Beantwoord

Smart wifi , one ssid

  • 14 April 2020
  • 42 reacties
  • 3783 Bekeken

Hoe kan de smart WiFi  , one ssid , uitgeschakeld worden ?

Zodoende kunnen 2 apparaten weer met mekaar connectie leggen op dezelfde band . 

Bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 14 April 2020, 21:59

Bekijk origineel

42 reacties

 kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug inschakelen achteraf wanneer je dit ook maar wilt, net op de zelfde manier.

Hallo 

ik heb de One  Ssid kunnen aanpassen . Maar de volgende dag was het weer one ssid. 
wrschk door de router te resetten. 
door de one ssid te deactiveren was de booster niet meer verbonden. Ik kreeg de booster niet verbonden door de wps button. 
na de router te resetten kon de booster weer verbonden worden. 
dus nu weer one ssid en de booster staakt op 2,5 meter van de internetradio met een ontvangst op de internetradio van slecht 2 lijntjes , dus valt hij constant uit. 
ik weet echt niet meer hoe het signaal te verstrekken? 
grt 
 

 wanneer bbox overgeschakeld is naar smart wifi (One SSID)
heb je dan de wifi booster terug synchroniseren met bbox modem
https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/internet/netwerk-uitbreiding/wi-fi-booster/installatie#/wi-fi-tot-modem

 

heb je de bbox moetn resetten vooe één of andere reden als je one ssid uitgzet hebt, want als je one ssid uit gezet hebt moet je de bbox niet meer resetten en gewoon de booster terug laten synchroniseren met de bbox (zie link hierboven) en dan eens zien of je internet radio nog uitvalt.

Neen , nadat ik slechts 1 band kon zien heb ik de booster niet meer gesynchroniseerd alle lampjes staan groen . 

de router heb ik gisteren avond one ssid gedeactiveerd,  en ook gisteren avond de booster weer gesynchroniseerd .  Alles naasrvdevroutervlaten staan tot de volgende ochtend. 

Er is wel WiFi in huis , maar zwak signaal op,het apparaat waar meer sterkte nodig is. 

Volgens wat ik aanvoelde is de one ssid terug gekomen rond de ochtend. Toen ik  wou inloggen met de laptop vab het werk , kon ik alleen de 2.4 band zien . 

Probleem is dus dat de one ssid weer terug is en het signaal op 2,5,meter van de booster te zwak is. 

Alle lampjes op de booster zijn groen. 2.4 en 5.0 flikkeren soms . 

Grt

5.0 flikket omdat die verbinding maat op 5.0 met de bbox.
wel raar dat die one ssid vanzelf terug actief gekomen is bij mij staat die al weken uit en dit blijft zo mss eens opnieuw proberen ende booster altijd best daarna synchroniseren.

Ok

als ik de one ssid deactiveer moet ik dan de B box resetten? 

Of kan ik onmiddellijk de booster synchroniseren ? 

 

De bbox best niet resetten na deactiveren van one ssid en dan de booster synchroniseren.

Ok als ik de bbox  niet reset blijft hij op dual staan. 
maar blijkbaar wil de booster nu geen verbinding maken.

als ik de box reset gaat allesweter naar one ssid en kan de booster wel verbonden . 
 

 

Dan zal je nadat je One SSID hebt uitgeschakeld eens je wifibooster moeten resetten 

zie de volgende uitleg , en volg daar eens de uitleg
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html

Hm, heb ik uiteraard meerdere keren al gedaan.

 

Dat is wel raar want vroeger toen One SSID niet actief stond op je bbox had je toch geen problemen met je booster, of interpreteer ik het verkeerd dan?

Inderdaad , de booster heeft voordien gewerkt toen het dual band was.

Dan is het totaal niet uit teleggen waarom het nu niet meer werkt als je de procedure volgt om te resetten en terug te synchroniseren plaats je de booster dan niet te ver van de bbox om dit uit te voeren, om hem daarna terug te plaatsen op zijn originele plaats waar je hem altijd gebruikt hebt.

Reputatie 6
Badge +3

Enkel wanneer de Wi-Fi Booster verplaatst is geweest of de apparaten zich nu verder bevinden dan voorheen, kan dit een invloed hebben op het draadloze signaal. Tenzij dat er een stoorzender is bijgekomen. Ontkoppel de Wi-Fi booster ook een 5 tal minuten van het sroomnet en koppel dan terug aan. Ik betwijfel of de Wi-Fi app van Proximus One-SSID kan inschakelen, maar controleer dit toch eens even: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html

het is inderdaad heel raar, als alle toestellen bbox / booster…. op de zelfde plaats staan als vroeger dan is er geen reden dat het nu niet meer zou werken.

Ik heb de indruk dat er een fout zit bij het gebruik van de wps knop. Ik kan erop drukken en het lampje blinkt maar hij maakt geen verbinding met de booster noch met de internetradio. 
de bbox zijn alle lampjes ok , op de gsm zie ik de beide banden 2.4 en 5.0.

