Skip to main content

Beste,

Ik heb een HP MFP M283fdw printer/scanner en heb problemen om te scannen naar e-mail, werkte gisteren bij installatie van de printer wel maar vandaag niet meer, krijg volgende foutmelding:

Controleer de SMTP server en DNSserverinstellingen bij uw systeembeheerder

ik gebruik relay.proximus.be en poort 587 

Graag uw advies

Alvast bedankt 

Je wil een scan direct doormailen? Ik ken het apparaat niet maar de instellingen op de printer zijn in principe:

Server: relay.proximus.be

Port: 587

Encrypton method: STARTTLS

Authentificatie : normaal wachtwoord

Gebruikersnaam: je e-mail

Wat je noch kan proberen is
port : 25
Connection Security : none
Auth Method : No Authentication
(maar dit zou uit veiligheids overwegingen wel niet meer mogen werken)
 


Je wil een scan direct doormailen? Ik ken het apparaat niet maar de instellingen op de printer zijn in principe:

Server: relay.proximus.be

Port: 587

Encrypton method: STARTTLS

Authentificatie : normaal wachtwoord

Gebruikersnaam: je e-mail

Wat je noch kan proberen is
port : 25
Connection Security : none
Auth Method : No Authentication
(maar dit zou uit veiligheids overwegingen wel niet meer mogen werken)
 

Dus poort 25 met relay.proximus.be werkt niet meer?


@FunkyMonk3y10 Poort 25 werkt inderdaad niet meer voor mail. Dit is een onbeveiligde poort uit de begintijden van de e-mail. Omdat er tegenwoordig zoveel meer misbruik gemaakt wordt van e-mail moet de uitgaande poort nu ook beveiligd zijn met de gegevens die hierboven al vermeld zijn (poort 587) door Mutlie. Met deze gegevens zou je moeten kunnen mailen. 

Op de werking van je scanner/printer kunnen wij geen ondersteuning geven. 


Ter info

Configure HP Laserjet Pro mfp m283fdw to scan to email - HP Support Community - 8920169

in principe zou relay.proximus.be met poort 587 moeten werken op basis van bovenstaande HP reactie van 11/23 jl.

&

HP LaserJet Pro MFP - Set up Scan to Email | HP®️ Support


@FunkyMonk3y10 Poort 25 werkt inderdaad niet meer voor mail. Dit is een onbeveiligde poort uit de begintijden van de e-mail. Omdat er tegenwoordig zoveel meer misbruik gemaakt wordt van e-mail moet de uitgaande poort nu ook beveiligd zijn met de gegevens die hierboven al vermeld zijn (poort 587) door Mutlie. Met deze gegevens zou je moeten kunnen mailen. 

Op de werking van je scanner/printer kunnen wij geen ondersteuning geven. 

Ter info

Configure HP Laserjet Pro mfp m283fdw to scan to email - HP Support Community - 8920169

in principe zou relay.proximus.be met poort 587 moeten werken op basis van bovenstaande HP reactie van 11/23 jl.

&

HP LaserJet Pro MFP - Set up Scan to Email | HP®️ Support

Bedankt aan beiden voor de ondersteuning!


Sorry dat ik hier op terug kom.

De poort 587 zal niet werken zonder authenticatie vermoed ik.
Maar hoe maken we een gebruikersnaam en wachtwoord aan voor Proximus? Om deze te configureren voor de printer?

Alvast bedankt.


Login en password zijn deze van u w Proximus e-mail account (desgevallend terug te vinden via MyProximus)


Reageer