Na twee vruchteloze tickets vandaag nog maar eens aan de slag gegaan.
Bijkomende informatie met link vragen via SMS, maar eenmaal op de MyProximus site zie ik niets wat de extra info vragen zijn of waar ik een antwoord kan formuleren, dus afgesloten wegens geen antwoord. Btw de oplossingen bevatten ook nooit details, dit kan beter.
Dus vandaag..
Chat draaide uiteindelijk op niets uit.
Het probleem (sinds 30/07 ongeveer) : bbox3 (van Technicolor zo te zien) verliest regelmatig zijn connectie. DSL lampje begint snel te knipperen, Internet volledig weg.
Meestal is dat maar voor een paar minuten. Maar als dat 5x op een uur voorvalt begin je wat minder happy te zijn.
Vandaag nog maar eens tussen 14:35 en 14:37 (het is meestal idd zo kort). Eerst via chat geprobeerd te regelen, maar ik moest via wifi testen. Wat ik niet relevant vond en dan kwam ook nog regelmatig de melding in chat dat er een vrije medewerker werd gezocht. Soit, dat ging nergens op uitdraaien.
Na een paar pogingen dan toch iemand aan de lijn gekregen. Ik leg het probleem uit.
Er staat blijkbaar voor mij al genoteerd dat ik in een drukke wifi omgeving zit. Ik leg uit dat ik niet snap wat dat met de modem te maken heeft. Ik hoop dat ik de beste man slecht heb begrepen.
Ik haal nog eens aan dat de modem zijn synchronisatie verliest. Mijn computer is via een netwerkkabel verbonden met de modem, dus geen wifi er tussen. Hij blijft volhouden dat internet via wifi komt. Ik nogmaals dat modem via een koperpaar naar de straatkast gaat en ik zo internet krijg. Hij kon me een superior package voorstellen, kost wel 12 euro extra per maand. Daar wenstte ik niet op in te gaan en vroeg of er dan geen technieker bij mij kan komen meten. Wat dan toch gelukt is, hij komt maandag.
In december/januari had ik een gelijkaardig probleem, toen heeft men de stoep opengegooid omte concluderen dat de las perfect in orde was. Echte uitleg kreeg ik niet, maar ik het vermoeden dat het in de straatkast/centrale eerder zat.
Maar eigenlijk is mijn vraag/opmerking eerder of er een moderator naar dit dossier eens kan zien en eventueel in de juiste richting kan sturen binnen Proximus. Alle respect voor de L1 mensen, maar dit was een frustrerende ervaring. Technische info van eerder tickets mag ook altijd.
Ik merk dus onderbrekingen bvb :
11 aug : 18u52 - 19u12
12 aug : 17u04 - 17u12
22u29 - 22u31
22u36 - 22u39
22u43 - 22u43
22u49 - 22u56 ==> Reboot modem nog eens apart
13 aug : 19u25 - 19u43
15 aug : 21u53 , down 2,99 Mbps, 65 kbps up, na reboot terug rond de 61/22
De technieker is geweest maar heeft die ook al
- De intro/vdsl filter= NTP2007/TF2007 gecontroleerd op slechte contacten of zelf eens een andere gezet.
- op een andere poort van de vdsl kaart in de ROP gezet.
- Eens een andere bbox modem/router aangesloten.
aangezien de je ‘introlijn’/’las op distributiekabel’ in orde was!
Na twee vruchteloze tickets vandaag nog maar eens aan de slag gegaan.
Bijkomende informatie met link vragen via SMS, maar eenmaal op de MyProximus site zie ik niets wat de extra info vragen zijn of waar ik een antwoord kan formuleren, dus afgesloten wegens geen antwoord. Btw de oplossingen bevatten ook nooit details, dit kan beter.
Dus vandaag..
Chat draaide uiteindelijk op niets uit.
Het probleem (sinds 30/07 ongeveer) : bbox3 (van Technicolor zo te zien) verliest regelmatig zijn connectie. DSL lampje begint snel te knipperen, Internet volledig weg.
Meestal is dat maar voor een paar minuten. Maar als dat 5x op een uur voorvalt begin je wat minder happy te zijn.