 

De Wps functie staat toch actief als je kijkt via de web interface van je bbox ,
door te surfen naar http://192.168.1.1  
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

Maar ik ben niet zeker of je de WPS bij alle types bboxen nog kunt activeren/deactiveren.

Die internet radio kan die ook werken op Wifi-5.0-xxxx want je miserie is begonnen sinds “one ssid”  dus mss maakt die verbinding soms op de 5.0 ban ipv de 2.4 band en is het 5.0 signaal aan de zwakke kant als die radio te ver van bbox staat.

Ja de internet radio kan ook werken op beide banden. Maar zelf om constant verbinding te hebben heb ik een WiFi booster nodig.

als ik de wps knoppen gebruikt begint het 2.4 lampje en de wps knop te blinken , de wps knop op de booster blinkt dan geel. Na ongeveer 15 a 20 seconden word de wps knop op de booster even groen en daarna gebeurd er niets meer , alle lampjes behalve de power blijven uit. 

Als beide bbox en booster in het zelfde lokaal staan dus niet ver van elkaar.
Dan op de WPS bbox knop drukt en begint te knipperen en dan binnen de minuut op de WPS kort drukt van de Wi‑Fi Booster zullen de WPS lampjes van de 2 toestellen knipperen en na een tijdje uitdoven.

en wanneer de synchronisatie klaar is, gaat het lampje “Link Quality” op de booster branden.

Als dit niet gebeurd is er inderdaad iets niet in orde.

Dat zou dan willen zeggen dat je eerst de booster moet resetten om opnieuw te beginnen, maar ik veronderstel dat je dit ook al gedaan hebt !

 

Ja heb ik allemaal al gedaan .

@pativrog64 De grote vraag blijft dus (als je One SSID gedeactiveerd hebt) wat er dan nu eigenlijk veranderd is t.o.v. vroeger !!! 

maar als je one ssid actief hebt staan lukt het wel dus zouden we meer in de richting moeten zoeken waarom je wifi radio daar niet goed op werkt kun je daar dan op zijn interface gaan kijken wat er voor SSID ingevoerd staat, dat is toch wifi-2.4-xxxx moest je daar ook  een wifi-5.0-xxxx zien staan kun je dan daar niet kiezen om dit wifi netwerk te vergeten zoals je dit bv kunt op een smartphone of laptop.

mss eens in de gebruikershandleiding kijken of je dit terugvindt 

De internet radio werkt ook bij one ssid, alleen kan ik dan op mijn iPhone niet zien welke band er gebruikt word ,want alles heeft de naam 2.4.

als ik dan spotify wil streamen van de iPhone naar de internet radio gaat dat niet omdat de 2 toestellen op verschillende banden werken . 

de internet radio kan dus werken op one ssid maar kan ik er  niets naartoe streamen. 
 

ik heb de bbox via de internet adres wps laten draaien maar de booster wil nog steeds geen verbinding maken. 

Reputatie 6
Badge +3

Wat je ook doen is inloggen op de web-interfaces zowel van de BBOX 3 (op het tandwiel icoontje drukken bij 2,4 en 5,0 Ghz dan bij WPS vind je de knop terug) (192.168.1.1) als van de Wi-Fi booster (om het IP adres te kennen om in te loggen moet je eerst het MAC adres noteren dat op de sticker van booster staat en dan kan je zien op de bbox welk IP adres de configuratiepagina bevat) en daar op de WPS knop drukken in de webinterface. De knop is start wps. Een Wi-Fi bridge wordt aangeduid als TG-xxx. Zo kan je ook proberen te koppelen. het wachtwoord om in te loggen op de Wi-Fi booster zou moeten staan op een sticker. Ik heb enkel maar ervaring met de bridge en daar staat de info op een sticker. Om jouw internet radio te verbinden doe je dit eerst met de knop op de webinterface van de booster en dan op de fysieke knop op jouw radio.

Als het wel werkt met WPS als one SSID actief dan zou je toch denken dat de WPS zowel bij bbox en booster en wifi radio goed werkt.

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt wel gelijk, maar ik wil gewoon uitsluiten dat er geen probleem is met de fysieke WPS  knop dat die niets gedetecteerd heeft en zo de synchronisatie  niet plaatsgevonden heeft. Ik zou ook tijdelijk de Wi-Fi booster zo dicht mogelijk bij de BBox en internet radio plaatsen voor de synchronisatie te doen en nadien verplaatsen. Of het probleem ligt aan de booster zelf. Ik heb hetzelfde voorgehad met een Wi-Fi bridge, alle lampjes gingen uit behalve het power lampje. Zelf een reset heeft niet kunnen baten. Buiten een reset kan jezelf niet veel doen. 

Reageer