Skip to main content
Vraag

skynet e-mailadres - andere provider

Een vraag voor een kennis, die een tijd geleden naar een andere provider is overgestapt: blijft zijn skynet e-mailadres werken? En zo ja, hoe kan hij dat best bereiken? (Hij heeft het al meer dan zes maanden niet meer gebruikt)

11 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3175 reacties
  • 27 januari 2025

@bertsuurbier 

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Voor concreet nazicht hebben we de gegevens van de persoon nodig

kan je info zetten in je forum profiel? in het Veld Ticket is het zichtbaar voor ons… 

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 27 januari 2025

@bertsuurbier toen ik van Proximus naar Telenet ben gegaan kon ik m’n Proximus e-mail adres een jaar en half gebruiken.

momenteel werkt deze niet meer voor mij, ze hebben die gewist, was nochtans een @proximus adres.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4352 reacties
  • 27 januari 2025

Cfr

BIPT

Kan je jouw e-mailadres behouden? | BIPT

Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.

VRT info van 10/2023

Wat gebeurt er met je e-mailadres van Proximus of Telenet wanneer je je abonnement opzegt? "Voorlopig kan je dat gratis blijven gebruiken" | VRT NWS: nieuws

Ook na het opzeggen van je internetabonnement kan je nog 18 maanden lang gebruik maken van je e-mailadres(sen). Die dienst is gratis, maar je moet hem wel aanvragen bij je provider voor je abonnement afloopt.

Bij Proximus en Telenet, de twee grootste operatoren van het land, mag je je e-mailadres voorlopig ook na de wettelijke periode van 18 maanden gewoon gratis blijven gebruiken. "De klant behoudt de toegang tot zijn of haar mailbox en alle daaraan gekoppelde functies", belooft Fabrice Gansbeke van Proximus.

Ook bij Telenet blijft je mailbox gewoon verder bestaan, als je dat wilt. "Je kan alles zonder beperkingen blijven gebruiken", laat woordvoerder Bart Boone weten.

Proximus 

Bijzondere-voorwaarden-Internet---NL~2023-11-29-10-05-02~cache.pdf

E-mailadres en webruimte Een e-mailadres van Proximus en een webruimte kunnen aan de Klant worden toegekend. Bij beëindiging van de Overeenkomst kan de Klant het e-mailadres gratis en automatisch blijven gebruiken na de datum van beëindiging van de Overeenkomst waarop dit e-mailadres betrekking heeft. De Klanten die gebruik maken van de in hun internetabonnement voorziene webruimte, behouden hun toegang om de in de webruimte opgenomen gegevens te kunnen aanpassen. De webruimte blijft toegankelijk gedurende 6 maanden na de datum van beëindiging.

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

Je vriend kan altijd eens zijn mailadres eens proberen via http://webmail.proximus.be of anders via een mail programma of mail app.

Dit vermeldt Proximus op hun site:

Wat gebeurt er met je e-mailadres als je je contract opzegt?

Je kunt je e-mailadres tot 18 maanden na beëindiging van de internetabonnement gratis blijven gebruiken. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Wil je ook na die 18 maanden gebruik blijven maken van deze faciliteit? Geen nood, voorlopig hoeft je niets te doen en blijft het gratis. In de toekomst behouden wij ons het recht voor, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, om:

• je te vragen of je gebruik wilt blijven maken van deze faciliteit en
  • een vergoeding te vragen voor deze verlenging.

In dat geval nemen wij ten minste 3 maanden van tevoren contact met je op via je e-mailadres en leggen wij je de voorwaarden van de verlenging uit.
We verwijzen ook naar de gedragscode defined van ISPA: Codes of conduct for ISPs - ISPA Belgium

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 316 reacties
  • 27 januari 2025

@Martin  ik heb nooit een mail gekregen van Proximus voor de verlenging van m’n e-mail adres, ze hebben het verwijderd zonder me iets te laten weten.

kreeg opeens geen mails meer van m’n Proximus adres.

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

In zo’n geval zou je eigenlijk moeten klacht indienen bij de ombudsman van telecom!

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4352 reacties
  • 27 januari 2025

@Martin 

Nee eerst dient men zelf altijd contact op te nemen met de betrokken telecomoperator en pas indien men onderling niet tot een (bevredigende) overeenkomst kan komen; kan men beroep doen op de ombudsdienst 

De toepasselijke wetgeving (vanaf 1/2024) is evenwel voor elkeen vrij duidelijk 

Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

Dan is hetgeen op hun site te lezen staat misleidend en niet correct!

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4352 reacties
  • 27 januari 2025

@Martin 

De info op de Proximus website en de bijzondere voorwaarden voor Proximus internet zijn gelijklopend en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid up to date 

Ik ga er dan ook vanuit dat een Proximus moderator op dit publieke forum aan ​de persoon X - waarvoor ​@bertsuurbier de bovenstaande vraag gesteld heeft - desgevallend kan meedelen zal zijn e-mail adres Y bij Proximus tot nader order in dienst zal blijven zonder enige kost (op voorwaarde dat het Proximus internetabonnement begin 2024 nog actief was)

Ook voor ​@Master-magic zou het betrokken Proximus/Skynet adres onder deze voorwaarden in dienst moeten gebleven zijn (en desgevallend zou de betrokkene aan Proximus kunnen vragen het terug in dienst te stellen zonder hiervoor direct/onmiddellijk beroep te moeten doen op de ombudsdienst telecom

P.S.

Veiligheidshalve lijkt het mij altijd opportuun bij het schrappen van het internetabonnement - via MyProximus - altijd expliciet bij de opmerkingen te vermelden dat men zijn e-mailadres wil behouden

cfr. Verba volant, scripta manent

Martin
  • 32894 reacties
  • 27 januari 2025

Daar ben ik het uiteraard 100% mee eens als Proximus het kan in orde brengen op je vraag dat je geen beroep moet doen op de ombudsman want trouwens van hun kant uit zou ook de vraag gesteld worden of je al hiervoor PX aangesproken hebt enz….

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 653 reacties
  • 28 januari 2025

Voor alles in verband met aanpassingen en bewerkingen van een mailaccount kan men het beste contact opnemen met onze klantendienst want daar moet altijd een id check aan te pas komen.

Reageer