Vraag

Snelheid down en upload plots naar 20 down en 13 up?


Daar ik eerste lijns helpdesk ICT ben van thuis uit moet ik veel interventies uitvoeren met een VPN verbinding, extern bureaublad, sessies met teamviewer en/of Microsoft Teams.

Vorige week had ik nog een internetverbinding met een 74 down en een 19 up. Echter plots de week erop kreeg ik maar een max 24 down en 15 up. Nam contact met de helpdesk van Proximus, een technieker kwam langs, vervangde zelfs de Bbox 3 naar een Bbox 3V+, voerde veranderingen uit in hun kast in de straat, echter zonder resultaat. Technieker was ook einde raad, zelfs na info te hebben ingewonnen bij zijn collega’s.

Wanneer ik MyProximus raadpleegde voor de interventie van de technieker zou ik een snelheid van 84 down en 22 up hebben. Echter na de interventie, toen ik terug MyProximus online raadpleegde, merkte ik op dat ze de snelheid hadden aangepast naar een 59 down en 18 up?

Maw heeft de interventie niks opgelost, echter wel het nog slechter gemaakt? Wat nu?

Daarnaast kan ik in deze nieuwe modem Bbox 3V+ de instelling bij Remote Access niet enabled zetten, waardoor mijn zonen niet meer op Fortnite kunnen…. Schitterend zou ik zeggen.

Eveneens kan ik mijn eigen NAS niet meer bereiken niettegenstaande de Port Mapping zijn aangemaakt. En ja hoor, in MyProximus staat de lage beveiling aan voor de inkomende poorten 80, 443 en 23.

Iemand raad of een oplossing?


29 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Klopt het kan ook inderdaad belasting van het netwerk zijn vanwege de vele thuiswerkers en kinderen tijdens deze coronacrisis, maar je sluit best eerst jouw interne netwerk uit van storingsbronnen. Klopt allemaal wat je zegt hoor. 

Ja ik ben dat nu ook al gewoon om alles uit te sluiten en alleen een laptop te gebruiken om de speedtest te doen waarvan ik zeker ben dat er niks op de achtergrond draait die belastend is voor het netwerk.

@Vierkoe65 wat bedoel je met “dat heeft gewerkt “is je snelheid dan nu hoger !?

@Martin , yep, de snelheid is inderdaad verbetert en werkbaar op de mac, 28 down en 19 up

@Vierkoe65 bedankt voor de feedback en hopelijk blijft het zo :slight_smile:

maar je vroeger speedtest van ± 74Mbps (met bekabelde verbinding) zit er precies toch nog niet in, maar mss waren er dan op dat moment minder toestellen die internet verbinding maakten met de bbox !

Reageer