Skip to main content

Sinds gisteren geen toegang meer tot mijn mails op Mac en via Webmail


Sinds gisteren kan ik niet meer aan mijn mails op mijn Mac (IMAP) en via Webmail. Vreemd genoeg kan wel aan mijn mails op mijn iPhone (zelfde instellingen), gelukkig maar. Maar wel heel vervelend dat ik geen mails meer kan lezen of versturen op mijn computer. Op mijn Mac wordt er elke keer gevraagd naar het mail paswoord (terwijl dit juist is ingevuld). Als ik naar Webmail wil gaan krijg ik een pagina met de melding dat er een fout is gebeurd.

Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak bij Proximus, en ik ben al heel lang klant. Communicatie hierover kon wel veel beter naar mijn mening. Als ik hier zo lees op het forum ben ik zeker niet de enige. Ik vrees dat we nog even geduld gaan moeten hebben. Hopelijk zijn er geen mails verdwenen door dit voorval.

Uitgelichte reactie

27 januari 2022

De proximus forumedewerkers bezorgen dit bij engineering die samen werken met hun leverancier Cisco.

Ter bijkomende info: 
laatste updateBelangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

20 reacties

Martin
  • 33076 reacties
  • 26 januari 2022

Ter info: Er zijn verscheidene problemen met proximus (web)Mail, waar samen met hun leverancier aan gewerkt wordt om het op te lossen.


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 januari 2022

Bij mij ook hetzelfde. Veranderen van mailprogramma lost de zaak ook niet op. Enkele weken terug werden mijn mails telkens als ongelezen gemarkeerd. Sinds gisteren raak ik niet meer op webmail en worden er geen mails meer ingelezen. Gelukkig heb ik nog mijn telefoon om mijn inkomende mail te lezen. 

Totdat proximus de problemen heeft opgelost ben ik genoodzaakt om mijn gmailadres te gebruiken.


  • Rising star
  • 19 reacties
  • 26 januari 2022

ik heb de indruk dat het probleem IMAP gerelateerd is. Via POP3 komen de mails wel binnen.

Via Proximus Mail app komen de mails op mijn telefoon wel binnen, maar verdwijnen direct weer. Ik zie enkel een paar mails nog van een aantal dagen terug (voor 23 dec). Ik krijg wel de melding dat er nieuwe mails zijn en ook het aantal ongelezen mails stijgt. Maar de mails zelf verdwijnen onmiddellijk.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 27 januari 2022
Tommy_03 schreef:

Sinds gisteren kan ik niet meer aan mijn mails op mijn Mac (IMAP) en via Webmail. Vreemd genoeg kan wel aan mijn mails op mijn iPhone (zelfde instellingen), gelukkig maar. Maar wel heel vervelend dat ik geen mails meer kan lezen of versturen op mijn computer. Op mijn Mac wordt er elke keer gevraagd naar het mail paswoord (terwijl dit juist is ingevuld). Als ik naar Webmail wil gaan krijg ik een pagina met de melding dat er een fout is gebeurd.

Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak bij Proximus, en ik ben al heel lang klant. Communicatie hierover kon wel veel beter naar mijn mening. Als ik hier zo lees op het forum ben ik zeker niet de enige. Ik vrees dat we nog even geduld gaan moeten hebben. Hopelijk zijn er geen mails verdwenen door dit voorval.

Het probleem is sinds deze morgen opgelost, webmail en mail op mijn mac werken weer normaal. Zo te zien zijn alle mails er nog.


  • Rising star
  • 19 reacties
  • 27 januari 2022

Bij mij is het in elk geval nog niet opgelost. Nog steeds hetzelfde fenomeen.


Martin
  • 33076 reacties
  • 27 januari 2022

Bericht Proximus forummedewerkers: Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.Je mag in het “(privé) Ticket tekstveld” van je → ForumProfiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.Alvast onze excuses voor het ongemak!


