Vraag

schadevergoeding

  • 1 February 2023
  • 17 reacties
  • 691 Bekeken

Sedert donderdag 26/01 viel het netwerk uit door schade van werken in de straat.

Hierdoor kon ik helaas mijn werk niet uitvoeren.

Ik moest een 4G-modem aanschaffen om alsnog online te kunnen gaan.

Vandaag pas komt een technieker om het euvel op te lossen.

Ik zou graag een schadevergoeding ontvangen voor verlies van inkomen en de kosten gemaakt voor materiaal.

 

Alvast bedankt.


17 reacties

@Lsteen Ter info: Dit kan pas bekeken/bepaald worden nadat het probleem opgelost is.

Reputatie 7
Badge +3

@Lsteen De schade,  is deze aangebracht door Proximus of door een firma die daar aan het werk was.Indien Proximus, dan  kan u uw dossier met bewijzen van inkomstenverlies/aankoopfacturen materiaal enz aangetekend opsturen naar Koning Albert II-laan 271030 Brussel.Daar gaat men uw dossier laten behandelen.Groetjes,Joel

Beste,

 

De schade werd door derden veroorzaakt.

Ik vermoed Fluvius.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@Lsteen Dan best uw klacht aan hen richten.Zij zullen dat waarschijnlijk met hun verzekering regelen.Groetjes,Joel

Met alle begrip voor je situatie, maar als de schade veroorzaakt is door Fluvius, is Fluvius verantwoordelijk voor de schade en de gevolgen ervan, niet Proximus. Ook al heb je een 4G modem moeten aanschaffen, de oorzaak daarvan ligt bij Fluvius (of wie ook de schade heeft veroorzaakt) en zal die (of zijn verzekeraar) die vergoeden.

 

Het is nog steeds niet opgelost en niemand weet wie of wat er gaande is.

Reeds 2 techniekers gehad en niets opgelost…

Echt professioneel kan ik dit toch niet noemen.

Blijkbaar zijn er ‘waarschijnlijk’ werken van Proximus in de buurt.

Hoe kan ik nu achterhalen waar de schade vandaan komt en wanneer zal dit eindelijk opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers op dit publieke forum kunnen in principe al dan niet in overleg met een technische backend nagaan of er al dan niet werken in uw buurt uitgevoerd worden

Techniekers die aan huis geweest zijn moeten toch kunnen nagaan waar de waarschijnlijke locatie van het probleem waardoor u geen verbinding hebt gesitueerd is (en op welke wijze hieraan een oplossing kan worden gegeven)

In principe kan Proximus bij onderbreking van het vaste netwerk u indien u over een mobiel Proximus abo beschikt bv. 1TB gratis data ter beschikking stellen (zodat u bv. uw smartphone als hotspot - tethering-  voor uw PC kunt gebruiken)

 

Indien u niet weet (of kunt te weten komen)welk bedrijf het probleem veroorzaakt heeft (Fluvius onderaannemer?) , kunt u cfr de reactie van Joel van 1 dag geleden uw eis tot schadevergoeding richten aan Proximus 

Ik vrees evenwel dat cfr de algemene voorwaarden u in principe geen schadevergoeding zult kunnen bekomen voor derving van inkomsten en/of aankoop modem/router 4G 

Algemene-voorwaarden-voor-consumenten-en-kleine-ondernemingen---NL~2022-09-14-11-29-36~cache.pdf (proximus.be) p.8

13. Aansprakelijkheid van Proximus

13.1. Proximus is slechts aansprakelijk indien de Klant kan aantonen dat Proximus een grove contractuele fout heeft begaan, in geval van bedrog of indien Proximus een verbintenis niet is nagekomen die een hoofdprestatie van de Overeenkomst vormt.

13.2. De aansprakelijkheid van Proximus is beperkt tot het herstellen van voorzienbare, directe, persoonlijke en zekere schade die de Klant heeft geleden, met uitsluiting van de herstelling van enige indirecte of immateriële schade, zoals inkomstenderving, bijkomende uitgaven, verliezen, verlies van klanten, verlies van of schade aan gegevens, verlies van contracten, schade aan derden, enz.

