Skip to main content

Graag had ik onderstaande situatie uitgeklaard gekregen.
Na 3u wachten op de helpdesk echter nog steeds geen deftig antwoord gekregen.
Of.. Hoe een medewerker netjes een klant kan ‘parkeren’ op een dode lijn…

Concreet:

Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?

Chat-log:

Proximus Assistant

Goedemorgen, welkom bij Proximus! Ik ben Proximus Assistant, klaar om je verder te helpen 🤖 Wat kan ik voor je doen?11:01

user :

Poort 80 blijkt geblokkeerd te zijn op mijn router sinds kort.11:01

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Ik begrijp dat een van je producten niet werkt zoals verwacht. Laten we er samen naar kijken.11:01

bot :

Selecteer het product 👇

user :

Internet11:01

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Welke hinder ervaar je juist? 👇

user :

Geen internet11:02

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Het spijt me dat je momenteel geen internetverbinding hebt. Laten we proberen om dit op te lossen.11:02

bot :

Heb je een klassieke lijn (ADSL/VDSL) of heb je een nieuwe Fiber-lijn? 👇 11:02

user :

VDSL/ADSL11:02

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Laten we eerst kijken naar het DSL-lampje. Dit lampje zou constant blauw moeten branden.11:02

bot :

Hoe brandt het nu? 👇 11:02

user :

medewerker spreken11:02

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Om er zeker van te zijn dat ik je met de juiste collega doorverbind 👩👦🏽 en om te kijken of ze momenteel beschikbaar zijn, mag je me hieronder je vraag kort stellen 👇11:02

user :

Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?11:02

bot :

assistant_icon

Proximus Assistant

Ik zoek de juiste collega voor je. Op dit moment is de gemiddelde wachttijd minder dan 5 minuten.11:02

agent :

Hier stopt het gesprek met de Proximus Assistant.

Je chat nu met een medewerker van de Proximus Helpdesk

user :

Hallo, Sinds migratie Scarlet > Proximus blijkt poort 80 dichtgezet. Kunnen jullie dit opnieuw openzetten aub?11:04

user :

via mijn.scarlet.be of my.proximus.be kan ik dit blijkbaar niet (meer) zelf doen11:04

agent :

Proximus Helpdesk

Hallo, Welkom op de chat, dit is Nathalie . Om uw account na te kunnen kijken, had ik graag uw volledige naam, adres, klant of telefoonnummer gehad en uw geboortedatum, dan kan ik u verder helpen. Merci 11:09

user :

Van Maldergem Brecht - >GECENSUREERD] 11:10

user :

KlanNr: 119 GECENSUREERD]3011:11

agent :

Proximus Helpdesk

Dank u 11:14

user :

alsjeblief :-)11:15

agent :

Proximus Helpdesk

Sommige van deze poorten kunnen opnieuw worden geopend : 1. Via MyProximus voor poorten 23, 80 en 443 (beschikbaar in MAS: Geblokkeerde poorten openen) 2. Door te kiezen voor de optie I-Office (vast IP) voor de poorten 23, 25, 80, 443, 992, 8023, 8085 en 8443 Andere poorten kunnen echter niet worden heropend : klik hier om te zien welke dat zijn.11:16

user :

Helaas kan ik geen toegang meer krijgen tot mijn.scarlet onderdeeltje voor poorten te openen. Bij MyProximus zelfde gedrag (technisch probleem)11:17

agent :

Proximus Helpdesk

Even scarlet contacteren ik kan er niets aan veranderen helaas 11:24

agent :

Heeft u verder nog vragen? 11:24

user :

ik kan via scarlet meer aan support... wordt naar Proximus doorverwezen ...11:25

user :

niet meer aan support* Als ik op chat druk, kom ik dus bij proximus uit...11:33

agent :

Proximus Helpdesk

Ik heb gezocht maar blijkbaar is het niet mogelijk 11:35

user :

Kennis van me heeft Poort 80 openstaan bij Proximus... ingesteld via myProxmius... Dus het is zeker mogelijk voor Proximus abonnees, zo ook voor Scarlet abonnees (destijds althans). Door de Migratie loopt er blijkbaar iets mis, lijkt me dat dit daar aangekaart meot worden...11:37

agent :

Proximus Helpdesk

Ik stuur u door 11:39

agent :

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?11:50

user :

jazeker :-)11:51

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:01

user :

yes12:01

user :

ik ben er nog, jullie ook?12:07

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:11

user :

ja hoor, al sinds 11:39 in blijde verwachting12:13

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:23

user :

