Skip to main content
Antwoord

Schokkerige live tv bij eigen router en VLAN 20

• November 10, 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb net geprobeerd m'n eigen router in te stellen conform de aanbevelingen van Proximus, dus rechtstreeks aangesloten op de ONT-modem via VLAN 20 zonder passage via de Internet Box+.

Alles werkt probleemloos, maar de TV Box helaas niet helemaal. Frusterend genoeg werkt nagenoeg alles, alleen is zowel video als audio bij live tv schokkerig wat ik ook probeer. Opnames zijn dan weer geen probleem net als alle denkbare apps. De verbinding zelf is perfect, ping 1 ms, 2 Gbps down en zelfs bijna 2,4 Gbps up (Giga Fiber). Router is ook perfect stabiel, matig CPU- en RAM-gebruik. Bij rechtstreekse aansluiting van de TV Box op de Internet Box+ (en de router via Bridged Mode) zijn beeld en geluid normaal. 

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, hebben anderen dit werkend gekregen inclusief live tv? Via de normale Proximus-kanalen zal ik ongetwijfeld geen support krijgen omdat ik eigen apparatuur gebruik - al zie ik geen enkel argument om aan te nemen dat het probleem daar zou liggen.

Ik zet dit binnen subforum Internet omdat het me toch meer daarmee gerelateerd lijkt dan met het tv-gebeuren zelf. 

Beste antwoord door Bremel

Wel, na verder proberen kan ik bevestigen dat het inderdaad prefect werkt met de IGMP snooping uit. Ik had er nooit bij stilgestaan omdat je overal leest dat dat juist zo'n belangrijke feature is bij IPTV. Bedankt voor het meedenken! 

4 reacties

Martin
  • November 10, 2025

Ondersteunt uw router IGMP snooping en ook actief.

• Auteur
  • Rising star
  • November 10, 2025

Ondersteunt uw router IGMP snooping en ook actief.

Twee keer ja - ik vermoed dat het anders wellicht helemaal niet zou werken. 

Martin
  • November 10, 2025

Bij sommigen werkt het wel bij anderen niet, ik heb hier vroeger zelf nog van iemand gelezen die beweerde dat het werkte toen IGMP snooping uitgezet werd, dus je ziet de verrassingen zijn de wereld niet uit ;-). 

• Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • November 15, 2025

Wel, na verder proberen kan ik bevestigen dat het inderdaad prefect werkt met de IGMP snooping uit. Ik had er nooit bij stilgestaan omdat je overal leest dat dat juist zo'n belangrijke feature is bij IPTV. Bedankt voor het meedenken!