Skip to main content
Vraag

Reeds 2 dagen alle e-mails in spam...

• July 30, 2026
  • 9 reacties
  • 82 Bekeken

Beste

De laatste 2 dagen ontvang ik geen e-mails, als ik dan via webmail kijk blijken gewoon àlle e-mails in spam te staan.  Dus ik duid aan dat een aantal e-mails géén spam zijn, dan kan ik ze inderdaad binnenhalen maar de volgende nieuwe e-mail moet ik opnieuw in spam zoeken via webmail…

Duidelijk iets mis bij jullie.

9 reacties

Sinds kort komen heel wat ‘normale’ binnenkomende mails in spam terecht op webmail. Ik lees mijn mails in Outlook, en zie ze daar dus niet verschijnen. Ik moet telkens extra naar webmail gaan, zeer vervelend!!!

Contact met Proximus leverde me het antwoord op dat alles bij hen normaal is, dat ze geen problemen zien. Als antwoord sturen ze me een mail hoe je een mailbox opstart, terwijl ik met een mailbox zit die al altijd goed gewerkt heeft en waar niks werd gewijzigd..

In webmail, bij Instellingen/Email zie ik ook de keuzelijn Veilige afzenders niet verschijnen, dus via die weg kan ik ook niks aanpassen.

Hallo Proximus, deze keer misschien écht een oplossing.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 30, 2026

Inderdaad, tot eergisteren alles normaal en nu moet ik élke e-mail via webmail uit de spam vissen (ook uw antwoord ;) ).

Martin
  • July 30, 2026

FYI: Er komen de laatste tijd inderdaad veel klachten binnen

zie bv: Het spamfilter slaat op hol! | Proximus Forum 

• Auteur
  • Apprentice
  • July 30, 2026

Hm, ‘t werkt terug: 2 e-mails binnen (inclusief antwoord van Martin).

• Auteur
  • Apprentice
  • July 30, 2026

Toch bij hun, net uitgelogd op webmail en dan staat volgende boodschap: 

❗Waarschuwing

Door strengere beveiligingsmaatregelen tegen phishing kunnen sommige e-mails tijdelijk in je map Ongewenste e-mail terechtkomen. Verwacht je een e-mail die je niet ontvangt? Controleer dan ook deze map. Bedankt voor je begrip.

Zo’n 5 dagen aan een stuk komen vrijwel alle mails in spam terecht bij webmail. Zelf al alle mogelijke instellingen, veilige afzenders, regels, … bekeken, maar niks abnormaals. Ook geen enkele melding bij Proximus dat daar iets aan de hand zou kunnen zijn.

Uiteindelijk heb ik mij via een live chat tot Proximus gemeld. Daar krijg je dan als antwoord dat alles van hun kant vlekkeloos verloopt, de fout zal bij mij liggen. Na wat weerleggen van hun bewering raden ze mij uiteindelijk aan mijn account te wissen en een nieuw account te openen. Ze sturen me zelfs een mail met wat ik allemaal moet uitvoeren.

Ik heb helemaal niks gewijzigd, uiteraard géén nieuw account aangemaakt, dat zou al te gek geweest zijn. En, … je gelooft het niet, … plots komen alle mails weer normaal binnen in de inbox.

Blijkt nu, wanneer je het bericht ziet wanneer je inlogt bij webmail, dat ze zelf hebben zitten sleutelen aan hun beveiliging tegen spam en phishing, en dat dit in eerste instantie waarschijnlijk niet helemaal gelukt was.

Heel terecht dat ze dit doen, maar dat ze dit, wanneer problemen gemeld worden, dit dan openlijk communiceren, en hun klanten niet met een kluitje in het riet sturen.

We zullen maar besluiten met ‘weeral typisch Proximus’ zeker?

Martin
  • July 31, 2026

@Herman Van Colen Louter ter info: 

FWIW: Anderen hebben ook al gemeld dat het terug in orde is 

zie → Het spamfilter slaat op hol! | Proximus Forum

• Auteur
  • Apprentice
  • July 31, 2026

@Herman Van Colen Louter ter info: 

FWIW: Anderen hebben ook al gemeld dat het terug in orde is 

zie → Het spamfilter slaat op hol! | Proximus Forum

Denk dat Herman bedoeld: luister zéker NIET naar de live chat, ze hebben geen flauw benul!

Martin
  • July 31, 2026

Inderdaad, ik had het wel door aangezien ik dit hier al meerdere keren gelezen heb op het forum 😉

Maar wou alleen maar ter info aan Herman Van Colen meegeven dat er nog anderen waren die met spammiserie  af te rekenen hadden en nu ook gemeld hebben dat het opgelost werd.