Graag had ik onderstaande situatie uitgeklaard gekregen.
Na 3u wachten op de helpdesk echter nog steeds geen deftig antwoord gekregen.
Of.. Hoe een medewerker netjes een klant kan ‘parkeren’ op een dode lijn…
Concreet:
Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?
Chat-log:
Proximus Assistant
Goedemorgen, welkom bij Proximus! Ik ben Proximus Assistant, klaar om je verder te helpen Wat kan ik voor je doen?11:01
user :
Poort 80 blijkt geblokkeerd te zijn op mijn router sinds kort.11:01
bot :
Proximus Assistant
Ik begrijp dat een van je producten niet werkt zoals verwacht. Laten we er samen naar kijken.11:01
bot :
Selecteer het product
user :
Internet11:01
bot :
Proximus Assistant
Welke hinder ervaar je juist?
user :
Geen internet11:02
bot :
Proximus Assistant
Het spijt me dat je momenteel geen internetverbinding hebt. Laten we proberen om dit op te lossen.11:02
bot :
Heb je een klassieke lijn (ADSL/VDSL) of heb je een nieuwe Fiber-lijn? 11:02
user :
VDSL/ADSL11:02
bot :
Proximus Assistant
Laten we eerst kijken naar het DSL-lampje. Dit lampje zou constant blauw moeten branden.11:02
bot :
Hoe brandt het nu? 11:02
user :
medewerker spreken11:02
bot :
Proximus Assistant
Om er zeker van te zijn dat ik je met de juiste collega doorverbind en om te kijken of ze momenteel beschikbaar zijn, mag je me hieronder je vraag kort stellen 11:02
user :
Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?11:02
bot :
Proximus Assistant
Ik zoek de juiste collega voor je. Op dit moment is de gemiddelde wachttijd minder dan 5 minuten.11:02
agent :
Hier stopt het gesprek met de Proximus Assistant.
Je chat nu met een medewerker van de Proximus Helpdesk
user :
Hallo, Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?11:04
user :
via mijn.scarlet.be of my.proximus.be kan ik dit blijkbaar niet (meer) zelf doen11:04
agent :
Proximus Helpdesk
Hallo, Welkom op de chat, dit is Nathalie . Om uw account na te kunnen kijken, had ik graag uw volledige naam, adres, klant of telefoonnummer gehad en uw geboortedatum, dan kan ik u verder helpen. Merci 11:09
user :
Van Maldergem Brecht - >GECENSUREERD] 11:10
user :
KlanNr: 119 GECENSUREERD]3011:11
agent :
Proximus Helpdesk
Dank u 11:14
user :
alsjeblief :-)11:15
agent :
Proximus Helpdesk
Sommige van deze poorten kunnen opnieuw worden geopend : 1. Via MyProximus voor poorten 23, 80 en 443 (beschikbaar in MAS: Geblokkeerde poorten openen) 2. Door te kiezen voor de optie I-Office (vast IP) voor de poorten 23, 25, 80, 443, 992, 8023, 8085 en 8443 Andere poorten kunnen echter niet worden heropend : klik hier om te zien welke dat zijn.11:16
user :
Helaas kan ik geen toegang meer krijgen tot mijn.scarlet onderdeeltje voor poorten te openen. Bij MyProximus zelfde gedrag (technisch probleem)11:17
agent :
Proximus Helpdesk
Even scarlet contacteren ik kan er niets aan veranderen helaas 11:24
agent :
Heeft u verder nog vragen? 11:24
user :
ik kan via scarlet meer aan support... wordt naar Proximus doorverwezen ...11:25
user :
niet meer aan support* Als ik op chat druk, kom ik dus bij proximus uit...11:33
agent :
Proximus Helpdesk
Ik heb gezocht maar blijkbaar is het niet mogelijk 11:35
user :
Kennis van me heeft Poort 80 openstaan bij Proximus... ingesteld via myProxmius... Dus het is zeker mogelijk voor Proximus abonnees, zo ook voor Scarlet abonnees (destijds althans). Door de Migratie loopt er blijkbaar iets mis, lijkt me dat dit daar aangekaart meot worden...11:37
agent :
Proximus Helpdesk
Ik stuur u door 11:39
agent :
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?11:50
user :
jazeker :-)11:51
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:01
user :
yes12:01
user :
ik ben er nog, jullie ook?12:07
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:11
user :
ja hoor, al sinds 11:39 in blijde verwachting12:13
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:23
user :
Ik wel12:24
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:34
user :
ja12:34
user :
test12:38
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:44
user :
jawohl12:44
user :
dit wordt een recordtijd jongens!12:50
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:54
user :
si12:54
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:04
user :
ik wacht sinds 11:39... nog steeds aan het wachten dus inderdaad13:05
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:15
user :
jazeker, zou er vandaag nog iemand gevonden worden?13:15
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:25
user :
nog steeds. Kan dit geescaleerd worden?13:26
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:36
user :
we zijn intussen 2 uur verder, allesbehalve professionele dienstverlening lijkt me. 13:37
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:47
user :
ombudsman aan het inlichten13:48
user :
dit hoort niet13:48
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:58
user :
de 10minuten ping bij deze opnieuw beantwoord13:59
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:09
user :
ik wel...14:10
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:20
user :
ik geef het max nog 20 minuten... denk dat ik al lang genoeg geduld uitoefen14:21
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:31
user :
nog 9minuten, dan zijn we de 3uur voorbij, zonder enig constructief antwoord...14:31
agent :
Proximus Helpdesk
We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?