Skip to main content
Vraag

sony androit TV internet op TV

• March 26, 2026
  • 7 reacties
  • 32 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Geen internet op TV 

Volgende melding komt dan op het scherm

Het bericht 'Ongebruikelijk verkeer vanaf uw computernetwerk' verwittig uw internet provider

het valt niet op te lossen via een CAPTCHA  want dat werkt niet

Wel gewoon internet op PC

7 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@flip  als eens geprobeerd met tv uit stopcontact te trekken en hem eens dan te heropstarten en te checken of dit geholpen heeft??

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • UX Designer
  • March 26, 2026

Ja al gedaan ook al eens alles terug opgestart maar blijft hetzelfde. Eigenaardig ik heb dit enige maanden geleden ook voor gehad, iemand  laten komen waar ik TV gekocht had maar die had ook geen oplossing,   en enkele weken later  probeerde ik terug en alles ging weer normaal. 

Forum|alt.badge.img+2

@flip dit vind ik terug in Google 

Als je smart tv meldt dat er teveel data is verbruikt, betekent dit dat de tv zijn datalimiet heeft bereikt, vaak door intensief streamen of achtergrondprocessen. Smart tv's zijn ontworpen om altijd verbonden te zijn en kunnen ook in stand-by ongemerkt veel data verbruiken

Hier zijn de mogelijke oorzaken en oplossingen:

Mogelijke Oorzaken

• Hoge beeldkwaliteit: Het streamen van 4K-content verbruikt extreem veel data.
  • Achtergronddata: Apps blijven gegevens vernieuwen of updates ophalen, zelfs als de tv 'uit' staat.
  • Automatisch afspelen:Voorbeelden van films of series worden automatisch geladen in streaming-apps.
  • Gegevensverzameling:Sommige smart tv's verzamelen veel data voor diagnostiek of advertentiedoeleinden. 

Security.NL +3

Oplossingen en Tips

1. Verlaag de streamkwaliteit: Zet de beeldkwaliteit in apps zoals Netflix of YouTube van 4K/Ultra HD naar HD (1080p of 720p). Dit vermindert het verbruik aanzienlijk.
  2. Schakel automatische updates uit: Update apps en tv-firmware handmatig in plaats van automatisch.
  3. Beperk achtergrondgegevens:Controleer in de instellingen van je tv (netwerkinstellingen) of je 'data saver' of 'achtergrondgegevens beperken' kunt aanzetten.
  4. Zet de TV volledig uit: Haal de stekker uit het stopcontact als je de tv langere tijd niet gebruikt om ongemerkt achtergrondverbruik te stoppen.
  5. Verwijder ongebruikte apps:Apps die op de achtergrond blijven draaien, kunnen data verbruiken.
  6. Gebruik een kabel: Verbind de tv via een UTP-kabel (ethernet) in plaats van wifi. Dit is vaak stabieler en maakt het makkelijker om te controleren welk apparaat data verbruikt. 

Controleer de instellingen van je internetprovider om te zien hoeveel data er precies verbruikt is en of er limieten zijn ingesteld.

Martin
  • March 26, 2026

is dat op het moment dat je de PX decoder opstart?

Gebruik je op je internetbox default DNS server, dus deze van Proximus?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • UX Designer
  • March 26, 2026

Bedankt ik ga eens kijken of er iets op te lossen is met één van deze stappen. 

Forum|alt.badge.img+2

@Martin  Het gaat over de smart tv, niet de tv box 😉

Martin
  • March 26, 2026

Ok, maar de tips die je geeft gaan over dataverbruik verminderen, de melding die TS krijgt = “Ongebruikelijk verkeer vanaf uw computernetwerk” doet mij meer denken aan Google die het verkeer niet vertrouwt, nee?. Eventueel testen via een hotspot bijvoorbeeld