Skip to main content

Dag iedereen

Ik heb vlug even een vraag.

Mijn familie en ik hebben een “Proximus internet Maxi” (fiber nog niet mogelijk op ons adres) genomen bij Proximus, maar er is een probleem.

We betalen dus voor een snelheid tot 100Mbps (ik snap dat elk moment 100mbps niet mogelijk is).

Het probleem is dus, tijdens piekuren zit dit rond de 25-28Mbps en op daluren maximum 32Mbps, we hebben nog nooit een snelheid gehad boven de 35Mbps! 

Belangrijke toestellen zijn met gigabit kabel aangesloten maar dit helpt niks in verband met de snelheid, onlangs ook een nieuwe internet box aangeschaft maar dit verandert ook helemaal niks.

Er worden amper 5 apparaten tegelijk gebruikt met het internet.

Is er iets dat ik kan veranderen aan de situatie om dit internet wat sneller te maken? Of heb ik gewoon pech dat ik voor Proximus heb gekozen?

@MarnixVV  de vraag is hoe ver zit je van de kast.van Proximus met je aansluiting, de lengte speelt hier in mee als je nog geen fiber hebt.


@MarnixVV

De gegarandeerde snelheid die je zou moeten kunnen halen in functie van de lengte van je lijn, kan je hier terugvinden → http://proximus.be/internetsnelheid 

En de DLM zal proberen van je snelheid te verhogen bovenop de gegarandeerde snelheid indien mogelijk, zonder dat uw lijn en die van anderen die in de zelfde distributiekabel zitten als uw lijn niet onstabiel worden.


Reageer