Skip to main content
Beantwoord

Snelheid internet fiber


Fonske60
Forum|alt.badge.img

Mijn snelheid is ongeveer 100 Mbps maximum. Bedraad aangesloten via modem b-box 3V+. Led lichtje lan poort modem ligt oranje op! Dit zou toch groen moeten zijn! Alles al meerdere keren gereset. Helpt niet. Oplossing?

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Fonske60

Het moederbord van mijn desktop PC heeft 2 LAN aansluitngen. Heb de uitgeschakelde LAN aktief gezet in BIOS en deze aangesloten. Probleem OPGELOST. De oude poort heeft waarschijnlijk de geest gegeven of zoiets.

Aan allen die mij goede raad gegeven hebben en de Proximus medewerkers die mij geholpen hebben: BEDANKT.

 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

23 reacties

Martin
  • 32645 reacties
  • 29 januari 2023

fibermodem ook al eens gerest via zijn reset knopje?


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 30 januari 2023

Fibermodem en b-box reset gedaan. Lanpoort b-box waar kabel van fibermodem aangesloten is led lichtje ook oranje. Dus max 100Mbps? Zou in theorie 1000/100 moet zijn.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 410 reacties
  • 30 januari 2023

Fibermoden wordt op de WAN poort aangesloten, niet op een LAN poort?


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 30 januari 2023

Correct, aangesloten rode wan poort b-box 3V+. Oranje led lichtje aan rode poort flikkert. Moet dat niet groen zijn?


M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 30 januari 2023

Vermits u reeds een reset van de fibermodem en van de Bbox3(v+) hebt uitgevoerd, vrees ik dat enkel Proximus medewerkers (moderatoren) u verder zullen kunnen helpen (al dan niet met tussenkomst van backend diensten)

In principe inderdaad LED orange (100 Mbps), groen (1 Gbps) voor Bbox3

Ik ga ervan uit dat u geen internet abo van het type fiber essential/start hebt (met snelheden <= 100 Mbps download)

 


Martin
  • 32645 reacties
  • 30 januari 2023

@Fonske60 TBI: 

Contract samenvatting 

alhoewel de snelheden in deze contract samenvattingen niet direct vermeld worden!
maar verwezen wordt : (1) Je vaste internetsnelheid hangt af van je adres, zie Speedtest internet connectie | Proximus en selecteer Internet Essential .


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2047 reacties
  • 30 januari 2023

@Fonske60 Heb jij een switch of dergelijke aangesloten? 


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 30 januari 2023

Ik heb Flex Fiber  abbo.

Downloadsnelheid: 1000 Mb/s
Uploadsnelheid: 100 Mb/s

Het loopt volgens mij al mis tussen Fibermodem en b-box.


Martin
  • 32645 reacties
  • 30 januari 2023

@Fonske60 Ter info: Bij sommige packs moet je ook de optie fiberboost hebben 1Gbps te kunnen halen

bv zie →  Flex--INT-TV-TEL (proximus.be)


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2047 reacties
  • 30 januari 2023

@Fonske60 Heb jij een switch of router achter je modem geplaatst? 


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 30 januari 2023

Neen, niks extra achter de modem. 2 x proximus tv box, mijn PC en Devolo wifi. De vier ethernet poorten zijn in gebruik. Waarschijnlijk allen aan 100 Mbps. Oranje ledjes knipperen op al de poorten. Ook de rode wan poort licht oranje op.


M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 30 januari 2023

Ik ga ervan uit dat tussen de ONT (modem) en de Bbox3(v+) een gepaste utp/ethernetkabel (cat 5e of hoger) gebruikt werd, correct?


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 30 januari 2023

Het originele met rood en gele aansluitng. Al getest met cat 6 kabel. Blijft hetzelfde.


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 31 januari 2023

Vanmorgen ONT en Bbox3 v+ uuitgezet. ONT gestart, gewacht tot alle ledjes branden. Dan Bbox3 v+ aangezet zonder dat de 4 ethernetpoorten in gebruik zijn. Zelfde resultaat. Daarna alles terug aangesloten. Speedtest gedaan, geen verbetering. Upload is OK.

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2086 reacties
  • 31 januari 2023

@Fonske60 

Je hebt inderdaad de optie van het verhogen van de snelheid tot 1GB downl en 100 upl.

Ik heb vanop afstand je profiel hersteld, kan je de fibermodem en de bbox3 nog eens herstarten a.u.b.?

 

Geert


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 31 januari 2023

Alles herstart, upload is en was OK. download blijft hetzelde.

 


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 31 januari 2023

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2086 reacties
  • 31 januari 2023

@Fonske60 

Meet je dit uit met een UTP kabel rechtstreeks op de bbox3?

 

Geert


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 31 januari 2023

Ja, b-box 3V+ naar desktop PC. Daar de snelheidstesten.


Martin
  • 32645 reacties
  • 31 januari 2023

@Fonske60 Mss wat ver gezocht maar je desktop zijn netwerk adapterkaart staat toch niet op 100Mps 

Anders voor alle zekerheid eens met een smartphone bvb op wifi 5.0 terwijl je dicht bij de bbox staat ook via wifi eens de speedtest doen.

 


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 1 februari 2023

Ja staat op auto negotiation. Ook al 1.0 Gbps full duplex toegepast. Helpt niet. Testen via wifi nog slechter.


Fonske60
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • Antwoord
  • 1 februari 2023

Het moederbord van mijn desktop PC heeft 2 LAN aansluitngen. Heb de uitgeschakelde LAN aktief gezet in BIOS en deze aangesloten. Probleem OPGELOST. De oude poort heeft waarschijnlijk de geest gegeven of zoiets.

Aan allen die mij goede raad gegeven hebben en de Proximus medewerkers die mij geholpen hebben: BEDANKT.

 


Martin
  • 32645 reacties
  • 1 februari 2023

wel straf dat je dan op wifi 5.0 met een ander toestel ook geen betere resultaten kreeg als je dicht bij de bbox stond.

Maar uiteindelijk einde goed alles goed dat is het voornaamste 👍