Ik wel12:24

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:34

user :

ja12:34

user :

test12:38

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:44

user :

jawohl12:44

user :

dit wordt een recordtijd jongens!12:50

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?12:54

user :

si12:54

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:04

user :

ik wacht sinds 11:39... nog steeds aan het wachten dus inderdaad13:05

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:15

user :

jazeker, zou er vandaag nog iemand gevonden worden?13:15

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:25

user :

nog steeds. Kan dit geescaleerd worden?13:26

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:36

user :

we zijn intussen 2 uur verder, allesbehalve professionele dienstverlening lijkt me. 13:37

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:47

user :

ombudsman aan het inlichten13:48

user :

dit hoort niet13:48

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?13:58

user :

de 10minuten ping bij deze opnieuw beantwoord13:59

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:09

user :

ik wel...14:10

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:20

user :

ik geef het max nog 20 minuten... denk dat ik al lang genoeg geduld uitoefen14:21

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?14:31

user :

nog 9minuten, dan zijn we de 3uur voorbij, zonder enig constructief antwoord...14:31

agent :

Proximus Helpdesk

We zijn op zoek naar een collega om je te helpen, maar dat duurt iets langer dan verwacht... Ben je nog steeds online?

Normalerwijze kunt u zelf o.a. de poort 80 openen via uw account MyProximus (producten - internet - instellingen - configuratie netwerkpoorten - geavanceerde modus)

TBI: _voor bbox

Wil je poorten 23, 80, 443, 992, 8023, 8080, 8443 gebruiken? Dan moet je ze openen in MyProximus:

1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.
    Bekijk je producten
  2. Klik op je internet abonnement.
  3. Scrol tot Configuratie netwerkpoorten.
  4. Kies Geavanceerd modus en bevestig.
  5. Schakel je b-box 3/3V+ 6 minuten uit en dan weer in via de aan-uitknop achteraan op het toestel.

_Voor Internet box:

Wil je poorten 23, 80, 443, 992, 8023, 8080, 8443 gebruiken? Dan moet je ze openen in MyProximus:

Bekijk je producten
  2. Klik op je internet product.
  3. Scrol tot je Configuratie netwerkpoorten. Kies Gevanceerde modus en bevestig.
  4. Schakel je Internet Box 6 minuten uit en dan weer in via de aan-uitknop achteraan op het toestel.

_voor Internet box+

Bekijk je producten
  2. Klik op je internet abonnement.
  3. Scrol tot je Configuratie netwerkpoorten.
  4. Kies Gevanceerde modus en bevestig.
  5. Schakel je Internet Box 6 minuten uit en dan weer in via de aan-uitknop achteraan op het toestel.

wel.. MyProximus noch MijnScarlet werkt sinds/door migratie...

Mogelijk is je internetbox heel recent en nog niet in jouw profiel (in MyProximus) actief? Daar kan even over heen gaan.

@brechtvm Als je nog maar pas gemigreerd bent van Scarlet naar Proximus kan het zijn dat alles nog niet doorgestroomd is en kan morgen iemand van de moderatoren dit verder voor je nakijken als ze hier terug langskomen.

Noteer hiervoor best in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst/belangrijk acht. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@brechtvm Als je nog maar pas gemigreerd bent van Scarlet naar Proximus kan het zijn dat alles nog niet doorgestroomd is en kan morgen iemand van de moderatoren dit verder voor je nakijken als ze hier terug langskomen.

Noteer hiervoor best in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst/belangrijk acht. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Ik ga er van uit dat er door migratie eea misloopt idd. Voorbij jaren nooit een probleem gehad met mn port-forwarding, nu wel echter - laat dat nu net samenvallen met die migratie ;-)

Profiel is bij deze up-to-date gezet :-)
Dankjewel voor de tip Martin!

Hier hetzelfde probleem, ik had bij Scarlet poort 443 open staan maar sinds de migratie werkt deze niet meer. Zowel via “mijn scarlet” & “Myproximus” krijg ik “Oops er gaat iets mis.”.

Ik ben gemigreerd sinds 20/11/24 en dagelijks kijk ik of ik het kan aanpassen… Momenteel nog geen courage gehad om te bellen met de helpdesk.

Meeste van mijn webserver zaken lopen via de always on vpn (tailscale) maar heb nog 1 item via de portforwarding lopen. Geen paniek (2FA, IP-ban, max 5 pogingen, patched software) dus qua security zit ik wel goed. Shodan zal mij wel vinden maar momenteel geen vulnerabilities.

