Skip to main content

hey hey ,

zo een 10 maanden geleden maakte ik een topic aan dat mijn fiber netwerk steeds zijn snelheid verliest zo erg dat je van het internet vliegt of dat je tv in stukken en brokken gaat. zeer zeer frustrerend als je na een drukke werkdag dit er nog bij moet nemen. toen meermaals een technieker laten komen hebben zij toen een nieuwe internetbox laten installeren  , nieuwe tv decoder en ze hebben de kabel buitenshuis ook opnieuw geinstalleerd. ik zelf heb toen ook iemand laten komen extern die op de hoogte is van netwerk en dergelijke. daar alles laten controleren en was in orde. alles ook nieuw gekocht.

maar deze week is mijn internet dus terug dit beginnen doen. ik had daar net een ping van 327 en had een download snelheid van 2MBPS op mijn laptop.

proximus helpdesk had vanmorgen gebeld en had alles uit een gedaan en dergelijke en dit was opgelost maar deze avond is alles terug begonnen.

zelf heb ik 3 switches in huis hangen omdat ik met UTP verbindingen in de muur zit. deze zijn allemaal nieuw. en ondersteunen bekabeld ook 1GBPs wat dus ook de snelheid van fiber moet aankunnen. wat ik dus wel nodig heb als ik alle toestellen wil verbinden bekabeld. zelf weet ik niet wat ik nog meer kan doen of wat hier het probleem kan zijn. 

de proximus helpdesk wou ook geen technieker meer sturen omdat ze zegt dat het binnenshuis zit. wat dan ook betalend is. 

maar het is toch niet normaal als ik zeker jaren met die switches werk en voor fiber nooit problemen heb gehad. de eerste maanden met fiber heb ik zelf ook nooit geen problemen.

hij verliest dus snelheid bekabeld als draadloos.

boven op de eerste verdiep is ook een proximus booster geinstalleerd.£

enige ideeën wat mijn probleem zou kunnen verhelpen ?

alvast bedankt

Ter info: Wat switchen betreft kan je problemen ondervinden als ze geen igmp snooping ondersteunen 

wat je zou kunnen proberen (om toch al zaken kunnen uit te sluiten) indien je het probleem vaststelt:

k had daar net een ping van 327 en had een download snelheid van 2MBPS op mijn laptop

Is van de switchen los te koppelen en dan met je laptop die meting opnieuw doen op de internet box zelf. 

Ter info: Wat switchen betreft kan je problemen ondervinden als ze geen igmp snooping ondersteunen 

wat je zou kunnen proberen (om toch al zaken kunnen uit te sluiten) indien je het probleem vaststelt:

k had daar net een ping van 327 en had een download snelheid van 2MBPS op mijn laptop

Is van de switchen los te koppelen en dan met je laptop die meting opnieuw doen op de internet box zelf. 

Ik heb namelijk alles uitgetrokken en enkel de fiber modem in de modem gestopt beiden opnieuw opgestart 40Mbps naast de modem 

Ik had de switches allemaal losgekoppeld. Maar gisteren avond was het echt erg. Van morgen ging alles terug zoals het hoort. Gisteren om 21u tv moeten uitdoen want het was erover 

Ik had de switches allemaal losgekoppeld. Maar gisteren avond was het echt erg. Van morgen ging alles terug zoals het hoort. Gisteren om 21u tv moeten uitdoen want het was erover 

Dan zullen we verder moeten afwachten wat de Proximus moderatoren nog voorstellen ….

Vanavond kan ik wel even een schema posten hoe alles is aangesloten

Zie hier bij deze een schema hoe alles is aangesloten voorlopig heb ik dus nu al beide sonos boxen van kabel gehaald, en heb ik al heel de avond geen problemen, maar ik betwijfel dat dat aan de sonos boxen zou kunnen liggen

ondersteunen de proximus wifi booster wel 1GBPS ? dat weet ik nu niet

Bij de wifi booster V1 en V2 gaat het om beide poorten 1Gbps.
Bij de wifi booster+ is dit 1 poort 2.5Gbps en 1 poort 10Gbps

Reageer