@Lsteen Volgens mij moet je het zo bezien: 

Een klant stelt vast dat zijn aansluiting met PX onderbroken is, dan zou ik toch verwachten dat de klant PX moet aanspreken om dit in orde te brengen en is het niet aan de klant om vast te stellen door wie de schade veroorzaakt is. En kant de klant ook aan PX vragen om bv tijdelijk een 4G modem te plaatsen of andere oplossing zoals gratis data op een GSM abonnement laden om deze als hotspot te kunnen gebruiken ondertussen of andere oplossing….. 
Schadevergoeding kan dan ook aan PX gevraagd worden en bepaald worden van zodra het probleem opgelost is. En is het aan Proximus dan om dit verder eventueel te verhalen aan de schuldige die deze onderbreking veroorzaakt heeft.

Corrigeer mij indien ik het verkeerd bezie.

Het is nog steeds niet opgelost en niemand weet wie of wat er gaande is.

Reeds 2 techniekers gehad en niets opgelost…

Echt professioneel kan ik dit toch niet noemen.

Blijkbaar zijn er ‘waarschijnlijk’ werken van Proximus in de buurt.

Hoe kan ik nu achterhalen waar de schade vandaan komt en wanneer zal dit eindelijk opgelost worden?

 “ ’Waarschijnlijk’ werken van Proximus in de buurt. ”.
‘Waarschijnlijk’ is niet hetzelfde als ‘zeker’. ‘Waarschijnlijk’ is ‘zeer goed mogelijk”.
Maar is de exacte reden waarom je denkt ‘waarschijnlijk Proximus’? Omdat je geen internet hebt? Of weet je het toch zeker?

Zijn het werken aan een Proximus kabine? Aan de straat, riolering,  of leidingen en is daarbij een kabel van Proximus geraakt?
Want ‘waarschijnlijk’ is niet genoeg. Ben jij trouwens de enige die getroffen is? Heb je je buren al gevraagd?

Kijk, dat zijn dingen die je eerst moet beantwoorden voor je de schuld bij iemand legt, en het maakt niet of die iemand nu Proximus is of een derde. Voor alle duidelijkheid: ik ben geen Proximus medewerker en ik verdedig al zeker niet onvoorwaardelijk Proximus.

Maar je moet wel beseffen dat enkel diegene die de schade heeft veroorzaakt moet opdraaien voor de kosten. Daarvoor moet je zeker zijn. Het antwoord van @Joel M hierboven geldt ook voor een derde partij die mogelijk de oorzaak is, behalve het adres uiteraard.

Wat @Martin hierboven schrijft is ook correct, maar of Proximus dat op die manier wil oplossen ligt bij hun.
Vergelijk het met een auto-ongeval. Als de verzekeraar (of de garage) volgens je contract niet verplicht is je een gratis vervangwagen te geven en zij doen dat toch is dat een extra bijkomende service aan de klant. Maar jij kan die gratis vervangwagen niet eisen.

@Lsteen 

Het is waarschijnlijk een goed idee om je (privé) gegevens in te vullen in je → ForumProfiel terwijl je ingelogd bent. Ook je adres.
Zo kunnen de PX medewerkers opzoeken op welke cabine je aangesloten bent en of PX daar werken uitvoert.

Beste,

 “ ’Waarschijnlijk’ werken van Proximus in de buurt. ”.
‘Waarschijnlijk’ is niet hetzelfde als ‘zeker’. ‘Waarschijnlijk’ is ‘zeer goed mogelijk”.
Maar is de exacte reden waarom je denkt ‘waarschijnlijk Proximus’? Omdat je geen internet hebt? Of weet je het toch zeker?

