Vraag

skynet e-mailadres via Proximus



Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 2
Badge

Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord? 

nu kan ik niet goed volgen als je een een @skynet.be adres hebt dan is er toch geen tweede wachtwoord voor dit mailadres of bedoel je iets anders ?

Reputatie 2
Badge

Destijds, vóór de omschakeling van de naam Belgacom naar Proximus, kreeg je een emailadres ( ab123456@skynet.be type) en een bijbehorend paswoord. Na de naamsverandering moest je een nieuw paswoord aanmaken om te kunnen inloggen bij Proximus, dat ik nu gebruik om hier in te loggen, of bij Proximus Pickx, of bij myProximus bijvoorbeeld.

ik heb nochtans nog altijd het zelfde wachtwoord voor mijn ab123456@skynet.be en sinds de naamsverandering heb ik ook het wachtwoord niet veranderd voor pickx of myproximus, heb daar ook geen melding van gekregen dat dit moest 

maar soit probeer dan gewoon eens met dat nieuw wachtwoord in je mail programma dan weet je het direct of het daarmee lukt.

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan @Martin enkel bijtreden nooit bij de verandering van Belgacom in Proximus een ander paswoord  van Proximus gekregen of moeten invoeren, maar toegegeven op dit forum zijn er wel berichten waarbij mailbox-problemen door wijziging van paswoord blijkbaar verholpen werden 

Zelf heb ik gisteren nog thunderbird zonder enig probleem op een andere laptop gezet, dus tenzij bovenstaande uw probleem oplost, vrees ik dat enkel Proximus-medewerkers misschien licht in deze duisternis kunnen scheppen 

 

inderdaad ik denk dat proximus best die instellingen eens natrekt want alles is al uitgeprobeerd geweest

De instellingen lijken hier alleszins nog OK te staan. Heb je dan al eens geprobeerd met een gereset wachtwoord? 

Reputatie 6
Badge +3

ik heb nog e

Bedankt, frank, voor deze tip, dit ga ik zeker proberen. Maar bij mij stokt het al bij de imap server. Heb je daarvoor ook andere instellingen? En wat voor paswoord heb je gebruikt, het oude skynet paswoord of het nieuwe proximus paswoord? 

 

voor mijn oud mail-adres gebruik ik nog mijn oud passwoord, dus niet passwoord om in te loggen van myproximus.

ik heb even getwijfeld om mijn passwoord te resetten omdat ik het niet meer vond, maar uiteindelijk toch gevonden en gebruikt.

Tja je moet misschien 1 keer in 5 jaar mail instellen dan vergeet je nogal snel dat passwoord en waar je kopie gezet hebt….

 

 

PS.ik gebruik géén imap. het is enkel voor verzenden van gescande pagina’s via mail

Reputatie 6
Badge +3

Het wachtwoord om in in te loggen op het forum of op de Proximus website staat volledig los van het wachtwoord voor jouw e-mail.  Je moet het wachtwoord gebruiken dat je momenteel gebruikt om in te  loggen op webmail. Dat is het juiste wachtwoord voor in te stellen in jouw mailprogramma. Mijn gebruikersnaam is zonder @skynet.be in mijn mail programma. Het enigste wat ik ooit heb meegemaakt dat het wachtwoord voor de internet verbinding door Proximus gewijzigd werd.

ik denk dat User al alle mogelijkheden al geprobeerd heeft en met beide wachtwoorden en ook met ab123456@skynet.be  en ook met ab123456@proximus.be  dus wat er nog kan geprobeerd worden dat weet ik niet meer ook de mailinstellingen kloppen want dat zijn de zelfde die ook invoer op thunderbird dus als het bij met deze instellingen zo werkt is er geen reden dat het bij User dan niet zo zou werken!

Reputatie 2
Badge

Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.

Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten. 

Reputatie 7
Badge +4

@user zoals @familievandesype aangeeft is het belangrijk dat je dezelfde login en wachtwoord gebruikt op je mail programma die je ook gebruikt om in te loggen op de webmail : https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html .  