Oh VOIP zonder bbox te gebruiken lukt ook niet meer (rechtstreeks op Yealink DECT), vroeger was dat via de host ims.scarlet.be en je telefoonnr als username, iemand hier nog wat info over? Mogelijks gewoon niet meer supported I guess...

Nog altijd geen toegang via myproximus

nog niets vernomen van proximus/scarlet

...

dank voor bevestiging structureel probleem FunkStar!

Same, nog altijd geen toegang. Myproximus en Mijn Scarlet werken nog altijd niet. Mijn profiel is ook up2date met klantnummer, e-mailadres, gsm nr.

Nu ik verwacht dat ik eens zal moeten bellen… Ik wou het voorkomen maar zal eens een gaatje moeten zoeken en me mentaal voorbereiden op het wachtmuziekje en het probleem 100 keer uit te leggen in de hoop met de 2nd of 3th line support uit te komen.

@brechtvm  Brecht gebruik je wel het goede klantnummer? Ik heb je klantnummer onder je profiel aangepast?

@FunkStar Met jou gegevens kan ik helaas niet vinden? kloppen deze wel?

@brechtvm  Brecht gebruik je wel het goede klantnummer? Ik heb je klantnummer onder je profiel aangepast?

Hoi Luc
Klantnummer is dat van Scarlet, gezien ik daar klant ben.
Ik heb bijgevolg geen proximus nummer vermoed ik??

(update: GSM nummer was niet correct - bij deze aangepast)

Dag ​@Luc.M 

Ik had mijn Scarlet klantnummer ingevuld, bij het inloggen op mijn proximus zie ik een ander.
Ik heb deze nu ingevuld.

Bedankt om eens te bekijken

Hoi Luc 

Klantnummer in profiel is inderdaad dat van MyProximus

Echter, merk ik dat door verschillende accounts hier een ander emailadres gebruikt is dan wat bij scarlet gekend is.

Bel me gerust even op voor verdere info/duiding.

Mvg,

B

@FunkStar Ik vind een MyProximusaccount terug met een mailadres met je naam (niet hetzelfde als dat van het forum). Als je daarmee inlogt zou je je portforwardings moeten kunnen wijzigen. 

Wat betreft je VOIP-instellingen, deze kan je sinds kort ook opvragen via MyProximus

@brechtvm Ik vind hier je MyProximus-account terug met het zelfde mailadres dat je gebruikt voor je forumaccount. Daarmee zou je alle info moeten terug vinden en de portforwarding kunnen wijzigen. 

@HadewychT Blij dat je ons wil helpen maar heb je effectief iets aangepast aan onze account? Als je het topic doorleest dan weten we wat we moeten doen. We kunnen het gewoon niet aanpassen. Alsook mijn account die je kan terugvinden maar niet met het email adres van het forum is mijn werk account, daar kan ik aanpassingen doen maar zou dit toch liever voor mijn eigen thuisverbinding doen!

Om nog even een TLDR; te geven:

We willen de poorten opzetten maar zowel op MyProximus als Mijn Scarlet kunnen we deze instellingen niet laden! Foto’s hieronder als referentie! Hopelijk kunnen we dit binnenkort wel!

Proximus fout:

Mijn Scarlet:

Nog steeds zelfde gedrag als bij FunkStar:

Oops!

A technical problem has occurred. Please try again later

@brechtvm ​@FunkStar We beginnen meerdere klachten hierover te krijgen. We zijn op zoek naar de oorzaak. Onze excuses voor de hinder.  

@brechtvm ​@FunkStar We beginnen meerdere klachten hierover te krijgen. We zijn op zoek naar de oorzaak. Onze excuses voor de hinder.  

Oké, schot in de zaak! Hopelijk vlug een oplossing!

PS: Laat maar weten als we (ik veronderstel dat ​@brechtvm ook wel voor open staat) iets moeten testen!

Oké, schot in de zaak! Hopelijk vlug een oplossing!

PS: Laat maar weten als we (ik veronderstel dat ​@brechtvm ook wel voor open staat) iets moeten testen!

Zeker te vinden voor testing!
@HadewychT  enig idee wanneer we iets mogen verwachten? Dit sleept al even aan, en blijkt algemeen issue te zijn 
2delig zelfs: Web interface faalt op Scarlet-pakket, en daarnaast poort-blocking issue sinds migratie.

Dank voor jouw reactie!

@HadewychT ​@brechtvm 

Ze hebben het opgelost! Hoera! 🥳

@HadewychT ​@brechtvm 

Ze hebben het opgelost! Hoera! 🥳

Confirmed!

Via Scarlet app kunnen aanpassen

Op MyProximus vind ik het nog niet direct terug echter..