In de herfst van 2021 heb ik geïnvesteerd in een PLC-adapter (1ste verdieping van de woning) echter in het begin werkte alles prima, nu is er constant een onderbreking van mijn internetconnectie, dit zowel op de 1ste verdieping als op het gelijkvloers. Enorm frustrerend nu ik nog steeds van thuis uit ‘moet’ werken
mss ze eens in een ander stopcontact stoppen.
of ook eens laten rebooten door ze even uit het stopcontact te trekken
of ze resetten
Je voedt ze toch niet via een verlengstopcontactstekkerdoos want dit is niet aangeraden.
→ Een probleem met je PLC | Proximus
→ Je PLC-adapters resetten | Proximus
neen , de kabel van de PLC is verbonden met een switch. Op deze manier heeft alles (na het bezoek van jullie technieker) lange tijd zeer goed gewerkt. Bovendien is de internetconnectie op het gelijkvloers ook veel slechter dan voordien
je PLC werkt dan uiteindelijk als access point ( AP).
Dan mss best je bbox eens resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
De proximus forummedewerkers kunnen ook eens je lijn testen op fouten als hier iemand van hen de draad opneemt.
Als je wilt zeker zijn dat het alleen je wifi ligt, zou je ook eens kunnen natrekken of het goed werkt als je een pc/laptop rechtstreeks met een utp kabel verbindt met de bbox.
of eerst op de switch aansluiten en dan rechtstreeks op de bbox om te zien of dit verschil geeft.
Ik zal het eens proberen, hopelijk komt alles weer goed. Alvast dank voor je hulp
Ik heb de indruk dat het enkel de wifi is omdat ik met de tv geen enkel probleem heb
oh vergeten te vertellen, als ik geen internet heb dan ga ik naar instellingen, verbreek de verbinding en vink opnieuw aan ‘automatisch verbinding maken’ en dan werkt alles weer voor enige tijd goed
staat automatisch verbinding maken aangevinkt in je wifi instelling, dus als je effen disconnect klikt en connect krijg je de mogelijkheid om automatisch verbinden aan te vinken.
natuurlijk volgt het TV signaal eigenlijk nog een andere weg tov het internetsignaal dus als je TV verbinding goed is wil dit nog niet default zeggen dat je internetverbinding (via pppoe sessie) stabiel is.
automatisch verbinding maken staat inderdaad aangevinkt in de wifi instelling
ik vraag mij nu af odf het iets zou kunnen te maken hebben met ‘one ssid’ als die actief staat in je bbox mss dan toch eens proberen door die uit te zetten en zien wat dit geeft.
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Kan je even uittesten of het internet nu beter werkt?
Geert
Die beslissing moet ik aan een Proximus forummedewerker overlaten bv
of nog iemand anders….
@Sonneville Ik heb een afspraak voor morgen namiddag tussen 12u30 en 17u ingeplant voor u. U kunt deze afspraak wijzigen via myproximus als u dit niet zou uitkomen. Hier vind u de informatie hoe u dit kan doen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.