Skip to main content
Beantwoord

software updates b-box 3V

Hey hey,

Ik vroeg mij af of er een manier is om als klant de software van je modem (b-box 3V+) zelf te updaten.

Ik heb nu:

• Software Version

8c.725A

• GUI Version

7.5.7.1

• Hardware Version

2.6

Maar kan nergens vinden of dit de laatste versie is en hoe ik dit mogelijks kan updaten indien nodig.

iemand die hier wel raad mee weet?

Beste antwoord door GeertC

@Sandertje 

Dit is de software die we uitmeten op je modem 8c.725A.

Dit is inderdaad de meest recente.

Geert

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Mutlie
  • 2134 reacties
  • 27 april 2025

Ik heb geen Bbox3v+ (nnoit gehad trouwens) en kan je dus niet meegeven wat de laatste softwareversie is. Trouwens, de updates worden normaliter door Proximus verdeeld.

Wat je wel eens kan proberen is je modem eens resetten en misschien wordt dan een nieuwere software binnengetrokken. Als die er is natuurlijk.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Martin
  • 33929 reacties
  • 27 april 2025

Lauter ter bijkomende info:

de versie 8c.725A stond ook op mijn bbox3v+ en heb hier op het forum nog geen recentere versie zien verschijnen, maar de officiële bevestiging zou een PX moderator moet kunnen geven.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4413 reacties
  • 28 april 2025

Op Bbox3v+ Sagem is althans bij mij sinds een datum X een softwareversie 8c.827A actief, deze van de GUI is evenwel dezelfde als hierboven nl.7.5.7.1

Martin
  • 33929 reacties
  • 28 april 2025

versie 8c.725A is van 2022 al .

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 29 april 2025
Martin schreef:

versie 8c.725A is van 2022 al .

En updaten is gewoon resetten of?

Martin
  • 33929 reacties
  • 29 april 2025

@Sandertje 

Niet altijd, je kan dit zo wel proberen via een reset,  maar als die niet klaar staat om zo binnen te trekken , dan helpt dit uiteraard niet.

Dus afwachten tot een ​@proximus_moderator hier reageert en eventueel daarvoor kan zorgen dat je de laatste versie gepusht krijgt op je bbox.

• Auteur
  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 29 april 2025
Martin schreef:

@Sandertje 

Niet altijd, je kan dit zo wel proberen via een reset,  maar als die niet klaar staat om zo binnen te trekken , dan helpt dit uiteraard niet.

Dus afwachten tot een ​@proximus_moderator hier reageert en eventueel daarvoor kan zorgen dat je de laatste versie gepusht krijgt op je bbox.

Ik had het ook via de chatsupport gevraagd maar hun gaven dit antwoord:

Vond het frappant dat hun deze gegevens nodig hadden zonder bij komende uitleg over hoe ik het best mijn bbox kan updaten maar oke

Martin
  • 33929 reacties
  • 29 april 2025

Hoe die Proximus assistant juist werkt weet ik ook niet juist, maar dat zal volgens mij een computerprogramma zijn die bepaalde voorgeprogrammeerde algoritme volgt en naargelang de vraag die je stelt of antwoord die je geeft daarop dan iets automatisch uitspuwt …..

wacht best gewoon af tot een ​@proximus_moderator hier verder aangeeft hoe ze je verder kunnen helpen om de laatste software versie op je bbox3v te krijgen.

Mutlie
  • 2134 reacties
  • 29 april 2025

Met die elektronische assistent is nu eens  niemand opgezet 🤔 allee, ik ook niet hoor 😎

Anderzijds zou je je kunnen afvragen of je wel een nieuwere software versie nodig hebt als de huidige goed werkt. Want nieuwer is niet altijd beter, die brengt misschien enkel  verbeteringen aan die geen uitwerking hebben op jouw situatie of verbinding.
Enfin, afwachten wat de moderatoren te zeggen hebben morgen.

Martin
  • 33929 reacties
  • 29 april 2025

In principe wordt de laatste software versie vroeg of laat toch altijd gepusht naar alle bboxen, maar aangezien dit in golven gebeurt kan er heel wat tijd verlopen zijn tegen dat de laatsten die update binnen krijgen t.o.v. de eersten die aan beurt waren.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • Antwoord
  • 6 mei 2025

@Sandertje 

Dit is de software die we uitmeten op je modem 8c.725A.

Dit is inderdaad de meest recente.

Geert

Martin
  • 33929 reacties
  • 6 mei 2025
M_016 schreef:

Op Bbox3v+ Sagem is althans bij mij sinds een datum X een softwareversie 8c.827A actief, deze van de GUI is evenwel dezelfde als hierboven nl.7.5.7.1

@GeertC 

Is de versie 8c.827A dan nog een versie die als soort test op een beperkt aantal bboxen gepusht wordt?