Skip to main content
Vraag

SPF en DKIM records voor village.uunet.be

  • October 24, 2025
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Hallo,

Bij sturen naar gmail vanuit village.uunet.be domein volgend bericht:

The following message to <xxxxx@gmail.com> was undeliverable.

The reason for the problem:

5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.26 Your email has been blocked because the sender is unauthenticated.\n5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.\n5.7.26 \n5.7.26  Authentication results:\n5.7.26  DKIM = did not pass\n5.7.26  SPF [village.uunet.be] with ip: [195.238.20.237] = did not pass\n5.7.26 \n5.7.26  For instructions on setting up authentication, go to\n5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication a640c23a62f3a-b6d511e0014si259882266b.119 - gsmtp'

Ik zag al eerdere aanpassingen van gemigreerde domains als bv yucom.be, kan dit ook toegepast worden voor village.uunet.be aub?

Dank

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 24, 2025

@Tom Sleebus Dit domein wordt niet door Proximus beheerd. Je kan best contact opnemen met de firma die village.uunet.be beheert. 

Yucom.be wordt wel door ons beheerd.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • October 24, 2025

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 25, 2025

Dank je Hadewych,

Vreemd, vroeger zat village.uunet.be bij scarlet, dat nu ook onder jullie valt? Ik heb bv een mailbox die gemigreerd is naar de proximus -tool, met alle aliassen die erbij horen.

Een van de aliassen van deze mailbox is tsd46705@scarlet.be en Scarlet valt met zekerheid onder jullie support.


  • Auteur
  • Apprentice
  • October 25, 2025

Als ik aan de dns server vraag wie de mail server is voor village.uunet.be dan is dat mx.scarlet.be, en dat is dezelfde als die voor yucom.be...


Martin
  • October 25, 2025

verwijst inderdaad naar scarlet / proximus