  • Rising star
  • 19 reacties
  • 27 januari 2022

@Martin : toegevoegd aan mijn (prive) tekstveld… nu nog hopen op een oplossing want dit is zeer lastig.


Martin
  • 33076 reacties
  • 27 januari 2022
Uitgelichte reactie

De proximus forumedewerkers bezorgen dit bij engineering die samen werken met hun leverancier Cisco.

Ter bijkomende info: 
laatste updateBelangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum


Forum|alt.badge.img+2
  • UX Designer
  • 77 reacties
  • 28 januari 2022

Begrijp echt niet waarom je  een formulier zou moeten invullen met je e-mail adres. Aangezien dit een algemeen probleem is bij vele mensen moet er toch een probleem zijn  dat voor allen  in zijn geheel moet op te lossen zijn en niet voor ieder individueel. Ondertussen blijft het probleem duren . Wat zo raar is nergens in de media hoor of lees je daar wat van.


Martin
  • 33076 reacties
  • 28 januari 2022

Niet iedereen ondervindt het zelfde probleem (straffer nog, tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden met mijn @skynet mail en mail client thunderbird) en daarom dat er vaak een oplossing geval per geval moet gezocht worden, maar je bent uiteraard niet verplicht om dit in te vullen.
Moest er een algemene oplossing zijn of komen dan zou dit ook veel gemakkelijker zijn natuurlijk.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2078 reacties
  • 28 januari 2022

@flip Niet al onze klanten hebben problemen met hun webmail dus de mensen die geimpacteerd zijn dienen dit inderdaad door te geven via de webform.


Forum|alt.badge.img+2
  • UX Designer
  • 77 reacties
  • 28 januari 2022

Ondertussen zie ik terug mijn mails . Hopelijk blijft dat zo en is  het probleem  opgelost voor iedereen.  . 

 


Martin
  • 33076 reacties
  • 28 januari 2022

FYI: Het wordt geval per geval opgelost aangezien het geen echt algemeen probleem is, en niet iedereen getroffen werd.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 17 februari 2022

Sinds gisteren weer hetzelfde liedje als enkele weken terug. Ik krijg geen mails meer binnen op mijn Mac (Mail - IMAP). Ik kan wel aan mijn mails via Webmail en op mijn iPhone (Mail - IMAP).

 

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 17 februari 2022

Ongelooflijk, een minuut na mijn laatste bericht werkt het weer terug :-) 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 18 februari 2022

En weer hetzelfde probleem opnieuw! Ik kan weeral geen mails ontvangen op mijn Mac….  Btw ik had het web formulier reeds ingevuld, moet ik dit dan opnieuw doen?


Martin
  • 33076 reacties
  • 18 februari 2022

Als een proximus forummedewerker langskomt kan het probleem aan de juiste dienst overgemaakt worden, maar formulier terug invullen kun je altijd ook doen, want er zijn hier al tegenstrijdige berichten over gekomen, ik zou zeggen al baat het niet het schaadt ook niet!


  • Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 19 februari 2022
Martin schreef:

Als een proximus forummedewerker langskomt kan het probleem aan de juiste dienst overgemaakt worden, maar formulier terug invullen kun je altijd ook doen, want er zijn hier al tegenstrijdige berichten over gekomen, ik zou zeggen al baat het niet het schaadt ook niet!

Het email probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb het web formulier nog een keertje opnieuw ingevuld. Thx.


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 1 april 2022

Ben ik blij dat ik niet de enigste ben met het email probleem (MAC)

 

Soms lukt de paswoord en dat weer niet. Anderzijds als ik vervelende mails (phissing an andere troep) binnenkrijg is steeds via SKYNET want die houden niks tegen. 

Uiteraard lukt het wel via webmail.

 

Dus ik moet ook een formulier invullen om het probleem opgelost te krijgen? waar kan ik het formulier vinden?

 

Martin
  • 33076 reacties
  • 1 april 2022

FYI: hier staat beschreven wat je moet doen → Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

 

NB: hier komt pas maandag iemand van Proximus zelf terug langs.