Vandaag nog maar eens tussen 14:35 en 14:37 (het is meestal idd zo kort). Eerst via chat geprobeerd te regelen, maar ik moest via wifi testen. Wat ik niet relevant vond en dan kwam ook nog regelmatig de melding in chat dat er een vrije medewerker werd gezocht. Soit, dat ging nergens op uitdraaien.
Na een paar pogingen dan toch iemand aan de lijn gekregen. Ik leg het probleem uit.
Er staat blijkbaar voor mij al genoteerd dat ik in een drukke wifi omgeving zit. Ik leg uit dat ik niet snap wat dat met de modem te maken heeft. Ik hoop dat ik de beste man slecht heb begrepen.
Ik haal nog eens aan dat de modem zijn synchronisatie verliest. Mijn computer is via een netwerkkabel verbonden met de modem, dus geen wifi er tussen. Hij blijft volhouden dat internet via wifi komt. Ik nogmaals dat modem via een koperpaar naar de straatkast gaat en ik zo internet krijg. Hij kon me een superior package voorstellen, kost wel 12 euro extra per maand. Daar wenstte ik niet op in te gaan en vroeg of er dan geen technieker bij mij kan komen meten. Wat dan toch gelukt is, hij komt maandag.
In december/januari had ik een gelijkaardig probleem, toen heeft men de stoep opengegooid omte concluderen dat de las perfect in orde was. Echte uitleg kreeg ik niet, maar ik het vermoeden dat het in de straatkast/centrale eerder zat.
Maar eigenlijk is mijn vraag/opmerking eerder of er een moderator naar dit dossier eens kan zien en eventueel in de juiste richting kan sturen binnen Proximus. Alle respect voor de L1 mensen, maar dit was een frustrerende ervaring. Technische info van eerder tickets mag ook altijd.
Ik merk dus onderbrekingen bvb :
11 aug : 18u52 - 19u12
12 aug : 17u04 - 17u12
22u29 - 22u31
22u36 - 22u39
22u43 - 22u43
22u49 - 22u56 ==> Reboot modem nog eens apart
13 aug : 19u25 - 19u43
15 aug : 21u53 , down 2,99 Mbps, 65 kbps up, na reboot terug rond de 61/22
De technieker is geweest maar heeft die ook al
- De intro/vdsl filter= NTP2007/TF2007 gecontroleerd op slechte contacten of zelf eens een andere gezet.
- op een andere poort van de vdsl kaart in de ROP gezet.
- Eens een andere bbox modem/router aangesloten.
aangezien de je ‘introlijn’/’las op distributiekabel’ in orde was!
Hey Martin, om zeker te zijn. Technieker en de las was van een ticket in december. Maar de drie punten die je aanhaalt kan ik niet beoordelen of dat toen gebeurd was (modem wel, gaan andere modem getest op de toenmalige aansluiting hier in huis). De techniekers (2 man) waren eigenlijk “gravers” als ik het zo mag noemen. Nu maandag komt er iemand.
Kleine aanvulling : na bezoekje in december heeft het diezelfde dag nog verschillende keren onderbroken geweest, ‘s nachts een langere tijd. Maar daarna mocht ik een tijdje genieten van bijna 90 Mbps downstream
Joost
Een opvolging van vandaag.
De VDSL filter is vervangen, op een andere port gezet in de straatkast. Er bleek dan ook nog draadje niet goed vast te zitten in de verdeeldoos van de straatkant (dus eerste aansluiting in huis).
Technieker zag al dat er langere tijd fouten optraden tot 18x per dag sync fouten. En heeft me dat ook laten zien in zijn tool.
Al met al heel tevreden met deze man die er zijn tijd voor nam om alles na te kijken en het ook goed uit te leggen. Follow up binnen een paar dagen beloofde hij.
Dat is inderdaad toch al goed nieuws, en zeker als het iemand is die zijn woord houdt om alles op te volgen, want dit is ook de enige goede manier om het uiteindelijk tot een goed einde te brengen.
Laar zeker weten hoe alles verder verloopt….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.