer que c’est le meilleur.
J’ajoute ceci dans le record SPF pour les envois via le relay de Skynet 

include:ispmail.spf.secure-mail.be   mais à nouveau je dis que je ne suis pas certain du résultat.

 

Yves

 


 

proximus.be Lookup - SPF-Record

Reageer