Skip to main content

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de laatste paar dagen veel meer spam emails binnen op mijn skynet adres.

Is er iets aangepast bij Proximus hierrond?

 

waarschijnlijk is jouw mailadres bekend geraakt aan een spambots. Je kan zelf een filter aanmaken maar dat is dikwijls vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai.

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/spamfilter-vs-spam-een-verloren-zaak-58418

 

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/proximus-webmail-regels-voor-spam-54806


Dat kan altijd natuurlijk maar ik zou ook wel verwachten dat daarvan toch 90% in de Junk/Spam folder van mijn skynet adres staat en niet in mijn inbox.


Ik heb het voor alle duidelijkheid niet over de goed opgezette phishing emails die je soms amper van de echte kan onderscheiden. Maar wel degelijk over de zeer slechte mails waar je prijzen gewonnen hebt en er een probleem is met de verzending etc 


Het is inderdaad zo dat een hotmail of Gmail minder spam doorlaten dan een PX mailadres, t.t.z. voor zover we weten, nietwaar?

Het is niet onmogelijk dat voor elke spammail die je ontvangt, er 10, 20 of 200 niet doorkomen. Dat weet alleen Proximus. En het is bij wijze van spreken koorddansen welke mail echt geen spam is en toch moet doorgelaten. Je wil toch geen belangrijke mails missen?

 

Bij Telenet komt de spam ook in vlagen nar het schijnt en ook daar heeft de ene klant prijs en de ander niet.

Er is helaas niets aan te doen.


Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de laatste paar dagen veel meer spam emails binnen op mijn skynet adres.

Is er iets aangepast bij Proximus hierrond?

 

@KristofD77 Heb dit ook. Ik blokkeer het adres zowel op iPhone en iPad en stuur de mail naar verdacht@safeonweb.be . En daarnaar verwijderen. Het wordt al minder 🤔😉


Dan kan uiteraard zo zijn dat er nog vele 100’en worden gestopt.
Ik stuur even een voorbeeldje mee :




Dat is ook de reden dat ik hier de vraag stel : ik ga ervan uit dat de PXS moderatoren weten of er al dan niet een Spam filter actief is.
En mogelijk kunnen zij ook vertellen dat er recent een wijziging is gebeurd.
Dus ik hoop dat zij dit lezen en even feedback zouden kunnen bezorgen.
bedankt
 

 


Het probleem in uw voorbeeld is dat “@gmail.com” een volledig legaal domein is. Dat valt moeilijk af te stoppen op server nivo.


@KristofD77 mss toch eens doorspelen via Misbruik melden van Gmail (google.com)


@KristofD77 

In deze link vind je de nodige info spam en wat je er tegen kan doen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_spam/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/tips-om-spam-te-vermijden.html

verder heb ik hier nog een aantal tips: 

Voorkom dat je e-mailadres verschijnt op een lijst die door cybercriminelen wordt gebruikt:
  • Houd je e-mailadres privé. Zorg ervoor dat je adres niet op internet wordt gepubliceerd. Spammers zoeken internet automatisch af naar e-mailadressen. Denk altijd tweemaal na vooraleer je je e-mailadres meedeelt. Is het echt nodig dat deze tussenpersoon je e-mailadres kent? Waarvoor zou hij het willen gebruiken? Het antwoord is vaak: om je reclame en spam te sturen.
  • Beantwoord geen ongewenste mail. Uit elke reactie kunnen spammers afleiden dat het adres in kwestie echt is en wordt gebruikt. En je zult nog meer spam ontvangen.
  • Denk tweemaal na voordat je je e-mailadres opgeeft voor nieuwsbrieven en marketingdoeleinden. Vertrouw je de afzender? Weet je zeker dat je gegevens niet zullen worden doorgegeven?
    Stuur geen kettingmails door. Door kettingmails door te sturen, verspreid je je e-mailadres en dat van je contacten en stel je jezelf bloot aan het risico nog meer spam te ontvangen.
  • Klik niet op 'uitschrijven' in spam. Spam bevat vaak een link waarop je kunt klikken om je uit te schrijven. Het gaat vaak om een valse link waaruit de afzender kan afleiden dat je e-mailadres werkelijk bestaat en wordt gebruikt. Zo zul je nog meer spam ontvangen!

Stuur verdachte berichten altijd door naar suspect@safeonweb.be.

 

Er staat zeker een spamfilter actief op onze webmail, hierop zijn geen algemene wijzigingen gebeurd.

 

Geert


Reageer