Skip to main content
Beantwoord

skynet adres en email op divere plaatsen

• December 11, 2025
  • 14 reacties
  • 120 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

ik heb een een skynet adres. Ik lees mijn mails via google alles ok

Als ik webmail gebruil met hetzelfde emailadres en paswoord dat ik gebruik in proximus + app, waar alles normaal werkt, dan krijg ik op mijn laptop bij de webmail toepassing (naam of paswoord foutief). Vroeger gebruikte ik hiervoor de svxxxx@skynet.adres en een zelf gekoen paswoord. Als ik nu de webmail wil openen met het emailadres en paswoord dat ik in de proximus+ app gebruik krijg ik fout. OP webmail krijg ik fout ; In de app mail van smartphone krijg ik fout. Ik begrijp helemaal niet meer wat ik moet gebruiken op de verschillende plaatsen. Heb ook al de verschillende emailaccoutnts gebruikt . Altijd geeft hij fout. IK vraag me af wat ik moet doen om toch de mails ergens te lezen ofwel op smatphone , of op webmail.Heeft dit te maken met mijn skynet adres . De koppeling naar google gebeurd ook met dat emailadres en zelfde paswoord en macheert perfect.

Heeft er iemand tips, want als google uitvalt kan ik mijn mails niet meer lezen en het overzette duurt soms enige tijd. En als het dringend is zou ik onmiddelijk via webmail , of smartphone  sneller kunnen antwoorden op die mails.

Iemand tips of gelijkaardig problemen

Beste antwoord door Martin

Ik denk dat inderdaad best iemand van de @Proximus-Moderatoren  eens je mailbox natrekt.

zet in het veld ticket van je → ForumProfiel best het betrokken mailadres waarover je probleem gaat.

PS: Ik geef je ter verder info een manier mee als je pop3 in gemail niet goed werkt:

Automatisch doorsturen instellen (Skynet / Proximus Webmail)

1. Ga naar Proximus Webmail

Open:
 https://webmail.proximus.be

Log in met je @skynet.be e-mailadres + wachtwoord.

2. Open je instellingen

1. Rechtsboven zie je o.a. Instellingen

2. klik op “Instellingen”

3. Klik links in het menu op “E-mail”

4. Kies daar “Automatisch Doorsturen”

3. Activeer doorsturen vink ‘Automatisch doorsturen Inschakelen’ aan.

Je ziet nu opties zoals:

• Voeg een nieuw doorstuuradres toe.:
    Vul hier je Gmail-adres in.

• Een kopie bewaren* in deze mailbox: (* deze optie is er niet in webmail)
    AANVINKEN (aanbevolen!)
    Zo blijft ook een kopie in de Skynet-mailbox.

14 reacties

Martin
  • December 11, 2025

kan je het niet oplossen via deze weg → Forgot Password | Proximus 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 11, 2025

martin, heb passwoord gewijzigd via de link, doch nog altijd dezelfde fout

webmail foutmelding email of pasw fout

Martin
  • December 11, 2025

Voor alle zekerheid, je hebt dan toch in google je paswoord moeten aanpassen naar het nieuw gekozen paswoord?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 11, 2025

neen, heb niks moeten aanpassen en de mails komen daar toch binnen.zeer raar.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 11, 2025

martin, als ik nu het nieuwe paswoord in google ingeef geeft hij daar fout op , (instellingen, account), heb het terug gesloten en mail gestuurd met skynet, en kot binnen.begrijp er niks meer van.

Heb de indruk dat het precies een ander account is dat ik gewijzigd heb dan, en dat er 2 account met mijn naam@skynet.be bestaan.Kan toch niet

Martin
  • December 11, 2025

Ik was het mij dat ook aan het afvragen, ik dacht mss heeft hij twee mailboxen, vandaar dat ik die vraag gesteld had of je het wachtwoord heb moeten veranderen. Ik dacht eerder dat je bv bij mailbox1 bv een alias zou gehad hebben als Naam@skynet.be en bv bij mailbox2 Naam@proximus.be en dat je mss zo in de war was.

Maar : Je Proximus-account kan meerdere mailboxen hebben (bijv. mailbox1 en mailbox2). 
Elke mailbox kan tot 5 aliassen hebben, maar die aliassen zijn gekoppeld aan die ene mailbox.

Hetzelfde e-mailadres (zoals mijn.naam@skynet.be of een ander) kan maar aan één mailbox tegelijk toegewezen worden. Je kunt dit dus niet dupliceren naar twee mailboxen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 11, 2025

heb in google de skynet willen aanpassen. Nu werkt gmaik ook niet meer. Moest pop3 gegevens invoeren en paswoord nu weigert hij dit ook.Nu kan ik nergens meer aan. Wt een rommel. Graag de pop3 instellingen voor skynet graag die in google werken.