 

Sorry, ik was er even niet. Bedankt voor al deze tips.

Die heb ik allemaal uitgeprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het mag blijkbaar niet baten. 

 

Bedoel je dat je ook niet meer kan inloggen op de webmail ?  

Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.

Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.

Bedankt voor de tips.

hieruit kan ik afleiden dat het via webmail wel nog lukt, Als @user nog bevestiging geeft is het 100% zeker.

Reputatie 2
Badge

Proximus webmail vormt geen enkel probleem.

Daarom lijkt het mij zo vreemd dat ik met dezelfde instellingen geen verbinding kan maken in een ander mailprogramma. 

Reputatie 7
Badge +4

Als het werkt via webmail zou je het ook in een mailprograma moeten kunnen instellen. De juiste instellingen hiervoor vind je hier. Het is, zoals hierboven al door enkelen vermeld, wel belangrijk dat je het wachtwoord gebruikt dat je ook gebruikt om in je webmail in te loggen. Krijg je de fout zowel bij handmatig als automatisch instellen van je mailaccount in Thunderbird ?

Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ? 

 

Reputatie 2
Badge

@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?” 

Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres  twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.

Bedankt hiervoor, dit brengt misschien een oplossing naderbij. Ik ben benieuwd.

‘t kon bijna niet anders dan dat in de richting proximus mailinstellingen moest gezocht worden dus de oplossing is coming soon  :relaxed:

Reputatie 2
Badge

Bedankt, ik kijk er naar uit.

Reputatie 2
Badge

Iemand een idee hoe het komt dat bij mij elk mailadres twee keer vermeld wordt in de Proximus webmail? Ik heb overal op het net gezocht, maar niets gevonden. Bij voorbaat dank.

ik denk dat HadewychT daar mee bezig is en dat doorgegeven heeft, en het afwachten is op een antwoord!

Reputatie 7
Badge +4

@HadewijchT: “Kan je ook eens nakijken in je webmail of je daar je mailadres geen 2x vermeld ziet staan ?” 

Dit is wel een zeer goede opmerking. Ik had me inderdaad al afgevraagd waarom ik elk e-mailadres  twee keer vermeld zie staan in Proximus webmail.

Dit is iets wat je zelf kan instellen in de webmail. Eigenlijk is dit bedoeld om vb je gmail of hotmail ook te kunnen zien via je webmail. Waarschijnlijk heb je daar dus zelf ooit je skynetaccount nog eens toegevoegd. Je kan deze zelf terug verwijderen. 

Je kan rechtsbovenaan op je naam klikken en naar instellingen gaan 

Dan kan je aan de linkerkant op accounts klikken en dan de extra account verwijderen (of vb het paswoord aanpassen als je een probleem hebt met je gmail account,... die je hier hebt ingesteld) 

 

Reputatie 6
Badge +3

Dit zou toch normaal gezien geen invloed mogen hebben waarom dit niet lukt in andere mail programma’s? 

Als @user  er één verwijderd zal het inderdaad wel  duidelijk worden of dit de echte reden is.

Reputatie 2
Badge

Bedankt, HadewijchT, zo is mijn Proximus Webmail wat uitgezuiverd.

Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt, en zie nu dat dit niet nodig was.

Anderzijds heb ik Proximus contact opgebeld om technische hulp, daar kreeg ik als antwoord dat ze alleen ondersteuning bieden voor Proximus Mail en niet voor een ander mailprogramma. En gezien ik mijn mails ontvang en kan versturen met Proximus Webmail, is voor hen de kous af.

Ik sta dus nog even ver als bij aanvang.

Ik had voor elke alias die ik gebruik een nieuw account aangemaakt,

je moet inderdaad niet voor elke alias, die gekoppeld is aan een mailbox, maar wel voor elke mailbox een account aanmaken, want alle mails die verstuurt worden naar de aliassen komen in de zelfde eraan gekoppelde mailbox terecht.

Reageer