je kan altijd eens de automatische lijntest zelf uitvoeren waar je eerst op een startprofiel valt 50Mbps en de DLM dan getriggerd wordt die lijn dan weer op een hogere snelheid zal proberen te brengen.
Zelf een automatische lijntest uitvoeren:
- - Bellen naar het nummer 0800 22424.
- Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
- Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
- Er wordt nu een lijntest gestart.
- Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
- De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
PS: Dinsdag kunnen de @Proximus forummedewerkers ook eens de stand van zaken omtrent de DLM bekijken.
je kunt inderdaad Proximus moeilijk vergelijken met TN waar respectievelijk via koperlijnen en TN over coaxkabel, bij Proximus is de max haalbare snelheid 100Mbps over koperlijnen met VDSL techniek en dit voor korte lijnen.
Een misverstand is ook dat men denkt te betalen voor de snelheid (staat beschreven onder Internet Policy (proximus ) die men kan halen maar dat is niet de snelheid die dit bepaald maar wat er in je pack vervat zit.
stuk tekst uit internet Policy:
De max gegarandeerde snelheid vind je op → http://proximus.be/internetsnelheid
Alleen als alle bovenstaande parameters optimaal zijn, zult u de aangekondigde theoretische maximumsnelheid kunnen benaderen. Op basis van uw adres kunt u een indicatie van de minimum- en maximumsnelheid opvragen via http://www.proximus.be/internetsnelheid. Uw snelheid zal zich binnen de vork van beide geleverde waarden bevinden. De waarden die deze tool verstrekt, zijn verschillend van de generieke waarden op onze productpagina’s, aangezien deze laatste geen rekening houden met de specifieke regionale verschillen in geval van DSL. Deze snelheden verschillen ook naargelang u uw internetdienst in een Pack dan wel standalone genomen hebt
Mijn buren hebben telenet en van hen werkt dat super goed en ik voel me bedrogen omdat ik voor 100 mbps betaal en ik heb er maar 40.
Het gras zal altijd groener zijn
Aan de andere kant van de heuvels
eLiesbeth List]
https://www.youtube.com/watch?v=Fj6bk39YWDY
je kan altijd eens de automatische lijntest zelf uitvoeren waar je eerst op een startprofiel valt 50Mbps en de DLM dan getriggerd wordt die lijn dan weer op een hogere snelheid zal proberen te brengen.
Ik zou dat zeker niet doen …
Gezien zijn huidig profiel (85/35) zowat het maximum is dat hij zal krijgen met de huidige lijnwaarden, zie ik niet welke verbetering een TBF kan brengen.
Vraag is natuurlijk waarom de snelheid beperkt is tot 40mbps?
Is dat gemeten rechstreeks op de B-box (via UTP kabel) of via WiFi?
Een modem restart (zodat je een nieuwe PPPoE sessie krijgt) kan ook eens geprobeerd worden.
@philippe_d ik had mij gefixeerd op “down stream noise margin 0.0 db” !!!!
daarom dat ik direct dacht om de TBF eens te starten
Is dat gemeten rechstreeks op de B-box (via UTP kabel) of via WiFi?
Het maakt bijna geen verschil, met kabel heb ik 5mb meer.
jd Proximus moeilijk vergelijken met TN waar respectievelijk via koperlijnen en TN over coaxkabel, bij Proximus is de max haalbare snelheid 100Mbps over koperlijnen met VDSL techniek en dit voor korte lijnen.
Ik weet dat ik 100mbps nooit zal hebben maar hier: http://proximus.be/internetsnelheid staat er dat de minimale snelheid 62mbps is, en als ik tenminste die snelheid had, zou ik heel tevreden zijn.
noise margin 0dB is zeer slecht.
De attenuation met 14dB is te hoog, hierdoor max. 40Mbps mogelijk.
https://www.speedguide.net/dsl_speed_calc.php
Bellen naar proximus zodat ze de lijn kunnen uitmeten.
Slecht! dat kan volgens mij inderdaad niet want anders zou de DLM die snelheid niet toekennen of direct een lagere kiezen, daarom dat ik eerst direct voorstelde om zelf eens een lijnmeting / TBF uit te voeren.
De attenuation met 14dB is te hoog, hierdoor max. 40Mbps mogelijk.
toch wel want zelfs tot 700m is de startsnelheid 50Mbps en dan heeft de DLM nog geen verhoging eraan toegevoegd…
Ik heb zelfs 20dB Attenuation en eens vlug speedtest gedaan: 73.5Mbps
Als je 40 haalt via gsm (wifi) dan is dit redelijk goed, maar met kabel rechtstreeks naar de modemzou je toch in 70 moeten halen.
Ik heb ook een 85 Mbps profiel
als je met je gsm op wifi 5.0 de speedtest doet terwijl je dicht bij de modem staat ga je ook ongeveer het zelfde meten als dt je met een utp kabel meet aangezien wifi 5 zeker 100Mbs aankan en dit toch het max is bij VDSL over koper.
@Senlain Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.
@DaisyS excuses voor laate reactie
Ik heb nog altijd hetzelfde probleem, mijn gegevens zijn toegevoegd
TUI:Maandag komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs op het forum.
@Senlain Ik zie dat de snelheid die tot op je modem binnenkomt 85mbps is. Heb je problemen via je wifi of bekabelde verbinding?
Dit is via wifi: https://pxs.speedtestcustom.com/result/2d33f1a0-d28e-11eb-ba59-5952123cd576
en dat kabel: https://pxs.speedtestcustom.com/result/ceb109f0-d28e-11eb-bf89-2dbb8365dfb0
Snelheid is een beetje hoger met de kabel maar bij het spelen springt de ping heel vaak naar 200-300ms en met wifi heb ikstabiel 30-40ms
@Senlain Heb je je modem al eens gereset?
@Senlain Je hebt dit gedaan door middel van een tandenstoker in het gaatje achteraan gedurende 10 seconden?
Ik heb het net gedaan en niets is veranderd.
Nu heb ik 70/35 profiel en snelheid van 10mbps en zeer hooge ping tijdens het spelen. Kan iemand er iets aan doen want het is echt vervelend.
@Senlain meet je direct met een laptop op de bbox verbonden met utp kabel en voor de rest alles losleggen en wifi uitschakelen op de bbox met knopje vooraan.