Martin
  • December 11, 2025

@skynet.be mailbox toevoegen in Gmail (POP3)

Gmail → Instellingen → Accounts en import → Mail van andere accounts controleren

Volg deze stappen:

1. Ga naar Gmail-instellingen

1. Open Gmail op je computer.

2. Klik rechtsboven op tandwiel → Alle instellingen bekijken.

3. Ga naar Accounts en import.

4. Zoek het blok: Mail van andere accounts controleren (met POP3).

5. Klik op Een e-mailaccount toevoegen.

2. Vul je Skynet-adres in

Typ:
jouwnaam@skynet.be
→ Klik Volgende.

3. POP3-instellingen invullen

Gebruik deze instellingen :

POP-server

• Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres

• Wachtwoord: je mailwachtwoord

• POP-server: pop.proximus.be

• Poort: 995

• Beveiliging: Altijd SSL gebruiken (vinkje aanzetten)

Opties

Aanbevolen aanvinken:

• ☑️ Een kopie van het opgehaalde bericht op de server achterlaten

• ☑️ Binnenkomende berichten labelen met: Skynet (optioneel, handig)

→ Klik Account toevoegen.

Als Gmail vraagt naar SMTP (uitgaande mail)

Gmail stelt dit voor zodat je ook vanuit Gmail kunt verzenden als @skynet.be.

Gebruik dan:

SMTP-server

• Server: relay.proximus.be

• Poort: 587

• Beveiliging: STARTTLS

• Gebruikersnaam: volledige e-mailadres

• Wachtwoord: je mailwachtwoord

→ Klik Verifiëren.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 12, 2025

Ik weet niet wat er mis is. Vraag had ik dat iemand van Proximus dit eens bekijkt. Komt niks binnen . Mail kan ik inloggen, webmail ook doch staat niks in inbox. Hoe kan dit? Heb passwoord al 3 keer veranderd. Altijd lege inbox. Gelieve langs deze weg forum te communiceren want mail kan ik niet zien

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 12, 2025

martin, als ik de parameters in google aanpas , zegt hij dat hij de mails niet kan ophalen bij het maken van de connectie. als ik naderhand ga kijken stan de oude parameters terug en komen de mails binnen. zeer eigenaardig allemaal. Mails van skynet komen terug binnen in google met de oude connectieparameters, Proximus mail kan inloggen doch zitten geen mails in inbox, in webmail ook niks in inbox.als ik ne mail verstuurd vanuit mail app gaat die naar de maan denk ik, nergens terug te vinden, in webmail ook. Heb ik toch iets dubbel of zo? Gelieve toch eens na te kijken medewerkers van Proximus. Ofwel werken deze toepassingen niet voor Skynet?

Martin
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Ik denk dat inderdaad best iemand van de @Proximus-Moderatoren  eens je mailbox natrekt.

zet in het veld ticket van je → ForumProfiel best het betrokken mailadres waarover je probleem gaat.

PS: Ik geef je ter verder info een manier mee als je pop3 in gemail niet goed werkt:

Automatisch doorsturen instellen (Skynet / Proximus Webmail)

1. Ga naar Proximus Webmail

Open:
 https://webmail.proximus.be

Log in met je @skynet.be e-mailadres + wachtwoord.

2. Open je instellingen

1. Rechtsboven zie je o.a. Instellingen

2. klik op “Instellingen”

3. Klik links in het menu op “E-mail”

4. Kies daar “Automatisch Doorsturen”

3. Activeer doorsturen vink ‘Automatisch doorsturen Inschakelen’ aan.

Je ziet nu opties zoals:

• Voeg een nieuw doorstuuradres toe.:
    Vul hier je Gmail-adres in.

• Een kopie bewaren* in deze mailbox: (* deze optie is er niet in webmail)
    AANVINKEN (aanbevolen!)
    Zo blijft ook een kopie in de Skynet-mailbox.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 12, 2025

stond reeds aangevinkt om door te sturen

kopie bewaren , niet voorzien

toch bedankt

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • December 13, 2025

@martin,  denk dat ik weet hoe de problemen komen. In webmail staat doosturen naar gmail aangevinkt (geen idee hoe, waarschijnlijk door in gmail in te geven), het opslaan kopie zie ik nergens(dus niet aangevinkt denk ik). Gevolg alles wordt onmiddelijk doorgestuurd, en in webmail en mail op smarthone blijft niks staan. Het wijzigen wanhet paswoord heeft enkel de webmail toestaan om t gbruiken (voordien altijd fout) , venzo de app mail op smatphone. Doch als er niets bewaard wordt en alles onmiddelijk wordt doorgestuurd , is de ibox natuurlijk leeg. Vermits ik vroeger nietop webmail kon, kon ik dit ook niet vastellen, nu wel. Bedankt voor de tip van doorsturen via webmail.

Martin
  • December 13, 2025

@reynkust Dat klopt de optie om “kopie bewaren” aan te vinken in webmail is niet voorhanden, dit is wel in sommige Mailprogramma’s mogelijk en zeker als je met POP3 werkt in een Mailprogramma.