Er zijn geen Proximus medewerkers actief op dit publieke forum tijdens weekends en feestdagen
Met een vdsl2 vectorised lijn dicht bij de kast haalt u in principe een beginsnelheid van 70/30 Mbps (*90% voor netto) indien PC aangesloten op Bbox met utp-kabel (en andere apparatuur uit)
Het Dynamic Line Management systeem (DLM) kan uw snelheid in functie van automatisch lopende testen verhogen tot een niveau X (85 → 100 Mbps) maximum mogelijke snelheid is functie van afstand tot de straatkast, kwaliteit distributiekabel (diameter koperparen) en aantal klanten met koperparen in deze distributiekabel
Voor een Bbox type Sagem kan de Sagemtool u een meer gedetailleerd beeld geven van de situatie (als user met user password op sticker Bbox en met een Windows PC)
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetsnelheid-51447
parameters van belang
current/maxmum bit rate Mbps
noise margin in dB (>10 dB verhoging snelheid normaal mogelijk)
profile name
DLM profiel yes/no
vectorised yes/no
modem compatible yes/no
Hallo,
ik ben sinds een week proximus klant, maar geraak niet boven de 60Mbps. De installateur had nochtans gezegd dat ik vlakbij de kast zat en de lijnwaardes erg goed waren dus hij verwachtte zeker 100Mbps, al kon dit 2 dagen duren. Tot op heden nog steeds niet sneller. Kan iemand dit eens bekijken aub ?
@benjamin7878 Je mag gerust rekenen op een 14 tal dagen (kan som vlugger en ook later) vooraleer dat het automtisch lijn meetsyteem je op een hoger VDSL Vectoring profiel probeert te zetten, t.o.v. het basis VDSL Vectoring profiel van 70/30 Mbps , waarvan er altijd vertrokken wordt en de gegarandeerde max snelheid genoemd wordt die je kunt terugvinden hier → www.proximus.be/internetsnelheid
Dit is wat de tool me geeft: DLM blijkt niet actief te zijn ?
code:
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0.test
-------------------------------
Device: B-Box 3 SagemDownstream current bit rate: 69,999 kbps
Upstream current bit rate: 29,999 kbps
Downstream max bit rate: 128,574 kbps
Upstream max bit rate: 39,827 kbps
Downstream attenuation: 8.7 dB
Downstream noise margin: 26.0 dB
Upstream noise margin: 12.1 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: BDCM:0xb1a6
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 149 m
Proximus profile name: 70/30
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
=
u bent nog steeds op op startprofiel, DLM heeft nog geen beslissing genomen m.b.t een eventuele verhoging naar bv. 85/30 dat een DLM profiel is
de noise margin is evenwel normalerwijze goed voor een “snelle verhoging” downloadsnelheid
eventueel/best nog even afwachten (reactie Proximus medewerkers morgen of eventueel TBF nr 0800 22424 uitvoeren, houdt u klantnr bij de hand)
@benjamin7878 Laat de de proximus medewerkers morgen best eerst natrekken hoe ver de DLM zit in zijn evaluatie routine zit, vooraleer nog eens te triggeren (door 0800 22424 te bellen) dit kan de zaak vertragen want het gaat om een nieuwe klant, moest het nu om geen nieuwe klant/aansluiting gaan dan zou dit geen vertraging teweeg brengen, zoals dit een gekend fenomeen is..
Dit is wat de tool me geeft: DLM blijkt niet actief te zijn
die is wel actief maar wil zeggen dat nog geen DLM profiel toegekend werd bovenop je basis vdsl vectorized profiel.
DLM kan alleen maar een verhoging toekennen indien jouw lijn en de andere lijnen van andere klanten (die van de zelfde distributiekabel aftakken zoals de uwe) niet onstabiel worden door een verhoging, toe te kennen en omdat het een nieuwe aansluiting is kan dit soms wat langer duren.
@benjamin7878
Mijn advies: vooral niets doen en wat geduld hebben. Je hebt heel goede lijnwaarden, en de verhoging zal er vlug en automatisch komen
Lees één keer per dag de modemwaarden uit, en geniet intussen van je 70/30 profiel (veel gebruikers moeten met veel minder tevreden zijn)!
@benjamin7878 Laat de de proximus medewerkers morgen best eerst natrekken hoe ver de DLM zit in zijn evaluatie routine zit, vooraleer nog eens te triggeren
Misschien beter de Proximus medewerkers klanten met echte problemen laten helpen, dan hun tijd te verprutsen voor een probleem dat er niet is .
Mijn advies was inderdaad ook niets doen !!!!
Misschien beter de Proximus medewerkers klanten met echte problemen laten helpen, dan hun tijd te verprutsen voor een probleem dat er niet is
Normaal gezien is dat natuurlijk wel wel zo, maar er zijn hier posten te lezen waar de resultaten ook heel goed waren en het toch blijkbaar niet in orde kwam zelf na lange tijd en het pas in orde gekomen is na verder ingrijpen op de DLM door proximus medewerkers, t’ is maar dat je het weet dat dit soms ook gebeurd.
maar ik persoonlijk zou ook wachten, ‘k heb indertijd met goede lijnwaarden zelf enkele maanden moeten wachten tot ik verhoging kreeg van de DLM, maar niet iedereen heeft zoveel gedulde hé