Daar ik eerste lijns helpdesk ICT ben van thuis uit moet ik veel interventies uitvoeren met een VPN verbinding, extern bureaublad, sessies met teamviewer en/of Microsoft Teams.
Vorige week had ik nog een internetverbinding met een 74 down en een 19 up. Echter plots de week erop kreeg ik maar een max 24 down en 15 up. Nam contact met de helpdesk van Proximus, een technieker kwam langs, vervangde zelfs de Bbox 3 naar een Bbox 3V+, voerde veranderingen uit in hun kast in de straat, echter zonder resultaat. Technieker was ook einde raad, zelfs na info te hebben ingewonnen bij zijn collega’s.
Wanneer ik MyProximus raadpleegde voor de interventie van de technieker zou ik een snelheid van 84 down en 22 up hebben. Echter na de interventie, toen ik terug MyProximus online raadpleegde, merkte ik op dat ze de snelheid hadden aangepast naar een 59 down en 18 up?
Maw heeft de interventie niks opgelost, echter wel het nog slechter gemaakt? Wat nu?
Daarnaast kan ik in deze nieuwe modem Bbox 3V+ de instelling bij Remote Access niet enabled zetten, waardoor mijn zonen niet meer op Fortnite kunnen…. Schitterend zou ik zeggen.
Eveneens kan ik mijn eigen NAS niet meer bereiken niettegenstaande de Port Mapping zijn aangemaakt. En ja hoor, in MyProximus staat de lage beveiling aan voor de inkomende poorten 80, 443 en 23.
Iemand raad of een oplossing?