Ik heb een HP MFP M283fdw printer/scanner en heb problemen om te scannen naar e-mail, werkte gisteren bij installatie van de printer wel maar vandaag niet meer, krijg volgende foutmelding:
Controleer de SMTP server en DNSserverinstellingen bij uw systeembeheerder
ik gebruik relay.proximus.be en poort 587
Graag uw advies
Alvast bedankt
Beste antwoord door FunkyMonk3y10
HadewychT schreef:
@FunkyMonk3y10 Poort 25 werkt inderdaad niet meer voor mail. Dit is een onbeveiligde poort uit de begintijden van de e-mail. Omdat er tegenwoordig zoveel meer misbruik gemaakt wordt van e-mail moet de uitgaande poort nu ook beveiligd zijn met de gegevens die hierboven al vermeld zijn (poort 587) door Mutlie. Met deze gegevens zou je moeten kunnen mailen.
Op de werking van je scanner/printer kunnen wij geen ondersteuning geven.
Je wil een scan direct doormailen? Ik ken het apparaat niet maar de instellingen op de printer zijn in principe:
Server: relay.proximus.be
Port: 587
Encrypton method: STARTTLS
Authentificatie : normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: je e-mail
Wat je noch kan proberen is port : 25 Connection Security : none Auth Method : No Authentication (maar dit zou uit veiligheids overwegingen wel niet meer mogen werken)
Je wil een scan direct doormailen? Ik ken het apparaat niet maar de instellingen op de printer zijn in principe:
Server: relay.proximus.be
Port: 587
Encrypton method: STARTTLS
Authentificatie : normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: je e-mail
Wat je noch kan proberen is port : 25 Connection Security : none Auth Method : No Authentication (maar dit zou uit veiligheids overwegingen wel niet meer mogen werken)
Dus poort 25 met relay.proximus.be werkt niet meer?
@FunkyMonk3y10 Poort 25 werkt inderdaad niet meer voor mail. Dit is een onbeveiligde poort uit de begintijden van de e-mail. Omdat er tegenwoordig zoveel meer misbruik gemaakt wordt van e-mail moet de uitgaande poort nu ook beveiligd zijn met de gegevens die hierboven al vermeld zijn (poort 587) door Mutlie. Met deze gegevens zou je moeten kunnen mailen.
De poort 587 zal niet werken zonder authenticatie vermoed ik. Maar hoe maken we een gebruikersnaam en wachtwoord aan voor Proximus? Om deze te configureren voor de printer?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Bedankt voor uw bezoek aan het forum. Help ons om deze te optimaliseren in slechts 5 vragen.
Proximus gebruikt cookies
Proximus installeert cookies om het gebruik van haar websites te analyseren, om je surfervaring te verbeteren en om de inhoud en de advertenties op haar websites beter af te stemmen op je mogelijke interesses. Ook partners met wie Proximus samenwerkt kunnen via de Proximus websites advertentiecookies installeren om je op andere websites en sociale media advertenties te tonen die relevant kunnen zijn voor jou. Hou er rekening mee dat als je bepaalde cookies blokkeert, het de correct werking van de website kan verstorenCookiebeleid