Vraag

SIM voor Only-data

  • 28 July 2023
  • 9 reacties
  • 1385 Bekeken

N.a.v. de aankoop van een nieuwe tablet WiFi/4G is de vraag simpel:

Bestaat er bij Proximus een prepaid (geen maandelijks abonnement) only-data SIM en welk data aanbod tegen tegen welke prijs?
Andere voorwaarden?

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum (vanaf maandag):

Het antwoord is vrees ik “neen”

Voor prepaid kunt u in principe nog enkel gebruik maken van Pay&Go+ en het betrokken belkrediet (systematisch) online laten omzetten in data (in functie van uw behoeften)

(In afwachting van een Proximus medewerker)
Dat dacht ik wel. Pay&Go+ had ik teruggevonden, maar het was me onduidelijk.
Misschien kunnen de medewerkers dat (omzetting) nog ietwat toelichten?

De concurrentie biedt wel data-SIM aan.

Reputatie 7
Badge +1

(In afwachting van een Proximus medewerker)
Dat dacht ik wel. Pay&Go+ had ik teruggevonden, maar het was me onduidelijk. En waar beter om meer uitleg vragen.
De concurrentie biedt wel data-SIM aan.

@Mutlie Wacht hier ook op. Zijn regelmatig weg met de mobilhome en dan is zo een data-Sim only ideaal. Hotspot aanmaken en alle apparaten er op verbinden. In het buitenland, Frankrijk en Spanje doen ze dit ook. 100 GB aan €20. België loopt achter in deze 😉

Ja en met P&G+ valt het wel duur uit als je beltegoed omzet naar data, via myproximus of via ingeven van onderstaande codes:

#152*1#                                                                                   #151*1#

 

Reputatie 7
Badge +4

=

Zoals een operator O... kan Proximus eventueel overwegen om aan een mobiel abo X voor nr A tegen een beperkte meerkost ook  een nr B en C te kunnen koppelen die gebruik maken van hetzelfde mobiele datavolume

 

Prepaid (in België) is duur in verbruik (en  verdwijnt mogelijks de facto op termijn)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

=

Zoals een operator O... kan Proximus eventueel overwegen om aan een mobiel abo X voor nr A tegen een beperkte meerkost ook  een nr B en C te kunnen koppelen die gebruik maken van hetzelfde mobiele datavolume

 

Prepaid (in België) is duur in verbruik (en  verdwijnt mogelijks de facto op termijn)

 

 

 

@M_016 Gebruik van mijn internet volume van 3TB, hooguit 200 GB per maand. En als ik weg ben nog veel minder of niets. Dat ze dan een data-Sim geven dat ik mijn internet volume kan gebruiken als ik met de mobilhome weg ben 🤔😉🤗

Reputatie 7
Badge +4

Tja als u geen decoder(s) zou hebben eventueel overwegen vast internet te vervangen door mobiel internet

De combinatie van een mobiel “voordeel” aan een vast abo kan vroeg of laat mogelijks op een juridisch probleem stuiten (eerder op EU dan op nationaal niveau)

Toegegeven packs bij O/P/T zijn schering en inslag 

 

[...]

@M_016 Gebruik van mijn internet volume van 3TB, hooguit 200 GB per maand. En als ik weg ben nog veel minder of niets. Dat ze dan een data-Sim geven dat ik mijn internet volume kan gebruiken als ik met de mobilhome weg ben 🤔😉🤗


Hier is het verbruik zelfs geen 100 GB, ik kan me niet herinneren ooit erboven te zijn gegaan. Ik zou niet eens weten hoe ik het verbruik moet opdrijven (geen download van films, geen gamers en geen werkgerelateerd data verkeer meer want op pensioen)
En net zoals je hiervoor zei zijn we ook al eens van huis. Net dan hebben we nut aan een prepaid data-SIM, vandaar dat we nu een tablet hebben gekocht met 4G.
Mogelijk zou een gratis SIM een uitkomst zijn maar vooral een mooie geste van Proximus 😎

 

(al 12 gelijkgezinden)

Nog altijd maar 12 stemmen voor het diep in het forum weggezakte initiatief:
Allez vooruit, stemmen !!

 

https://nl.forum.proximus.be/jouw%2Dideeenbus%2D52/data%2Donly%2Dsim%2Din%2Dflex%2Dpacks%2Dzoals%2Dbij%2Dtelenet%2Done%2Dup%2D58742

Reageer