Skip to main content

Ik heb een nieuwe installatie van sonos era100 en era300. ik krijg deze niet verbonden met de internet box.

Ik heb ondertussen de wifi gesplitsts en geconnecteerd op de 2.4 band. maar dat werkt niet.

Wat zou nog een reden kunnen zijn van mijn probleem ?

Als je naar de instellen van je internet box gaat, als die op WPA3 staat probeer eens met die WPA2 zetten om te zien of het iets uitmaakt.

Indien dit ook niet helpt en je mss via de interface van je sonos deze op een een vast IP adres kunt geven tussen 192.168.128.128 <> 192.168.128.254  Subnet Mask: 255.255.254.0 Gateway: 192.168.128.1 van zo eens te proberen.

als ik in mijn internetinstellingen kijk via windows, zie ik WPA2-Personal staan
ik vond die instelling niet terug in myproximus

Ik krijg de sonossen zelfs niet op het netwer, dus aanpassen van IP adres lukt ook niet. zou zelfs niet weten waar ik dit kan instellen...

Als je naar de instellen van je internet box gaat, als die op WPA3 staat probeer eens met die WPA2 zetten om te zien of het iets uitmaakt.

Indien dit ook niet helpt en je mss via de interface van je sonos deze op een een vast IP adres kunt geven tussen 192.168.128.128 <> 192.168.128.254  Subnet Mask: 255.255.254.0 Gateway: 192.168.128.1 van zo eens te proberen.

Ik heb persoonlijk zelf geen Internet box maar als je naar 
https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet  gaat,
zou je volgend scherm moeten zien:

Als dan op Instellingen Internet box klikt kan je dan daar verder ergens  iets terugvinden over WPA3/WPA2

NB: via deze link http://proximus.be/myinternet moet je ook denk ik op zelfde terecht komen.

Volgens Ondersteunde wifimodi en beveiligingsstandaarden voor Sonos-producten | Sonos zou de era 100 & 300 WPA3 ondersteunen en ook wifi 2.5 en wifi 5.0, dus eigenlijk zou dit dan toch het probleem niet zijn.

Heb je je internet box al een 10 sec stroomloos gezet en ook je sonossen.

verder vind ik via google zoek opdracht dat: WiFi-beveiliging: WPA3 (met Sonos S2 app), WPA en WPA2 (met Sonos S1 app)  mss is het dan afhankelijk van welke app versie je hebt  of het werkt met WPA3

Ter bijkomende info:
Je Sonos Era 300 installeren | Sonos

Nog het volgende als je het MAC adres kent van de Sonossen  (in geval deze niet automatisch via DHCP verbinding maakt met de Internet Box) zou je kunnen weken via adres reservatie via instellingen van je Internet box 

Privé LAN DHCP Pool
192.168.129.1 <> 192.168.129.254
toestel vast IP reservation op MAC-adres

Bijkomende info: Sonos verbinden met een nieuwe router of een ander wifinetwerk | Sonos

Volgens Ondersteunde wifimodi en beveiligingsstandaarden voor Sonos-producten | Sonos zou de era 100 & 300 WPA3 ondersteunen en ook wifi 2.5 en wifi 5.0, dus eigenlijk zou dit dan toch het probleem niet zijn.

Heb je je internet box al een 10 sec stroomloos gezet en ook je sonossen.

verder vind ik via google zoek opdracht dat: WiFi-beveiliging: WPA3 (met Sonos S2 app), WPA en WPA2 (met Sonos S1 app)  mss is het dan afhankelijk van welke app versie je hebt  of het werkt met WPA3

Ter bijkomende info:
Je Sonos Era 300 installeren | Sonos

Ik heb nu de WPA beveiliging volledig afgezet, net als de firewallbeveiliging op minimum. NOg steeds krijg ik ze niet in het netwerk

Reageer