Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de laatste paar dagen veel meer spam emails binnen op mijn skynet adres.
Is er iets aangepast bij Proximus hierrond?
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de laatste paar dagen veel meer spam emails binnen op mijn skynet adres.
waarschijnlijk is jouw mailadres bekend geraakt aan een spambots. Je kan zelf een filter aanmaken maar dat is dikwijls vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai.
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/spamfilter-vs-spam-een-verloren-zaak-58418
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/proximus-webmail-regels-voor-spam-54806
Dat kan altijd natuurlijk maar ik zou ook wel verwachten dat daarvan toch 90% in de Junk/Spam folder van mijn skynet adres staat en niet in mijn inbox.
Ik heb het voor alle duidelijkheid niet over de goed opgezette phishing emails die je soms amper van de echte kan onderscheiden. Maar wel degelijk over de zeer slechte mails waar je prijzen gewonnen hebt en er een probleem is met de verzending etc
Het is inderdaad zo dat een hotmail of Gmail minder spam doorlaten dan een PX mailadres, t.t.z. voor zover we weten, nietwaar?
Het is niet onmogelijk dat voor elke spammail die je ontvangt, er 10, 20 of 200 niet doorkomen. Dat weet alleen Proximus. En het is bij wijze van spreken koorddansen welke mail echt geen spam is en toch moet doorgelaten. Je wil toch geen belangrijke mails missen?
Bij Telenet komt de spam ook in vlagen nar het schijnt en ook daar heeft de ene klant prijs en de ander niet.
Er is helaas niets aan te doen.
Dan kan uiteraard zo zijn dat er nog vele 100’en worden gestopt.
Ik stuur even een voorbeeldje mee :
Dat is ook de reden dat ik hier de vraag stel : ik ga ervan uit dat de PXS moderatoren weten of er al dan niet een Spam filter actief is.
En mogelijk kunnen zij ook vertellen dat er recent een wijziging is gebeurd.
Dus ik hoop dat zij dit lezen en even feedback zouden kunnen bezorgen.
bedankt
Het probleem in uw voorbeeld is dat “@gmail.com” een volledig legaal domein is. Dat valt moeilijk af te stoppen op server nivo.
In deze link vind je de nodige info spam en wat je er tegen kan doen.
verder heb ik hier nog een aantal tips:
Stuur verdachte berichten altijd door naar suspect@safeonweb.be.
Er staat zeker een spamfilter actief op onze webmail, hierop zijn geen algemene wijzigingen gebeurd.
Geert
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.