Zijn het werken aan een Proximus kabine? Aan de straat, riolering,  of leidingen en is daarbij een kabel van Proximus geraakt?
Want ‘waarschijnlijk’ is niet genoeg. Ben jij trouwens de enige die getroffen is? Heb je je buren al gevraagd?

Mijn buren hebben er geen last van...

 Ik hoor verschillende versies van verschillende Proximus-medewerkers. DUS ONDUIDELIJK VANWAAR DE PANNE KOMT WANT PROXIMUS WEET HET BLIJKBAAR NIET

Het is uberhaupt ook niet aan mij om uit te zoeken van wie of waar de panne voortkomt...

Ik wil gewoon dat dit snel opgelost geraakt.

Wij betalen maandelijks genoeg dus gaan we er ook van uit dat het werkt.

Dan kunnen de dagen waarop het niet werkt toch gecrediteerd worden van de factuur?

ik heb hier al teveel tijd ingestoken trouwens.

 

Mijn gegevens ingeven in het ForumProfiel lukt ook niet, telkens een foutmelding...

@Lsteen schreef: Mijn gegevens ingeven in het ForumProfiel lukt ook niet, telkens een foutmelding…

Je klikt dit toch  op je → ForumProfiel terwijl je op het forum ingelogd bent?

Proximus medewerkers kunnen wel de nodige gegevens opvragen, maar bespaart hen tijd als je uw profiel zoveel mogelijk aanvult.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat Proximus medewerkers (moderatoren) u (en uw locatie) kunnen identificeren op basis van uw klantnr dat in principe (standaard) voorhanden is in uw forum login profiel (Klik uw avatar “L” pagina rechts rechts boven - kies profiel - vul in/aan indien nodig en sla op)

 

In principe kunnen Proximus medewerkers op dit publieke forum al dan niet in overleg met achterliggende diensten u bijkomende info geven m.b.t. creditering abonnementskosten en over planning herstellingswerkzaamheden )

 

 

[...]

Mijn buren hebben er geen last van…

 

En door werken in de omgeving (door wie?) is enkel jouw verbinding weggevallen? Sterk.
Waar is dan het verband met de werken?

Het goede nieuws voor jou is dat op basis van deze info de bal bij wel Proximus lijkt te liggen.

 

[...] Het is uberhaupt ook niet aan mij om uit te zoeken van wie of waar de panne voortkomt...

 
Je mag ook niet zomaar iemand (of een bedrijf) beschuldigen van wat hij/zij niet heeft gedaan.

 

Beste,

En door werken in de omgeving (door wie?) is enkel jouw verbinding weggevallen? Sterk.
Waar is dan het verband met de werken?

Ik veronderstel dat Proximus dit moet uitzoeken en niet mezelf?

Je mag ook niet zomaar iemand (of een bedrijf) beschuldigen van wat hij/zij niet heeft gedaan.

Iemand is toch verantwoordelijk? Er zijn hier in de buurt blijkbaar verschillende werken bezig.

Ik heb noch tijd noch zin om dit zelf uit te zoeken.

Bij enkele firma’s in de buurt werd technische werkloosheid ingeroepen door het wegvallen van verbinding.

Ik vermoed dat Proximus medewerkers (moderatoren) u (en uw locatie) kunnen identificeren op basis van uw klantnr dat in principe (standaard) voorhanden is in uw forum login profiel (Klik uw avatar “L” pagina rechts rechts boven - kies profiel - vul in/aan indien nodig en sla op)

Is gebeurd.

Je spreekt jezelf wel een aantal keer tegen in verschillende posts.

Nu ja, je bent boos - begrijpelijk- maar weet niet eens op wie je eigenlijk boos moet zijn.
Met jouw info moet proximus maar uitzoeken of en in welke mate zij verantwoordelijk zijn voor het uitvallen van jouw verbinding.

Ik ga hier niet meer reageren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Lsteen  Dag, ik heb dossier 52045149 hiervoor aangemaakt . De beheerder hiervan contacteert je. Groetjes Luc

Reageer